Skocz do zawartości

Mon Blanc - oryginał czy nie bardzo?


Janhalb

Polecane posty

Zaraz, zaraz - jeszcze nic nie kupiłem 🙂

Ktoś mi zaproponował. Na razie się zastanawiam. Żadnych papierów nie ma, bo używane (choć podobno mało - z tych co to leżały w szufladzie). Ktoś się chce pozbyć. No się przyglądam, bo nawet jak podróbka, to na oko ładna… Zawsze można zaszpanować "prawdziwym Mont Blankiem" 😉

A tak serio - po prostu mi się spodobało… No i ma stalówkę M, co bardzo lubię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ruffio nie znam się na MB, ale podobnie jak jemu wydaje mi się, że to podróbka (rzuć okiem jeszcze tu: https://sprzedajemy.pl/mont-blanc-montblanc-fountain-pioro-wieczne-jules-verne-nowe-sabaszczewo-2-7897fb-nr53257649 - nowe i tak śmiesznie niska cena?).

Ponadto na zdjęciach w internecie Jules Verne ma inną, niestandardową stalówkę. I chyba wszystkie "autorskie", limitowane MB mają niestandardowe stalówki (ale mogę się mylić).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz rację 🙂

Znajomy kupił kiedyś taką chińską podróbę Pelikana - przy czym z pełną świadomością, że to podróba - ale ostatecznie nią nie pisał, bo była dla niego za ciężka. A ja akurat lubię cięższe pióra, więc mi podarował. I powiem Wam, że podróba podróbą, ale pisze się tym naprawdę fajnie! Pewnie stalówka przy normalnym, codziennym pisaniu wytrzymałaby max. rok czy dwa - ale w czasach, kiedy 90% pisarstwa uprawia się za pomocą klawiatury, pewnie wytrzyma dłużej 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Janhalb napisał:

Szanowni,

rzućcie, proszę, okiem i powiedzcie mi, czy coś, co trafia w moje ręce, to oryginalny MB Jules Verne, czy jednak podróbka?

Zrzut ekranu 2020-12-19 o 22.02.11.png

Hej,

podróbka, niestety. Oryginalny Verne wydany przez MB w 2003 roku wyglądał trochę inaczej i był dostępny tylko w niebieskim kolorze. Podróbki są czarne, czerwone, a nawet granatowe.

Oryginał:
51tYvLGHlML._AC_SX425_.jpg