Ground Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Witam, zacznę od tego że niedawno (miesiąć może dwa) wygrałem pióro, było darmowe więc brak marki ani oznaczenia mnie nie zdziwł. Tak zaczeła się moja przygoda z piórem i teraz chciałbym kupić pierwsze poważne pióro. Jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę więc potrzebuje pomocy w wyborze -Musi być wytrzymałe (warunki szkolne) -Powinno posiadać tłoczek -Stalówka powina być chromowana a nie złota -Powinno być proste a zarazem eleganckie -Stalówka F od biedy ujdzie M -Budżet do 100/120 zł Jeśli nie napisałem o jakimś ważnym aspekcie to proszę o zwrócenie mi uwagi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter22 Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 Tłoczek - mówimy o konwerterze (takim naboju niby, co ma pokrętło do napełniania) czy tłoku jak w Pelikanach? Bo z tłokiem w tym budżecie będzie ciężko. Chyba tylko Reform 1745 albo indyjskie wynalazki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwrzask Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 Polecam CI Lamy Safari lub Pilota 78G. Bardzo wysoka jakość i dobra cena. Za zaoszczędzone pieniądze kupisz sobie jeszcze duży zapas atramentu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground Posted May 30, 2014 Author Report Share Posted May 30, 2014 Chodzi mi o tłoczek, Pilot wydaje się być ok ale poczekam jeszcze na inne propozycje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted May 30, 2014 Report Share Posted May 30, 2014 (edited) gdyby w rachubę wchodziły używki (np. z ebay'a), to bym polecał parkera 45 z lat '70. zasadniczo polecałbym ze złotą stalówką, ale stalowa z tego okresu też powinna być ok. ewentualnie szukać p45 ze zlatką amerykańską 10 kt. one były bardziej białe niż złote. Edited May 30, 2014 by rbit9n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...