ArielN Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 Cerruti 1881 Ciężko pisać o tym piórze. Odniosłem wrażenie, że albo się je lubi, albo nie. Jedno jest pewne – nie da się pozostać wobec niego obojętnym. Do rzeczy, czyli design Cechą rozpoznawczą jest w opisywanym przypadku wygląd. Jest nie do ukrycia, że stanowiąc sześcioboczną, skręconą bryłę, nawiązuje stylistyką do serii Divina marki Visconti. Wykonane jest z metalu, a powierzchnia pióra to jedno zwariowane lustro odbijające pod różnymi kątami otaczającą właściciela rzeczywistość. Możecie mi wierzyć – potrafi doprowadzić do skrajnej frustracji. Skuwka została idealnie dopasowana do korpusu, więc nie powstaje problem uzyskania jednolitości bryły. Warto również zauważyć, że pióro jest bardzo ciężkie (zdecydowanie cięższe od Watermana Serenite!) i nakładanie skuwki na korpus byłoby pozbawione sensu. Producent to przewidział – w tym modelu Cerruti nie ma takiej możliwości. Skuwka nie jest zakręcna, lecz dziala w oparciu o zatrzask. Uwaga na klips! Jest to jedyne widziane przeze mnie pióro, wyposażone w tak niestandardowo wygięty klips. Jego linia perfekcyjnie spaja się ze ogólną stylistyką modelu. Wykonanie Brak zastrzeżeń. Wszystkie elementy dopasowane, wykończenie na wysokim poziomie, żadnych uchybień. Nie odpowiada mi jedynie czarny plastik stanowiący element obsadki, ze względu na… kolor – nie pasuje do całkowicie srebrnej, lustrzanej bryły. Stalówka Trzy słowa: Iridium Point Germany. Podsumowanie Cóż więc napisać podsumowując recenzję? Powtórzę pierwszą myśl – można to pióro lubić lub nie. Ja lubię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingwin Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 Ale pokręcone... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 Niebanalne. Ale skuwka powinna być zakręcana, jak pióro;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArielN Posted January 20, 2012 Author Report Share Posted January 20, 2012 Słuszna uwaga Myślę, że zastosowanie innej sekcji i gwintu znacznie poprawiłoby prezencję pióra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cwiekoszczak Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 I wstawienie czegoś lepszego zamiast IPG w miejsce stalówki, choć może ta konkretna nie jest zła... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveryn Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 Kitajec jak każdy, tylko z włoską metką. Potwornie szkoda tego designu na zwykłe IPG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoshiru Posted January 22, 2012 Report Share Posted January 22, 2012 Teraz już wiemy skąd się wzięło divina proporzione u Viscontich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visvamitra Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Czaderskie jest! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thay Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Toż to prawie model obiektu dwuwymiarowego w przestrzeni trójwymiarowej. Tylko końce podwinąć i skleić. Arielu, miałeś tego Cerruti 1881 Helix - jak jest z ergonomią pisania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArielN Posted January 8, 2013 Author Report Share Posted January 8, 2013 Toż to prawie model obiektu dwuwymiarowego w przestrzeni trójwymiarowej. Tylko końce podwinąć i skleić. Arielu, miałeś tego Cerruti 1881 Helix - jak jest z ergonomią pisania? Wbrew pozorom nie jest źle. Jedyne co może przeszkadzać to waga pióra, bo kształt korpusu i skuwki pozostaje dla dłoni bez znaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thay Posted January 8, 2013 Report Share Posted January 8, 2013 Fajnie. Muszę kiedyś spróbować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inkyzen Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Klips jest piękny. Co mi się jeszcze podoba: stalówka plus sekcja jest ultrakonserwatywna, co tworzy świetny kontrast z pokręconą resztą. Wg mnie to pasuje i jest zamierzone przez projektanta. Coś jak Hundertwasserhaus w Wiedniu na tle sąsiadujących nobliwych kamienic. Kto widział ten wie o co chodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.