ArielN Posted August 18, 2013 Report Share Posted August 18, 2013 Pióra japońskie: Pilot Custom 74 Pierwszy rzut oka Jedna z propozycji Pilota w wojnie na demonstratory toczącej się od kilkunastu miesięcy między japońskimi producentami. Cygarowate pióro wykonane z przezroczystego, „przydymionego” tworzywa, tzw. demonstrator. Metalowe elementy chromowane. Stalówka wykonana z 14K złota, rodowana, oznaczona numerem 5. Spływak półprzezroczysty, niebieskawy, plastikowy. Skuwka pióra jest zakręcana, wzmocniona podwójnym pierścieniem. Klips prosty, płaski, zakończony kulką. Detale, detale... ArielN Czarne, przezroczyste tworzywo jest na tyle transparentne, że odkrywa mechanizm napełniania przed właścicielem i jednocześnie skutecznie go maskuje w przypadku spojrzeń amatorów. Do tego kilka przemyślanych rozwiązań technicznych ułatwiających życie. Świetny klips, który podczas wsuwania nie zaczepia o materiał koszuli lub gumkę w etui; gumowa uszczelka w kształcie pierścienia na gwincie sekcji zabezpieczająca przed niekontrolowaną powodzią; większy konwerter CON-70 o pojemności 1 ml. Pomimo, że szyjka jest przezroczysta, to spływak i jego kołnierz trzymają atrament w mocnych objęciach. Podczas intensywnego używania pod sekcję nie wślizgnęła się nawet kropla. Custom 74 jest ciekawszy i bardziej dopracowany niż propozycje z Europy. Od pierwszej napisanej litery czuć, że mamy do czynienia z piórem zaprojektowanym do codziennego stosowania i przemyślanym od pierwszego szkicu. Alveryn Do bólu klasyczne pióro z Kraju Kwitnącej Wiśni, tym razem z dodatkiem przezroczystości. Daleki kuzyn Pilota 78G. Warto porównać kształt sekcji, charakterystyczny dla wielu modeli z serii Custom. Inspiracja piórami niemieckimi bije po oczach. Niestety, system napełniania także typowy dla Japończyków, czyli naboje wymienne na konwerter. Przezroczystość pióra sporo na tym traci, nadal jednak jest praktyczna – pozwala na bieżące kontrolowanie poziomu atramentu. Podoba mi się umieszczenie oringu na gwincie łączącym korpus z sekcją, zapobiegającego przypadkowemu odkręcaniu. Niestety, sam gwint jest metalowy, co powstrzymuje przed przerobieniem pióra na zakraplaczowe. Jazda próbna ArielN Stalówka w rozmiarze F trzyma standard japoński (linia o szerokości od 0,3 mm do 0,4 mm). Podobnie w przypadku styczności z papierem – wyraźnie ją słychać. Z jakiej przyczyny? Irydowa kula dopiero z czasem (mam nadzieję) zbierze szlify i zyska gładkość. Póki co, jak sportowy samochód z najlepszych lat, czyli zdecydowanie szorstka w obyciu i niewybaczająca błędów. Pióro długie (159 mm z założoną skuwką!) i wyjątkowo dobrze wyważone. Lekkie i świetnie leżące w dłoni. Szyjka wygodna, odpowiednio duża. Alveryn Jako osobnik o niskim chwycie, piszący bez nakładania skuwki na tył pióra, jestem zadowolony z wyważenia. Stalówka wyraźnie ciąży do papieru. Zamontowana w testowanym egzemplarzu stalówka F to cieniutka igła o anorektycznej, raczej suchej kresce. Sztywna, z bardzo niewielkim zapasem sprężystości. Brak widocznej pracy skrzydełek podczas pisania. Ziarno nie jest idealnie gładkie, jest wyraźnie słyszalne przy pisaniu. Na szorstkim papierze może się pojawić wrażenie drapania. Szlif posiada niewielką tolerancję wychyleń. Pod własnym ciężarem pozostawia ślad na papierze, ale tylko przy równym ustawieniu połówek ziarna względem powierzchni. Technikalia Firma: Pilot Kształt: cygaro Wielkość: średnie Wykończenia: chromowane (CT) Długość ze skuwką/bez skuwki/ze skuwką nałożoną na korpus (mm): 142/124/159. Średnica pióra w najszerszym miejscu (mm): 11. Średnica skuwki w najszerszym miejscu (mm): 14. Waga ze skuwką/bez skuwki (g): 23/15 (napełnione, z konwerterem). System napełniania: naboje/konwerter (Pilot). Pojemność (ml): konwerter CON-70 (1 ml) lub naboje (ewentualnie mniejszy konwerter) Testowana stalówka: złota 14K, F. Skuwka: zakręcana. Dobre do: codziennego stosowania, do szybkich notatek na marginesie. Podobne pióra Platinum Century, Montblanc Meisterstück 145 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visvamitra Posted August 18, 2013 Report Share Posted August 18, 2013 Demonstratory to nie moja bajka. To pióro tego nie zmienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter22 Posted August 18, 2013 Report Share Posted August 18, 2013 Doskonały pomysł takiej recenzji! Spojrzenie niby subiektywne, a można wyciągnąć rzetelne wnioski. To pióro przypomina mi żelpen. Nie wiem z jakiego powodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endoor Posted August 18, 2013 Report Share Posted August 18, 2013 Wspaniały pomysł na serię recenzji piór japońskich. Gratuluję pomysłu na recenzję pisaną z dwóch punktów widzenia. Przypomniał mi się taki program „Sonda” autorzy (niestety tragicznie zginęli w wypadku) panowie Kurek i Kamiński prowadzili program właśnie w formie dialogu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojciech Posted August 18, 2013 Report Share Posted August 18, 2013 Pięknie dziękuję za recenzję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted August 19, 2013 Report Share Posted August 19, 2013 demonstrator na naboje, to i dla mnie spory minus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuk Posted August 19, 2013 Report Share Posted August 19, 2013 Pilot Custom 74 i Montblanc 145? Votum separatum. Ale recenzja interesująca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan_Q Posted September 11, 2013 Report Share Posted September 11, 2013 Fajna recenzja na dwa głosy ... Przypomniał mi się taki program „Sonda” autorzy (niestety tragicznie zginęli w wypadku) panowie Kurek i Kamiński prowadzili program właśnie w formie dialogu. Hmmm, endoor, coś "wieszczysz" czy co Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endoor Posted September 11, 2013 Report Share Posted September 11, 2013 Hmmm, endoor, coś "wieszczysz" czy co Eeee nie no spoko, tak daleko bym z tym porównaniem już nie szedł… @ArielN i @Alveryn fajną recenzję zrobili, wywiązał się z tego niejako ciekawy dialog, to mi się spodobało po prostu. Poza wszystkim jestem fanem piór japońskich, ot co. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Jestem ciekawy jak sprawdza się w rysunku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted December 27, 2015 Report Share Posted December 27, 2015 ... i jakie są zasadnicze różnice (pomijam kolorystykę, wymiary) w porównaniu do Heritage 92? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visvamitra Posted December 27, 2015 Report Share Posted December 27, 2015 PCH 92 jest napełniany tłokowo. PC 72 nabojem / konwerterem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted December 28, 2015 Report Share Posted December 28, 2015 (edited) PCH 92 jest napełniany tłokowo. PC 72 nabojem / konwerterem. Dziękuję. W takim razie Custom 74 „SF” znalazł się w moim zakupowym celowniku. Ciekawym czy stalka „SF” pasuje także do Heritage 92... Edited December 28, 2015 by konrad white Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted February 6, 2016 Report Share Posted February 6, 2016 (edited) Spotyka się opinie dotyczące Customa 74 czy choćby Heritage 92 jakoby ich stalówki nie do końca były cudem techniki, co przy ich cenie oraz złocie powinno być raczej kazuistyką. Jedni piszą, że wymaga nieznacznego dociskania, aby pióro płynnie podawało atrament (skądinąd płynny Iroshizuku), drudzy narzekają na „twardość” i dość oporne ziarno. Dla kogoś kto waha się pomiędzy 580AL a wzmiankowanymi „japońcami” szala wydaje przesuwać się na korzyść TWSBI. Edited February 6, 2016 by konrad white Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satur Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 Ja słyszałem o Pilocie, że stalowki są twarde, ale nic poza tym. A japończyki porównój z innymi japończykami. Jak porównasz ceny z Japoni z cenami z Europy. To uznasz że kraj,, Kwitnącej Wiśni" jest bezkonkurencyjny. Najlepiej wybierz jakieś pioro z Engeiki, dodaj VAT i cło, a potem zobacz co za tą cene kupisz w Europie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 Nie orientuję ile w sumie mogę zapłacić przy założeniu, że doliczone zostanie cło i VAT przy piórze w cenie ok. 117$. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opiotr Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 Przelicz na złotówki i dodaj VAT 23% - cło to już tam raczej pomijalne grosze... Przy piórze za 117$ niestety sporo cenę może podnieść przesyłka - zdaje się, że niecałe 30$... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satur Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 (edited) [(117+30)*1.23*1.08]*4.1=800.62668 zł *- znak mnożenia Choć wydaje mi się, zw przesyłka jest trochę tańsza, ale jeszcze poszukam. Edited February 7, 2016 by satur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satur Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 http://www.engeika.com/help Tutaj zawarte są informacje od engeki o przesylkach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
opiotr Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 (edited) Rzeczywiście za pióro wysyłka wychodzi 13$, ja jeszcze kupiłem atrament i łącznie mnie przesyłka wyniosła 29$. Widać, że o ile atramenty mają dużo taniej niż w Polsce to i tak cena przesyłki wychodzi drożej od atramentu... Znając życie to na Paypal'u przelicznik też będzie wyższy. Edited February 7, 2016 by opiotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted February 7, 2016 Report Share Posted February 7, 2016 (edited) W takim razie wychodzi zdecydowanie drożej niż zakup 580AL. Edited February 7, 2016 by konrad white Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad white Posted February 8, 2016 Report Share Posted February 8, 2016 Cena za H92 w PL to circa 850PLN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.