kerad Posted April 3, 2013 Report Share Posted April 3, 2013 Może powstawiamy skany naszych udanych i nieudanych mieszanek i o ile to możliwe z podaniem proporcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes405 Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 Może powstawiamy skany naszych udanych i nieudanych mieszanek i o ile to możliwe z podaniem proporcji. Zbieram zestaw od ponad miesiąca. W poszukiwaniu idealnego "granatowego". Nie omieszkam się podzielić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes405 Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 (edited) Wstępne, niekompletne zestawienie. To co widać, w rzeczywistości jest jaśniejsze. Wiersz 1 Kolumna 1: Piękny ciemny granat z bardzo dobrym, wręcz idealnym przepływem. Kolumna 2 i 3: - atramenty bazowe. Diamine Majestic Blue - masakryczny przepływ. Przerywa i zastyga czasami jak smoła. Violet Blue Standardgrapha to fiolecik. Bardzo dobry przepływ, podobnie jak pozostałe atramenty tej firmy. Wiersz 2: Kolumna 1 - uuuu... jakiś blue-black wyszedł. Niebieska szarość. Nie podoba mi się. Następnym razem dam mniej czarnego Coal Black. Kolumna 2 - Głęboki, niebieski kolor. Nasycony. Ale jeszcze nie granatowy. Z bardzo dobrym przepływem. Edited April 4, 2013 by grzes405 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 moje uwielbienie do czarnego koloru zostało zawężone z ogółu (ubrania, makijaż, wszelkie drobiazgi) do jedynie drobiazgów, dlatego póki co jak mieszać, to właśnie z czarnym jedynie różowy pelikan jest różowym absolutnie, ale to chyba dla równowagi najpierw dwa zdjęcia, a następnie skan, dla porównania. niestety właśnie w Gdańsku pada, tym razem deszcz dla odmiany, światło słabe, dlatego chyba skan wyszedł tym razem bliższy oryginału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 [...] Wiersz 2: Kolumna 1 - uuuu... jakiś blue-black wyszedł. Niebieska szarość. Nie podoba mi się. Następnym razem dam mniej czarnego Coal Black. Kolumna 2 - Głęboki, niebieski kolor. Nasycony. Ale jeszcze nie granatowy. Z bardzo dobrym przepływem. ten głęboki niebieski dla mnie bomba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes405 Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 ten głęboki niebieski dla mnie bomba Myśle, że ciekawiej wyszłoby, gdyby Violet Blue zamienić Himmelblau. Może w trochę innych proporcjach - 15% Himmelblau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endoor Posted April 5, 2013 Report Share Posted April 5, 2013 ten głęboki niebieski dla mnie bomba Zgadzam się . Głęboki niebieski, bardzo mi się podoba. Tylko jak z blaknięciem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endoor Posted April 21, 2013 Report Share Posted April 21, 2013 Od jakiegoś roku piszę takim własnym wynalazkiem – mieszanka Duke Black z Camlin Camel Royal Blue mniej więcej w proporcji 1:4. Próbowałem pisać wcześniej atramentem Waterma Blue-Black, ale moim zdaniem z czasem nabiera on odcienia zielonego i na mój gust zdecydowanie odpada. Camlin uchodzi za dość blady niebieski więc go wzmacniam tym czarnym Duke’em. Notatki, które mają ponad rok wyglądają bardzo dobrze jak do tej pory pomysł się sprawdza. Celowo nie trzymam się ściśle proporcji gdyż uważam, że najfajniejsze w tej zabawie jest to, że odcienie zwykle są inne i zabawa się nie nudzi. . Mały przykład: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 (edited) /.../ Próbowałem pisać wcześniej atramentem Waterma Blue-Black, ale moim zdaniem z czasem nabiera on odcienia zielonego i na mój gust zdecydowanie odpada. /.../ o tak, zieloność jaka wychodzi z blue-blacka jest przerażająca. ogólnie lubię zielony atrament, ale w atramencie zielonym, a nie niebiesko-czarnym. ale jest powód tego dość jasny. jeśli poszukacie wątku, który założyłem, o propozycji do testów atramentów, zobaczycie, że niebieskoczarny wodnik (środkowy) rozdziela się do: - stacjonarnej bazy szaroniebieskiej, - dwóch barw silnie migrujących, tj. zielonej i turkusowej. ja ostatnio zmieszałem trzy watermany: brązowy absolut 0,2ml,niebieską inspirację 0,5ml i zielony 0,5ml. wyszedł mi mniej więcej taki kolor, do jakiego blaknie czarnoniebieski. Edited April 23, 2013 by rbit9n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
endoor Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 O...fajna analiza dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Od jakiegoś roku piszę takim własnym wynalazkiem – mieszanka Duke Black z Camlin Camel Royal Blue mniej więcej w proporcji 1:4. Próbowałem pisać wcześniej atramentem Waterma Blue-Black, ale moim zdaniem z czasem nabiera on odcienia zielonego i na mój gust zdecydowanie odpada. Camlin uchodzi za dość blady niebieski więc go wzmacniam tym czarnym Duke’em. Notatki, które mają ponad rok wyglądają bardzo dobrze jak do tej pory pomysł się sprawdza. Naprawdę ładny ten kolorek Też lubię czasami coś pomieszać z Camlinem - jest do tego bardzo wdzięczny i nigdy z nim nie ma problemów @rbit9n Podobne kolorki dostaje jak ty w tej mieszance kiedy mieszam atrament żelazowo galusowy z małą ilością zielonego i niebieskiego barwnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted April 26, 2013 Report Share Posted April 26, 2013 (edited) przed chwilą zmieszałem ana partes aequales wm bleu-noir i brun absolu. jeszcze nie wiem co wyszło, bo na razie na spływaku jest jeszcze niebieskoczarny. edytowano. już mam. porównałem ślady na paluchu. czysty niebieskoczarny tradycyjnie zielony. mieszanka lekko wpada w fiolet. nie powiem, całkiem, całkiem. w sumie dawno nie miałem, ale chyba parker niebieskoczarny ma podobny odcień. zostawię próbkę na oknie i zeskanuję po weekendzie. ciekawe jak się zmieni kolor. Edited April 26, 2013 by rbit9n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Hm, bardzo ciekawe odcienie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexis Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Niebiesko-czarno-brązowy super. A ja sobie zrobiłam wrzosowy, ale coś nie chce wyjść na zdjęciu. Po równo czerwony i fioletowy Pelikan (wyszła fajna śliwka) i z ciekawości kropla czy dwie niebieskiego. I tak przypadkiem wyszło coś ładnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted April 29, 2013 Report Share Posted April 29, 2013 mała errata. niebieskoczarny-brązowy próbkowałem zbyt wcześnie i wyszedł zbyt granatowy, potem jak się dobrze zmieszał w zbiorniku, a resztki niebieskoczarnego spłynęły ze spływaka, mieszanka pokazała swoje prawdziwe oblicze, które wygląda tak jak na poniższym obrazku: kartka leżała na parapecie cały weekend, więc myślę, że to co miało wyblaknąć wyblakło i to jest ostateczna barwa atramentów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 wymieszałem mieszankę zielonobłękitnobrązową z brązem i wyszło mi takie coś: tuż po napisanu widać zieloność w atramencie, ale kiedy zielony i niebieski wniknął w głąb papieru, zostaje ładny czekoladowy kolor, ledwie czerwonawy. na żywo mieszankę porównałbym do jedynej z wedla (dawniej 22. lipca). w kolorze nie w smaku, rzecz jasna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 lubię wszelkie brązy, ten wyszedł faktycznie czekoladowy i bardzo przyjemny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 akurat kończy mnie się w piórze, ciekawym czy znów mi taki wyjdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted May 9, 2013 Report Share Posted May 9, 2013 a zapisujesz proporcje i składniki, czy jak leci? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 (edited) a zapisujesz proporcje i składniki, czy jak leci? staram się zapisywać. aczkolwiek ostatnio spuściłem z pilota bleu inspiration i bez przepłukiwania napełniłem pióro brun absolu. kolor bardzo przyjemny, aczkolwiek tu proporcje nieznane. o, a teraz zmieszałem camiln royal blue z brązowym watermanem. też ładny. zmieszałem w/w sposobem, proporcje nieznane. Edited May 22, 2013 by rbit9n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 dziś dobełtałem do mieszanki niebieskoczarnego WM (1 cz.) i brązowego WM (1 cz.) camilna niebieskiego (2 cz.). jako że pisze stubem 1,5mm szwbko dotarłem do krańców Internetu do zmieszanego atramentu, który wygląda tak (to ten bardziej granatowy): Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Long Tom Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Od kilku dni piszę tym inkiem w Pilocie 78 G ze stalówką M. Jest nieźle, ale zgubiło się smarowanie. Macie może pomysł jak temu zaradzić - zastanawiam się nad metodą naszej Ann - czyli kilka kropel gliceryny. Pozdrawiam LT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Do maczanki możesz bardziej spróbować z gumą arabską Tylko jak przegniesz z gliceryną albo gumą to już tym atramentem sobie nie popiszesz w piórze wiecznym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted May 25, 2013 Author Report Share Posted May 25, 2013 (edited) Bardzo lubie takie mieszanki ale bardziej w brąz. Mi wychodzil taki czarno brązowy z odcieniem zgniłka. Ale używalem zieleni Koh-i-noor. Edited May 25, 2013 by kerad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Long Tom Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Proporcje ustaliłem eksperymentalnie - dodatek większej ilości brązu powoduje, że całość wpada w czerń. Ze smarowaniem maczanek to mały problem, ale co zrobić by w wiecznym piórze smarowało, a nie zasychało? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.