Skocz do zawartości

Zakup pierwszego używanego pióra - Parker 51


Polecane posty

Cześć,

moja kolekcja piór się powiększa i przyszedł czas na pierwsze pióro używane. Uwielbiam ukryte stalówki, więc Parker 51 był na mojej liście. Zastanawiałam się bardzo długo nad nową wersją ze złotą stalówką, ale w lepszej cenie znalazłam pióro z lat 40-tych. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo system napełniania to vacumatic, a na klipsie jest napis Parker. Bardzo mi się podoba, jednak zastanawiam się, czy ten system napełniania nie będzie problematyczny. Nie mam doświadczenia w kupowaniu używanych piór i też nie mam możliwości przetestowania go przed zakupem.  Czy kupienie takiej wersji zamiast tej nowej, jest dobrym pomysłem? Wizualnie podoba mi się ogromnie i fakt, że jest to pióro z historią również, ale czy będzie praktyczne? Chciałabym go normalnie użytkować. 

Edytowano przez MagdalenaKok
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MagdalenaKok napisał:

Nie mam doświadczenia w kupowaniu używanych piór i też nie mam możliwości przetestowania go przed zakupem.

I to jest trochę słaby punkt tej inwestycji. Kupując używane pióro w sytuacji, kiedy nie ma się doświadczenia w tej materii bezpieczniej jest poszukać rzetelnego sprzedawcy. Jest to bądź co bądź wydatek kilkuset złotych i przykro byłoby natrafić na pióro wymagające gruntownego serwisu (to jeszcze mniejszy problem) lub uszkodzone na tyle poważnie, że kwalifikuje się tylko jako dawca części. Na podstawie zdjęć trudno to niestety ocenić. Jeśli nie ma możliwości zwrotu w razie stwierdzenia poważniejszych wad (wymianę membrany w Vacumaticu ogarnie pendoctor), zalecam ostrożność.

Niedawno Przemek Dudek sprzedawał na FB 51 Vacumatic. Jeśli jesteś zainteresowana tym modelem, napisz do niego (pens.from.poland@gmail.com), może będzie miał coś interesującego. Warte polecenia są także późniejsze modele z napełnianiem aerometrycznym, ale z tym samym zastrzeżeniem co powyżej.

Edytowano przez Markol