Kalixt Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aventador13 Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Ta niebieska bardzo mi się podoba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mery Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Tak, ta niebieska jest fantastyczna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YAMAHAL Posted March 30, 2016 Report Share Posted March 30, 2016 Bardziej podoba mi się Dante Inferno ale za ponad 6 kilo to z góry podziękował, wyzysk w najjaśniejszy dzień Pióro dla kolekcjonerów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalixt Posted March 30, 2016 Author Report Share Posted March 30, 2016 To nie wyzysk, to naturalna cena dla limitowanych i numerowanych piór Aurory... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YAMAHAL Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 To nie wyzysk, to naturalna cena dla limitowanych i numerowanych piór Aurory... Tak tak Krzysiek, naturalnie nas tną na kasie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admof Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 Chciałbym kiedyś się dorwać do danych producentów dóbr luksusowych. Jestem zawsze cholernie ciekaw jaką mają marżę na swoich produktach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YAMAHAL Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 Chciałbym kiedyś się dorwać do danych producentów dóbr luksusowych. Obawiam się że dostęp do księgowości miałbyś, delikatnie mówiąc --- mocno utrudniony Jestem zawsze cholernie ciekaw jaką mają marżę na swoich produktach. Przypuszczalnie --- ale to moje zdanie ---- około 70 - 80 % oczywiście trzeba doliczyć do końcowej ceny pióra, marże pośredników jak i sprzedających. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notesopis Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 80% marży nie jest możliwe, sam VAT w Polsce to przecież ponad 20%. Poniżej wyliczenia pi razy drzwi, jako ewentualny punkt wyjścia do dalszej dyskusji: Około 20% ceny w Europie to VAT (powiedzmy 200zł na każde 1000zł ceny wyjściowej). Koszty produkcji dóbr szacuje się zwykle na 25-30% (250-300zł). Zawiera to nie tylko koszt materiałów i robocizny, ale także badań i rozwoju itd. Do tego dochodzą koszty marketingu i promocji marki, które w przypadku dóbr luksusowych są wyższe niż przeciętna, powiedzmy 10% (100zł). Upusty rzędu 5-10% są osiągalne choćby w trakcie promocji (50-100zł). Marże sprzedawców to powiedzmy 10-15% (100-150zł). Pozostaje więc około 250-300zł. Od tego odejdzie jeszcze podatek dochodowy (50-60zł @19% CIT). Daje to około 200-250zł pozostającego zysku, czyli 20-25% ceny wyjściowej. Jako punkt odniesienia - Luis Vuitton jest uważany za firmę o najwyższej marży. Szacuje się ją na 40%, nie 70-80%. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.