Nakasha Posted July 15, 2014 Report Share Posted July 15, 2014 (edited) Poszukuję pióra wiecznego, które cienko pisze - do codziennych notatek. Kompletnie nie znam się na piórach, rozmiarach stalówek, itp. Zależy mi na tym, by pióro pisało z grubością do 0,3 mm. Cena - do 80 zł. Możecie coś polecić? /już doczytałam o rozmiarach i typach stalówek. Wychodziłoby, że pasowałaby mi stalówka semiflex, rozm. F i EF. Edited July 15, 2014 by Nakasha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visvamitra Posted July 15, 2014 Report Share Posted July 15, 2014 Pilot 78G EF lub Jinhao 15. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
comodsuda Posted July 15, 2014 Report Share Posted July 15, 2014 (edited) Pilot 78G EF lub Jinhao 15. Zgadzam się Pilot 78G ma über-cienką kreskę. Ogólnie te japońskie stalówki F/EF są niesamowicie cieniutkie, można powiedzieć że japońskie M to europejskie F. Co do Jinhao to wiele modeli ma możliwość zakupu z EF i większość to te same stalówki co w Jinhao 15 z tego co się orientuję, więc popatrz co ci się spodoba a później patrz czy ma EF, też powinno być OK. EDIT: nie doczytałem o tym flexie. Tu może się pojawić problem. Mój Jinhao 101 jak się go nadusi to mu się skrzydełka leciutko, lecz zauważalnie rozjeżdzają i widać zmianę linii. Jednak jeśli byś szukał takiego flexa z prawdziwego zdarzenia to nie w tej cenie, a i to nic nowego, a raczej jakiś model z lat 60 czy wcześniejszych. Semi-Flex, hmm... Ciężko. W tych cenach na prawdę ciężko znaleźć coś co będzie super cienkie i do tego z lekkim flexem. EF są przeważnie sztywne jak gwóźdź. Do czego ten flex jest tobie potrzebny? Edited July 15, 2014 by comodsuda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...