Skocz do zawartości

Pierwsze pioro na nowy rok


hlx

Polecane posty

Witam serdecznie,

 

stwierdzilem ze nowy rok chce zaczac od zakupu piora wiecznego. jestem kompletnym laikiem w tej kwestii do tej pory mialem kilka "podejsc" do przestawienia sie na pioro (w liceum, na studiach) ale zawszze mam wrazenie pracowalem ze slabymi egzemplarzami, takimi ktore potrafily przerywac, trzeba je bylo rozpisywac przed uzyciem - generalnie takimi ktore zachecialy do olowkow i dlugopisow :)

 

teraz czas to zmienic. chcialbym kupic cos solidnego i bezproblemowego. mam tez kilka innych wymagan:

  • cena ok 300zl max
  • preferowany design klasyczny, polerowana czern z dodatkiem zdobien ze zlota/srebra (nie jest to absolut)
  • jako ze mam duze dlonie szukam duzego ciezkiego piora
  • jestem leworeczny, wiec dobrze by bylo znalezc takie pioro ktorym nie bede rozmazywal tego co napisze
  • szukam piora ktore bedzie rysowalo cienko (stalowka F?) ale co wazniejsze bedzie miekko pisalo po papierze, jestem sklonny rozwazyc stalowke M jezeli to da mi gladsze uzytkowanie
  • przeznaczenie piora: notatki w czasie w pracy, szkicowanie (diagramy itp), zdecydowanie nie ciagle uzytkowanie i calkiem prawdopodobnie z kilkudniowymi przerwami
  • w zwiazku z powyzszym, naturalnie chcialbym zeby pioro nie przerywalo i nie trzeba bylo go "rozpisywac" przed uzyciem

 

Mam kilka upatrzonych marek/modeli o ktorych chcialbym sie dowiedziec co sadzicie w oparciu o moje kryteria powyzej:
  • Duke (669F, Mentor, 990, 558 KING CROWN,  Nature Stripe Bamboo...)
  • Baoer (507,388)
  • Jinhao (159, 2006-2, 2006-3)
  • TWSBI Diamond 580
  • Faber-Castell E-motion
  • Waterman Expert
  • Sheaffer (Prelude, 300)
  • Cross Affinity

jak widzicie cenowo roznorodne piora. jako laik, jedno z moich najwazniejszych pytan to jaka jest roznica w komforcie pisania pomiedzy takim Dukem a na przyklad Sheafferem? Czy place glownie za rozpoznawalna marke czy tez wlasnie za bezproblemowosc uzytkowania?