inkyzen Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Dostałam przypadkiem dwa ołówki mechaniczne, są bezimienne ale bardzo ładne. Używam od zawsze ołówków w drewienku, więc nie znam się na ołówkach mechanicznych, a mam dylemat dotyczący wkładów, a mianowicie: jak określić potrzebną grubość grafitu? W obu ołówkach jest wkład, który chciałabym wymienić. Czy przyjąć w ciemno standard 0.5mm? Szkoda byłoby mi wyrzucać pieniądze na niepasujące wkłady a brak jakichkolwiek oznaczeń na ołówku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 chyba jedynie możesz przymierzać dyskretnie w markecie czy papierniczym... 0.5 albo 0.7 to takie chyba najczęstsze wymiary Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rittel Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Jeśli masz tam jeszcze jakiś wkład to spróbuj zmierzyć go suwmiarką. Marketowy noname najpewniej będzie miał 0,5mm. Nie polecam najtańszych wkładów, jakiś czas temu kupilem noname w carrefourze i teraz się męczę, a jestem zbyt leniwy żeby skoczyć do porządnego sklepu po normalne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
inkyzen Posted June 4, 2013 Author Report Share Posted June 4, 2013 Suwmiarki nie mam, ani dostępu do niej. Ołówki nie są marketowe, raczej są z tych ciut lepszych, stąd wkłady mogą być niestandardowe.. '"Dyskretne" przymiarki w markecie nie wchodzą w grę, Cóż, chyba przyjdzie mi kupić kilka paczek grafitów w ciemno, zamontować pasujące, a do tych które zostaną dokupić nowe ołówki, o:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...