Skocz do zawartości

Mediterranean Blue - Diamine


visvamitra

Polecane posty

Mediterranean Blue od Diamine to jeden z moich ulubionych odcieni niebieskiego - jak na mój gust wpada w lazur. Sam nie wiem, czemu jeszcze go nie zrecenzowałem. Najwyższy czas to nadrobić.


 


KLEKS:


 


vw8q.jpg


 


 


ZNAK POZOSTAWIONY PATYCZKIEM HIGIENICZNYM:


 


qraq.jpg


PROFIL RGB:


 


9c5n.jpg


 


INFORMACJE / PARAMETRY


 


 


Producent: Diamine


Kolor: Mediterranean Blue


Opakowanie: 30 ml lub 80 ml


Cena: ok. 15 PLN za 30 ml, 35 PLN za 80 ml. Dobra cena.


 


Nasycenie: silne


Przepyw: bardzo dobry. 


Cieniowanie: silne, ciekawe


Jakość linii: dobra na większości papierów


Osadzanie się na stalówce: nie osadza się na stalówce


Wpełzanie na stalówkę niet


Rozruch: natychmiastowy


Przebijanie: przebija trochę ale nie jest źle


Strzępienie: niewielkie


Wysychanie: ok. 15 s


 


Inne: ładny odcień niebieskiego


 


SKANY (Pismo + cieniowanie): tekst napisałem Pilotem 78G ze stalówką B.


 


1. Na papierze Mondi


 


aft2.jpg


idui.jpg


 


 


rvw4.jpg


 


 


 


2. Na papierze Oxford 90 g


 


 


2zz8.jpg


sv5c.jpg\


 


 


3. W zeszyciku MONOCROME wyprodukowanym przez PIGNĘ:


 


 


 


0h4d.jpg


 


Porównanie z innymi odcieniami niebieskiego:


 


3zup.jpg


 


 


 


 


Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On patyczkuje na papierze, który ma sprawić, by klient zachwycił się kolorem i kupił.

Nie testuje tego dla ludzi, a pod ludzi.

Przez co czasem wprowadza ich w błąd, bo któż pisze codziennie na gramaturze większej niż 90?

 

Ja testuję na papierze ksero, by oddać mniej więcej rzeczywisty kolor.

Robię też zapisy w Oxfordzie, gdzie grupuję kolory barwami - niebawem wrzucę zestawy zieleni, brązów, niebieskich, czerwieni, czarnych itd.

 

Ale wszystko na papierze zbliżonym do codzniennego użytku.

Ludzie mają wybrać dla siebie kolor i pisać nim w mniej więcej takim samym odcieniu jak u mnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jesteś niesprawiedliwy :) W moim odczuciu Brian Goulet bardzo dobrze prezentuje kolory i robi to rzetelnie.

 

Naturalnie fizyka sprawia, że dany kolor będzie wyglądał inaczej na papierze ksero, inaczej na satynowanym, inaczej na papierze o wysokiej gramaturze. W zaeżności od pióra, stalówki, oświetlenia, skanera, profilu przestrzeni kolorystycznej i szeregu innych czynników efekt będzie się w pewnym stopniu różnił. O ile rozbieżności te w rozbiciu na kanały (RGB) nie będą przekraczały 5 % i tak będzie dobrze. Sprawdźmy.

 

Kolor lazurowy przyjmuje wartości R(ed)G(reen)B(lue): 0 127 255

 

wnt8.png

 

Tu wartości: 10 140 240

 

axja.png

 

Czy kolor został przekłamany?

 

TAK.  To są dwa różne kolory - ale obydwa można określić jako niebieski lazurowy. 

 

Czy jest to duża różnica - to już zależy od tego, w jaki aparat wzrokowy została wyposażona dana osoba. Myślę, że sporo osób nawet nie zauważy różnicy. 

 

Skanowanie na papierze o dużej gramaturze ma jeszczxe jedną zaletę - skanując taki papier można oddać - nieznacznie, ale jednak - połysk atramentu. Atrament, który lśni na papierze ksero, na skanie wychodzi przeważnie dość płasko. 

 

Każdy wybór ma swoje wady i zalety. W moim odczuciu Goulet wykonuje bardzo dobrą, jakościową pracę. 

 

PS: wystarczy, że ktoś będzie miał monitor innej firmy niż ty albo nieco inne ustawienia kolorystyczne niż ty a nie będzie pisałem "odcieniem takim jak uciebie". Dotyczy to wszystkich podejmowanych przez nas i innych pasjonatów/hobbystów prób. One pozwalają jedynie zorientować się, czego mniej więcej się podziewać. 

 

Mnie nie udało się jeszcze znaleźć satysfakcjonującego sposobu oddawania niuansów barw. Może gdybym miał więcej czasu wolnego :) Ale nie mam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor piękny, chyba wyląduje pod takim zielonym iglastym...

Skoro to jest nr 5 to jakie są pozycje 1-4?

Pisałam o tym właśnie niedawno. Ten niebieski nie jest jeszcze taki zły do skanowania/fotografowania bo jest to czysta i mocna barwa która niewiele zmienia się pod wpływem światła, stalówki czy papieru. Gorzej z tymi, ktore są bardziej subtelne - jak niektóre spośród niedawno opisywanych zieleni.

Ja ostatnio odkryłam, ze moje zdjęcia w recenzjach najlepiej wyglądają na ekranach Apple (od razu zastrzegam ze nie mam na celu reklamy, ani mnie Apple grzeje ani ziebi ale ekrany maja dobre). Na moim telefonie (Nokia) wszystko jest nieco bardziej żółte lub zielonkawe niż być powinno a na monitorze Asusa nieco zbyt wyblakłe lub może raczej zimne (co w niektórych przypadkach jest zaletą ale gdy trzeba wiernie oddać kolor raczej wadą)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to już jest :)

 

Co do moich ulubieńców. 

 

1. OCONTO - L'Artisan Pastellier

2. OMI OSUN - L'Artisan Pastellier

3. TOPAZ - Pelikan Edelstein

4. HIMMELBLAU - Standardgraph

5. Mediterranean Blue - Diamine

 

Tak sobie myślę, że zabrakło Verdigris ROhrer & Klinger, ale to specyficzny kolor, który bryluje w kategorii INNE :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Tak sobie myślę, że zabrakło Verdigris ROhrer & Klinger, ale to specyficzny kolor, który bryluje w kategorii INNE :)

Dokładnie to sobie pomyślałem, że tego koloru brakuje w tym zestawieniu. Trochę mnie zaraziłeś tymi atramentami R&K ;) i z rozpędu zamówiłem czery kolory. Powinny dojść  dzisiaj. :) W wolnej chwili wrzucę zdjęcia w innym dziale.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...