Skocz do zawartości

Następca Parkera IM do 500 zł


Polecane posty

Witam.

Moja przygoda z piórem zaczęła się w pierwszej klasie podstawówki. I od tamtej pory nigdy nie dałam się przekonać do długopisów, choć w kwestii piór nadal jestem laikiem. Moja kolekcja ogranicza się do kilku tanich marketowców i Parkera IM, który wiernie służy mi od ładnych paru lat. No, może nie tak wiernie, bo stalówka zdążyła się parę razy wygiąć (głównie za sprawą upadku, wiadomo, szkoła, dzieciaki, zdarza się), przejść "modyfikację", korpus i skuwka poprzecierać (chrom ze złotymi przetarciami nie wygląda już tak ładnie), skuwka się rozluźniła... i wymagania nieco zmieniły. To, czego szukam, to przede wszystkim:

-cienka stalówka, najlepiej z możliwością w miarę łatwej zmiany, niezbyt drogimi stalówkami dodatkowymi (marzy mi się stub w wiecznym piórze, ale z możliwością łatwego powrotu do stalówki "normalnej", codziennej, tu dodam, że bawię się w kaligrafię stalówkami w obsadkach)

-ciężar, wyważenie podobne do IM

-nie zasychające zbyt szybko

-trwałe (wizualnie chociażby - nie chcę, żeby lakier zbyt szybko popękał lub się starł)

-preferuję sekcję metalową (z korpusem i skuwką jest podobnie)

Od kilku dni siedzę, czytam i oglądam, i jakoś zdecydować się nie mogę. Wybredna jestem chyba szczególnie w kwestii wyglądu, większość piór z oglądanych odrzuciłam chyba właśnie z tego powodu. Budżet jakim dysponuję na chwilę obecną to 200-500 zł. Pióro do użytku codziennego, pisać mam zamiar dużo (notatki w szkole, a później - na studiach, rysowanie wykresów, zdarza mi się rysować piórem, etc).

Dodam jeszcze, że pióro może być również używane, stare, choć nie wiem czy uda się coś znaleźć - i gdzie właściwie takich piór szukać?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach