Akszugor Napisano Lipiec 11, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2015 Przedstawiam test atramentu De Atramentis Document Ink Green (1086) o przyjemnym, zielonym kolorze. Atrament jest bardzo mokry i jak widać pióro podaje go soczyście. Jednak jego nadmierna mokrość jest mylna – atrament natychmiast wysycha. Doskonały do szybkich notatek oraz dla osób leworęcznych. Niestety jest też wada – przebija na papierze ksero. Do atramentu dedykowany jest rozcieńczalnik Dilution (1089), który pozwala uzyskać jaśniejszy odcień danego koloru bez obniżenia jego parametrów. W teście poniżej pokazałem jak atrament zachowuje się po dodaniu rozcieńczalnika w czterech różnych kombinacjach: 1:1, 1:2, 1:4 oraz 1:6 (gdzie pierwsze 1 zawsze oznacza jedną część atramentu w stosunku do 1, 2, 4 i 6 części rozcieńczalnika). Producent: De Atramentis Seria, kolor: Document Ink Green (1086) Pióro: Waterman Hemisphere "F" Papier: Image Volume (gramatura 80 g / m2) Opakowanie: Szklana buteleczka w kształcie walca z profilowanym kołnierzem u góry i w podstawie. Plastikowa zakrętka. Nazwa atramentu na buteleczce. Pojemność: 35 ml Parametry techniczne: Przepływ: bardzo dobry Lepkość: dobra Przebijanie: zauważalne Cieniowanie: zauważalne (słabo) Strzępienie: niezauważalne Nasycenie: dobreKleks rozmazany stalówkąMaźnięcie wacikiemKreskiOdporność na wodę (klasa A)Czas wysychaniaKleks na chusteczce higienicznejChromatografiaPróbka tekstu na papierze kseroPróbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2)Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2)Kleks rozmazany stalówką 1:1Kleks rozmazany stalówką 1:2Kleks rozmazany stalówką 1:4Kleks rozmazany stalówką 1:6 Pozostałe testy atramentów: Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukiStrike Napisano Lipiec 11, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2015 Jakoś specjalnie mnie nie zachwycił. Dzięki za recenzję Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
visvamitra Napisano Lipiec 11, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2015 (edytowany) Bezpłciowy. Soczystości nie widzę. Edytowano Lipiec 11, 2015 przez visvamitra Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wąsaty Napisano Lipiec 11, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2015 Widzę, ze nie tylko mi się nie podoba. Jeden plus to za czas wysychania. Czasami to trochę głupio podpisać się na liście i dmuchać, żeby wyschło Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Markol Napisano Lipiec 12, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 12, 2015 Taki sobie, bez szczególnego wyrazu. Dzięki za recenzję Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 16, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 16, 2015 Jako że wywiązała się dyskusja na temat wiarygodności testów na sąsiednim forum (Pan Stefan z Abernatopen nie zgodził się z kolorami testu oraz stwierdził, że musiałem test źle przeprowadzić lub atramenty są uszkodzone/przegrzane), zamieszczam moje oświadczenie oraz ponowiony test: Testy robię jednym piórem Waterman Hemisphere ze stalówką F.Testy robię na trzech rodzajach papieru: ksero Image Volume, zeszyt Oxford, notes Rhodia.Testy robię tak, jak każdy przysłowiowy Kowalski mógłby zrobić to w domu, posiadając podobne pióro i papier (chodzi o powtarzalność i w miarę wiarygodność tego co robię).Kartom testowym robię zdjęcia aparatem Nikon (lustrzanka).Zdjęcia w Photoshopie obrabiam w jak najbardziej minimalnym stopniu, by uzyskany na moim monitorze kolor, był jak najbardziej zbliżony do tego co widzę na karcie leżącej przede mną (czasami proszę żonę by sprawdziła wiarygodność tego co widzi przed sobą i na monitorze - jak pojawia się u mnie choć cień wątpliwości).Pan Stefan stwierdził, że kolor, który widzi u siebie jest innym od tego co widzi na monitorze.Ja stwierdzam, że to co widzę u siebie jest identyczne z tym co widzę na monitorze.Kto ma rację?OBAJ MAMY RACJĘ.Otóż, tak jak przypuszczałem i wspominałem Panu Stefanowi, wina za kolor leży po stronie papieru.Image Volume ma gramaturę 80 (to jest standardowy papier ksero, używany w wielu firmach).Zrobiłem dziś test dwóch losowo wybranych atramentów De Atramentis Document Ink: Brown i Green.A ponieważ posiadam u siebie również inne papiery od tych, które używam do testów, pozwoliłem sobie je zastosować.A są to: Clairefontaine (gramatura 120) oraz POL (gramatura 120).I............................ (wybaczcie ten długi wielokropek, ale tak właśnie opadła mi szczęka).Na każdym z papierów kolor jest INNY!Na Image Volume (gramatura 80) jest identyczny, jak na testach (np. brąz wygląda blado, jest bardziej ziemisty, nie ma nuty czerwieni).Na Clairefontaine (gramatura 120) jest ciemniejszy, dużo bardziej ciemny i bardziej nasycony (np. brąz jest soczystym kasztanem z domieszką czerwieni).Na POL (gramatura 120) jest zbliżony do testu, czyli do papieru Image Volume (i tu przykładowy brąz: wygląda blado, jest bardziej ziemisty, nie ma nuty czerwieni).Jednym słowem test wypadł jak powinien. Na takim papierze kolor wygląda tak, a nie inaczej i każdy kto sięga po ten atrament powinien liczyć się z takim, a nie innym odcieniem koloru.Co do papieru, widocznie środki chemiczne i wybielacze zastosowane do produkcji papieru wchodzą w reakcję z atramentem powodując, że wygląda tak, a nie inaczej.Potwierdzeniem tego niech będzie to, jak wygląda na papierze o tej samej gramaturze 120 g/m2, czyli Clairefontaine i POL.A wygląda... totalnie różnie. Gramatura ta sama, czyli wysoka, więc atrament powinien wyglądać pięknie.Niestety, rozbieżności są duże.Podsumowując: testy wykonane są dobrze, standardowo, nie chcę używać słowa "profesjonalnie" niech będzie "należycie" i "z pasją". ------------------------------- Drogi Stefanie, atramenty nie są uszkodzone. Tak właśnie zachowują się na różnego rodzaju papierach.Załączam zdjęcie z wczorajszego testu dwóch atramentów na trzech rodzajach papieru.Patrząc na karty dochodzę do wniosku, że barwniki/składniki atramentu wchodzą w reakcję z papierem. Inna jest też chłonność. Barwniki wybielające również dały znać o sobie.Innym słowem, test przeprowadziłem dobrze, a atrament będzie tak właśnie wyglądał jak na papierach użytych do testu oraz tych poniżej. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ddntp Napisano Lipiec 16, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 16, 2015 To jakieś czary. Na papierze Clairefontaine oba kolory nagle zaczęły mi się podobać. Na wszystkich 3 rodzajach papieru atramenty zachowują swoją całkowitą odporność na wodę? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
visvamitra Napisano Lipiec 16, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 16, 2015 Ciekawe. Z drugiej strony na FPN atramenty te wyglądają na mocarnie nasycone, byłem więc zaskoczony trochę tym, co ci wyszło. Czy jest możliwe, że próbki były felerne? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 16, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 16, 2015 Te mazy wykonałem z tej samej próbki co testy, tego samego dnia (wczoraj). Tylko papier jest różny. A co ciekawe na dwóch 120 gramowych zachowuje się totalnie różnie! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Andrew Napisano Lipiec 17, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 17, 2015 Powiem, że jestem zaskoczony, jak ogromnie mogą się różnić kolory na dwóch różnych papierach. Owszem, spodziewam się, że czasem mogą być jakieś niewielkie różnice w nasyceniu, ale nie AŻ TAKIE Czy zwykłe atramenty wykazują podobne różnice, czy to tylko przypadłość tych z serii Document Ink? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 18, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 18, 2015 Czy zwykłe atramenty wykazują podobne różnice, czy to tylko przypadłość tych z serii Document Ink? Chyba nie, bo nikt do tej pory nie kwestionował drastycznych różnic w kolorze, tego co widzi na Image Volume z tym co ma w domu. Papier wciąż ten sam, więc to chyba wina atramentu, a raczej jego składników nietypowych... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nicpon Napisano Lipiec 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 19, 2015 Kwestia różnicy koloru atramentu na różnych papierach była już kilka razy maglowana na naszych forach i na FPN. Różnica we właściwościach w tym przypadku to nie sprawa jakiś specjalnych dodatków do papierów, ale kwestii jakości surowca. Większość standardowego papieru do drukarek to po prostu odpowiednio sprawowana i wybielania pula - zawiera zarówno fragmenty wlokniste, ale składniki nie wlokniste - strukturę takiego papieru można sobie wyobrazić jako gąbkę. Papiery "premium" zawierają przeważnie jedynie niewielkie ilości składnika nie wloknistego, a same włókna są o wiele cieńsze, ale też dłuższe w porównaniu do tych w papierach standardowych - wpływa to na poprawę właściwości mechanicznych, ale też powierzchnia takiego papieru jest od razu z miejsca o wiele gładsza i bardziej jednorodna - w tańszych papierach jak polspeed 120 do drukarek podobna fakture uzyskuje się poprzez prasowanie na gorąco (lub inną podobna metodę). Atramenty deAtramentis są najprawdopodobniej atramentami pigmentowymi - stabilność nadaje im wysoka zawartość surfaktantow które poza tym powodują to ze atrament łatwo wnika w papier (czego skutkiem ubocznym jest na przykład strzepienie i przebijanie). Struktura standardowych papierów do drukarek przypomina trochę gąbkę (grube, nieregularne fragmenty chaotycznie poukładane) i w tym wypadku cząstki pigmentu łatwo penetruja do wnętrza co sprawia że kolor nie jest tak ładnie widoczny. Papiery premium mają o wiele bardziej zwarta budowę (cienkie i długie fragmenty-szczeliny pomiędzy włóknami są zdecydowanie mniejsze) co utrudnia penetrację do wnętrza, w związku z czym większość pigmentu osadza się na powierzchni papieru i jest "lepiej widoczne" Mam nadzieje ze nie zanudzilem Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
visvamitra Napisano Lipiec 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 19, 2015 Nie, mnie to bardzo ciekawiło. Dobry wykład Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nicpon Napisano Lipiec 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 19, 2015 Nie, mnie to bardzo ciekawiło. Dobry wykład Dziękuje Posta pisałem na komórce i nieśmiertelna autokorekta dała o sobie znać "pula" = "pulpa drzewna" Nie powiem niezła impreza jest na FOPie.. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 20, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 20, 2015 Kwestia różnicy koloru atramentu na różnych papierach była już kilka razy maglowana na naszych forach i na FPN. Różnica we właściwościach w tym przypadku to nie sprawa jakiś specjalnych dodatków do papierów, ale kwestii jakości surowca. Większość standardowego papieru do drukarek to po prostu odpowiednio sprawowana i wybielania pula - zawiera zarówno fragmenty wlokniste, ale składniki nie wlokniste - strukturę takiego papieru można sobie wyobrazić jako gąbkę. Papiery "premium" zawierają przeważnie jedynie niewielkie ilości składnika nie wloknistego, a same włókna są o wiele cieńsze, ale też dłuższe w porównaniu do tych w papierach standardowych - wpływa to na poprawę właściwości mechanicznych, ale też powierzchnia takiego papieru jest od razu z miejsca o wiele gładsza i bardziej jednorodna - w tańszych papierach jak polspeed 120 do drukarek podobna fakture uzyskuje się poprzez prasowanie na gorąco (lub inną podobna metodę). Atramenty deAtramentis są najprawdopodobniej atramentami pigmentowymi - stabilność nadaje im wysoka zawartość surfaktantow które poza tym powodują to ze atrament łatwo wnika w papier (czego skutkiem ubocznym jest na przykład strzepienie i przebijanie). Struktura standardowych papierów do drukarek przypomina trochę gąbkę (grube, nieregularne fragmenty chaotycznie poukładane) i w tym wypadku cząstki pigmentu łatwo penetruja do wnętrza co sprawia że kolor nie jest tak ładnie widoczny. Papiery premium mają o wiele bardziej zwarta budowę (cienkie i długie fragmenty-szczeliny pomiędzy włóknami są zdecydowanie mniejsze) co utrudnia penetrację do wnętrza, w związku z czym większość pigmentu osadza się na powierzchni papieru i jest "lepiej widoczne" Mam nadzieje ze nie zanudzilem Dokładnie. Wałkowaliśmy już o tym, ale jak widać wciąż kogoś nie przekonaliśmy lub jest mądrzejszy od kury. Atramenty De Atramentis są dokładnie jak opisałeś: szybko wnikają w papier. To widać nawet po kleksie, którego nie zdążyłem nawet dobrze rozsmarować... Podkreślę, to co napisałeś, nie gramatura jest ważna w papierze, ale jego skład i jakość produkcji. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter22 Napisano Lipiec 20, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 20, 2015 Plus kalibracja monitorów. Co więcej nieobrabianie zdjęć też jeszcze o niczym nie świadczy Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 21, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2015 Kalibracja swoją drogą, ale na ostatnim zestawieniu 3 papierów pokazałem, że kalibracja kalibracją, ale i tak ważny jest papier. I nawet nie gramatura, tylko z czego jest zrobiony i jak dokładnie. Dziś dotarła do mnie nowa ryza papieru Image Volume. Specjalnie kupiłem u innego sprzedawcy. Wynik testu identyczny jak w pierwszym przypaku. Podejrzewałem iż może jakość papieru spadła. Ale trzymają fason. Pan Stefan tłumaczy kiepski wynik atramentów tym, że produkt mógł się przegrzać podaczas transportu (samochód poczty w słońcu +50-70 C itp.), a De Atramentis to doskonała firma. Wyczuwam swym krytycznym nosem dwa zaprzeczenia w jednym zdaniu. Albo doskonała firma i produkty, albo niestabilne i ulegają rozwarstwieniu pod wpływem temperatu, czego nie widać w przypadku innych firm. A jeśli już atrament nie wytrzymuje temperatury większej niż 30 C, to na opakowaniu powinno być stosowne ostrzeżenie, podbnie jak to robi Nicpoń przy niektórych swych atramentach (ostrzega o wpływie atramentu na pióro itp.). Nie ma nic gorszego niż nieświadomy klient, a co gorsza wprowadzony w błąd. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
endoor Napisano Lipiec 21, 2015 Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2015 Robert, ależ Ty masz ostatnio szczęście - najpierw "Escribo", teraz "Abernato". ("Panie kierowniku, my już mamy wszystkie sklepy poobrażane") /Przepraszam, Tak mi się jakoś skojarzyło./ https://www.youtube.com/watch?v=LxjxqgMG6GE Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 21, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2015 Tak hartowała się stal A tak poważnie, to zawsze ciekawią mnie takie dyskusje. Są mocno pouczające. Oby tylko nie przybrały charakteru kłótni. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Akszugor Napisano Lipiec 13, 2018 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 13, 2018 Przedstawiam test atramentu De Atramentis Document Ink Green (1086) o przyjemnym, zielonym kolorze. Atrament jest bardzo mokry i jak widać pióro podaje go soczyście. Jednak jego nadmierna mokrość jest mylna – atrament natychmiast wysycha. Doskonały do szybkich notatek oraz dla osób leworęcznych. Niestety jest też wada – przebija na papierze ksero. Do atramentu dedykowany jest rozcieńczalnik Dilution (1089), który pozwala uzyskać jaśniejszy odcień danego koloru bez obniżenia jego parametrów. W teście poniżej pokazałem jak atrament zachowuje się po dodaniu rozcieńczalnika w czterech różnych kombinacjach: 1:1, 1:2, 1:4 oraz 1:6 (gdzie pierwsze 1 zawsze oznacza jedną część atramentu w stosunku do 1, 2, 4 i 6 części rozcieńczalnika). Producent: De Atramentis Seria, kolor: Document Ink Green (1086) Pióro: Waterman Hemisphere „F” Papier: Image Volume (gramatura 80 g / m2) Parametry techniczne: Przepływ: bardzo dobry Lepkość: dobra Przebijanie: zauważalne Cieniowanie: zauważalne (słabo) Strzępienie: niezauważalne Nasycenie: dobre Kleks rozmazany stalówką Maźnięcie wacikiem Kreski Odporność na wodę [klasa A] Czas wysychania Kleks na chusteczce higienicznej Chromatografia Próbka tekstu na papierze ksero Próbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2) Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2) Paleta odcieni (pobranych z 7 punktów kleksa) Karta testowa Dilution Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.