Skocz do zawartości

Wysychanie Waterman Expert


Chrumpel

Polecane posty

Witam,

mam swojego WM już od kilkunastu lat i niedawno doczytałem na forum, że wysychanie atramentu w nieużywanym piórze nie jest zjawiskiem całkiem normalnym... ;)

Wcześniej, jak nieużywałem go przez miesiąc, dwa czy trzy, atrament po prostu znikał...

 

Teraz moje pytanie - czy i jak można domowym sposobem przywrócić szczelność? Nie mam żadnego doświadczenia w naprawach piór, więc nie podejmę się niczego skomplikowanego, ale mogę spróbować czegoś do zrobienia na kuchennym stole.

 

Chętnie uruchomiłbym to pióro jako zapasowe, albo z innym atramentem, ale z racji, że nie piszę długich notatek, to boję się, że po prostu nadal będzie wysychać i żadnej z tego frajdy nie będzie...

 

Czytałem, że Wasze sprzęty są raczej szczelne i startują bez problemów nawet po kilku miesiącach zalegania w piórniku.

Poradźcie coś, bo ochota na inny kolor inku jest coraz większa...  ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzałbym z tymi kilkoma miesiącami. Takie właściwości mają przede wszystkim pióra, w których budowa jest taka, żeby pióro było 'korkowane'. Platinum i system slip'n'seal, TWSBI Diamond 580... Większość piór wysycha dość szybko. Nie jest to wada, tylko urok. Pióro nie może być zupełnie szczelne - gdyby tak było, to przy każdym otwarciu miałbyś fontannę atramentu. Większe pole do popisu mają tutaj pióra zakręcane.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trochę mnie uspokoiłeś... choć pamiętam, że ktoś pisał, że jego MB nie wysycha przez pół roku i startuje od razu...

Z drugiej strony, to niedobrze - nie mam zbyt dużo do pisania na co dzień, więc posiadanie 2-3 zalanych piór w moim przypadku będzie bardziej kłopotem niż radością. Nie mogę nacieszyć się jednym, to co mówić o kilku na raz... :)  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach