Skocz do zawartości

Pilot: Iroshizuku Fuyu-Gaki


Akszugor

Polecane posty

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-nazwa.png

 

Przedstawiam test atramentu Pilot Iroshizuku Fuyu-Gaki o przyjemnym kolorze nasyconej pomarańczki. Bardzo dobry przepływ sprawia, że piórem pisze się komfortowo. Wysychanie również na dobrym poziomie. Jest również zauważalne delikatne cieniowanie. Niestety czasami może występować strzępienie atramentu, a także punktowe przebijanie na słabym papierze ksero.



Producent: Pilot

Seria, kolor: Iroshizuku Fuyu-Gaki

Pióro: Waterman Hemisphere "F"

Papier: Image Volume 80 g / cm2


Parametry techniczne:

Przepływ: bardzo dobry

Lepkość: dobra

Przebijanie: możliwe punktowe (papier ksero)

Cieniowanie: zauważalne

Strzępienie: może występować (papier ksero)

Nasycenie: bardzo dobre


Kleks rozmazany stalówką

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-kleks.jpg

Maźnięcie wacikiem

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-wacik.jpg

Kreski

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-kreski.jpg

Odporność na wodę

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-woda.jpg

Czas wysychania

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-wysychanie.jp

Kleks na chusteczce higienicznej

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-chromatografi

Chromatografia

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-chromatografi

Próbka tekstu na papierze ksero

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-txt.jpg

Próbka pisma w zeszycie Oxford

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-Oxford.jpg

Próbka pisma w zeszycie Rhodia


Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-Rhodia.jpg


 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasiu, kolor i jego lubienie to sprawa indywidualna. Zobaczysz na żywo Ina-ho, to dopiero powiesz "fuju" ;)

Szkoda, że nie pisałaś wcześniej, może bym Ci po starej znajomości sprzedał flaszeczkę pełną w 99,5% tegoż płynu :P

 

 

Ciut ciemne wyszły Ci te zdjęcia, ale kolor 100% ten.... w tym układzie czuję się zwolniony z obietnicy wrzucenia fotek tego atramentu na forum, bo po co się powtarzać :-)

 

Walczę z tym co nazywasz 'za ciemne', ale cieszę się, że kolor wg Ciebie jest w 100% dobrze oddany.

Niektóre kolory są ciężkie w fotografii czy skanowaniu.

Ale nie zwalniaj się z obowiązku. Wrzuć swe zdjęcie/a choćby pod którąś recenzją (moją czy Łukasza).

Nie ironizując czy dogryzając, chciałbym zobaczyć poprawnie naświetlone zdjęcie z dobrze oddanym kolorem, bo tak jak Łukasz lubię się uczyć, nawet na publicznym forum.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ironizując czy dogryzając, chciałbym zobaczyć poprawnie naświetlone zdjęcie z dobrze oddanym kolorem, bo tak jak Łukasz lubię się uczyć, nawet na publicznym forum.

 

Ale ja nie twierdzę że moje będą "poprawnie" naświetlone, bo to jest absolutnie kwestia gustu - nie ma jakiegoś matematycznego wzoru czy magicznej reguły :-) Ja po prostu ustawiłbym tak, żeby kartka była jaśniejsza, żeby uzyskać takie same wrażenie jak kiedy przeglądam papiery w pracy, tj. dobrze oświetlonym biurze. Twoje zdjęcia wyglądają trochę tak jakby oglądać ten papier w pochmurny dzień, w pokoju z wyłączonym światłem, z dala od okna.

Tak czy owak zdjęcie w takim razie wstawię, żeby nie było :-) Postaram się dziś wieczorem.

 

 

Napisałeś że "walczysz" z ustawieniem ekspozycji, czyli zakładam że nie wychodzi Ci tak jak sobie zaplanowałeś. Jeżeli chciałeś jaśniej a się nie udało to, może spróbuj robić zdjęcia w trybie manualnym (M)? Bo w każdym innym aparat wybierze za Ciebie, a ponieważ kartka papieru jest biała, to zdjęcia wychodzą przeważnie niedoświetlone (rzadko co w przyrodzie jest po prostu białe). Zdjęcia w trybie manualnym robi się bardzo prosto brew pozorom - ustawiasz przysłonę, czas naświetlania, robisz zdjęcie i patrzysz co wyszło na podglądzie. Jak za ciemno - zmieniasz czas naświetlania na dłuższy i robisz następne zdjęcie, aż to uzyskania takiego efektu jak chcesz. Bardzo przydaje się histogram (powinien być do prawej, ale bez dotykania prawej krawędzi, inaczej powstaną tzw. przepalenia). I to tyle, żadnych innych sekretów tu nie ma ;-)

Druga bardzo ważna zaleta trybu manualnego jest taka, że jak już ustawisz ekspozycję taką jaką chcesz mieć, i zakładając że masz mniej więcej stałe światło, to wszystkie zdjęcie które robisz w sesji wyjdą Ci tak samo oświetlone. Np. Ty robisz 3 zdjęcia na różnych papierach, i jeżeli będziesz robił je w trybie manualnym to różnice w jasności papierów na zdjęciu pokażą faktyczne różnice pomiędzy papierami, a nie różnicę w naświetleniu 3 kolejnych zdjęć. A o to przecież chodzi :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak, w miejsce obiektu zdjęciowego kładziesz szarą kartę, ustawiasz temperaturę, ekspozycję (najlepiej mierzoną punktowo), kładziesz w miejsce karty obiekt i pstrykasz. dlaczego szara karta, a nie biała kartka? albowiem większość światłomierzy jest skalibrowana na 18% szarości, prócz sekoników. te są skalibrowane na 13%, bo tak to wyszło japońskim naukowcom.

 

ewentualnie możesz zmierzyć wnętrze dłoni i dodać dwie działki, bo o tyle wnętrze dłoni białego człowiek jest jaśniejsze od szarej karty.

 

http://www.bythom.com/graycards.htm

 

http://www.diyphotography.net/diy-making-your-own-gray-cards/

 

http://www.workwithcolor.com/gray-card-6475.htm

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze robię w trybie manulanym z preselekcją przysłony. Zawsze robię w NEFach. Biel też mu zapodaję w tle :)

 

Tryb z preselekcją czegokolwiek to tryb półautomatyczny, a nie manualny :-) Jak sobie wybierzesz przysłonę to aparat za Ciebie wybierze czas naświetlania, a nie o to chodzi. W trybie manualnym sam ustawiasz oba parametry i obrazek zależy tylko od Ciebie, automatyka aparatu jest zupełnie wyłączona.

 

 

gwoli ścisłości, to należałoby nie biel, a szarą kartę kodaka (18% szarości). chyba że mamy sekonica (13% szarości).

 

Rozumiem że mowa o ustawianiu ekspozycji przez światłomierz aparatu, a nie balansu bieli? Bo karta kodaka 18% szarości to nie to samo co szara karta do ustawiania balansu bieli, chociaż wygląda podobnie. Dobry opis jest tutaj:

 

http://www.imagemaven.com/white-balance-card-comparison/

 

Ja osobiście w ogóle nie korzystam z automatyki w aparacie przy tego typu zdjęciach, w końcu lustrzanka cyfrowa ma to do siebie że zdjęcia niż nie kosztują - można zrobić kilka testowych, spojrzeć w histogram, i odpowiednio skorygować czas naświetlania.

 

 

A na koniec zdjęcie Fuyu-Gaki mojego autorstwa, wykonane z lampą błyskową, z balansem bieli ustawionym za pomocą szarej karty do ustawiania tegoż balansu.

 

fuyu-gaki.jpg

 

Zdjęcie jest trochę jaśniejsze jako całość niż to co zaprezentował Akszugor, chciałem oddać jak wygląda ten kolor przy mocnym biurowym oświetleniu. 

Jak wyszło, oceńcie sami.

Edytowano przez m.a.g
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że mowa o ustawianiu ekspozycji przez światłomierz aparatu, a nie balansu bieli? Bo karta kodaka 18% szarości to nie to samo co szara karta do ustawiania balansu bieli, chociaż wygląda podobnie. Dobry opis jest tutaj:

 

http://www.imagemaven.com/white-balance-card-comparison/

w rzeczy samej. ja jesli chodzi o kolor, zatrzymałem się na kodaku E100. także tego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

A na koniec zdjęcie Fuyu-Gaki mojego autorstwa, wykonane z lampą błyskową, z balansem bieli ustawionym za pomocą szarej karty do ustawiania tegoż balansu.

 

fuyu-gaki.jpg

 

Zdjęcie jest trochę jaśniejsze jako całość niż to co zaprezentował Akszugor, chciałem oddać jak wygląda ten kolor przy mocnym biurowym oświetleniu. 

Jak wyszło, oceńcie sami.

 

 

Wyszło super,... :D

 

ale i to jest fuyu... ;)

Edytowano przez Ender
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Przedstawiam test atramentu Pilot Iroshizuku Fuyu-Gaki o przyjemnym kolorze nasyconej pomarańczki. Bardzo dobry przepływ sprawia, że piórem pisze się komfortowo. Wysychanie również na dobrym poziomie. Jest również zauważalne delikatne cieniowanie. Niestety czasami może występować strzępienie atramentu, a także punktowe przebijanie na słabym papierze ksero.

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-nazwa

Producent: Pilot

Seria, kolor: Iroshizuku Fuyu-Gaki

Pióro: Waterman Hemisphere „F”

Papier: Image Volume 80 g / cm2

Parametry techniczne:

Przepływ: bardzo dobry

Lepkość: dobra

Przebijanie: możliwe punktowe (papier ksero)

Cieniowanie: zauważalne

Strzępienie: może występować (papier ksero)

Nasycenie: bardzo dobre

Kleks rozmazany stalówką

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-kleks

Maźnięcie wacikiem

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-wacik

Kreski

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-kreski

Odporność na wodę [klasa C]

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-woda

Czas wysychania

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-wysychanie

Kleks na chusteczce higienicznej

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-chromatografia1

Chromatografia

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-chromatografia2

Próbka tekstu na papierze ksero

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-txt

Próbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2)

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-Oxford

Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2)

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-Rhodia

Paleta odcieni (pobranych z 7 punktów kleksa)

Pilot-Iroshizuku-Fuyu-Gaki-paleta-barw

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...