Akszugor Posted February 17, 2015 Report Share Posted February 17, 2015 Przedstawiam test atramentu Pilot Iroshizuku Fuyu-Gaki o przyjemnym kolorze nasyconej pomarańczki. Bardzo dobry przepływ sprawia, że piórem pisze się komfortowo. Wysychanie również na dobrym poziomie. Jest również zauważalne delikatne cieniowanie. Niestety czasami może występować strzępienie atramentu, a także punktowe przebijanie na słabym papierze ksero. Producent: Pilot Seria, kolor: Iroshizuku Fuyu-Gaki Pióro: Waterman Hemisphere "F" Papier: Image Volume 80 g / cm2Parametry techniczne: Przepływ: bardzo dobry Lepkość: dobra Przebijanie: możliwe punktowe (papier ksero) Cieniowanie: zauważalne Strzępienie: może występować (papier ksero) Nasycenie: bardzo dobreKleks rozmazany stalówkąMaźnięcie wacikiemKreskiOdporność na wodęCzas wysychaniaKleks na chusteczce higienicznejChromatografiaPróbka tekstu na papierze kseroPróbka pisma w zeszycie OxfordPróbka pisma w zeszycie Rhodia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.a.g Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Ciut ciemne wyszły Ci te zdjęcia, ale kolor 100% ten.... w tym układzie czuję się zwolniony z obietnicy wrzucenia fotek tego atramentu na forum, bo po co się powtarzać :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasiasemba Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Rzeczywiście, fuju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 18, 2015 Author Report Share Posted February 18, 2015 Kasiu, kolor i jego lubienie to sprawa indywidualna. Zobaczysz na żywo Ina-ho, to dopiero powiesz "fuju" Szkoda, że nie pisałaś wcześniej, może bym Ci po starej znajomości sprzedał flaszeczkę pełną w 99,5% tegoż płynu Ciut ciemne wyszły Ci te zdjęcia, ale kolor 100% ten.... w tym układzie czuję się zwolniony z obietnicy wrzucenia fotek tego atramentu na forum, bo po co się powtarzać :-) Walczę z tym co nazywasz 'za ciemne', ale cieszę się, że kolor wg Ciebie jest w 100% dobrze oddany. Niektóre kolory są ciężkie w fotografii czy skanowaniu. Ale nie zwalniaj się z obowiązku. Wrzuć swe zdjęcie/a choćby pod którąś recenzją (moją czy Łukasza). Nie ironizując czy dogryzając, chciałbym zobaczyć poprawnie naświetlone zdjęcie z dobrze oddanym kolorem, bo tak jak Łukasz lubię się uczyć, nawet na publicznym forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.a.g Posted February 19, 2015 Report Share Posted February 19, 2015 Nie ironizując czy dogryzając, chciałbym zobaczyć poprawnie naświetlone zdjęcie z dobrze oddanym kolorem, bo tak jak Łukasz lubię się uczyć, nawet na publicznym forum. Ale ja nie twierdzę że moje będą "poprawnie" naświetlone, bo to jest absolutnie kwestia gustu - nie ma jakiegoś matematycznego wzoru czy magicznej reguły :-) Ja po prostu ustawiłbym tak, żeby kartka była jaśniejsza, żeby uzyskać takie same wrażenie jak kiedy przeglądam papiery w pracy, tj. dobrze oświetlonym biurze. Twoje zdjęcia wyglądają trochę tak jakby oglądać ten papier w pochmurny dzień, w pokoju z wyłączonym światłem, z dala od okna. Tak czy owak zdjęcie w takim razie wstawię, żeby nie było :-) Postaram się dziś wieczorem. Napisałeś że "walczysz" z ustawieniem ekspozycji, czyli zakładam że nie wychodzi Ci tak jak sobie zaplanowałeś. Jeżeli chciałeś jaśniej a się nie udało to, może spróbuj robić zdjęcia w trybie manualnym (M)? Bo w każdym innym aparat wybierze za Ciebie, a ponieważ kartka papieru jest biała, to zdjęcia wychodzą przeważnie niedoświetlone (rzadko co w przyrodzie jest po prostu białe). Zdjęcia w trybie manualnym robi się bardzo prosto brew pozorom - ustawiasz przysłonę, czas naświetlania, robisz zdjęcie i patrzysz co wyszło na podglądzie. Jak za ciemno - zmieniasz czas naświetlania na dłuższy i robisz następne zdjęcie, aż to uzyskania takiego efektu jak chcesz. Bardzo przydaje się histogram (powinien być do prawej, ale bez dotykania prawej krawędzi, inaczej powstaną tzw. przepalenia). I to tyle, żadnych innych sekretów tu nie ma ;-) Druga bardzo ważna zaleta trybu manualnego jest taka, że jak już ustawisz ekspozycję taką jaką chcesz mieć, i zakładając że masz mniej więcej stałe światło, to wszystkie zdjęcie które robisz w sesji wyjdą Ci tak samo oświetlone. Np. Ty robisz 3 zdjęcia na różnych papierach, i jeżeli będziesz robił je w trybie manualnym to różnice w jasności papierów na zdjęciu pokażą faktyczne różnice pomiędzy papierami, a nie różnicę w naświetleniu 3 kolejnych zdjęć. A o to przecież chodzi :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 19, 2015 Author Report Share Posted February 19, 2015 Zawsze robię w trybie manulanym z preselekcją przysłony. Zawsze robię w NEFach. Biel też mu zapodaję w tle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted February 20, 2015 Report Share Posted February 20, 2015 gwoli ścisłości, to należałoby nie biel, a szarą kartę kodaka (18% szarości). chyba że mamy sekonica (13% szarości). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 20, 2015 Author Report Share Posted February 20, 2015 gwoli ścisłości to mam i kartę szarą 18% szarości, nie kodaka, ale też ładną nigdy z niej nie korzystałem... jeszcze... czy robi się taki sam myk, jak z białą kartą, drogi rbitku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted February 21, 2015 Report Share Posted February 21, 2015 znaczy tak, w miejsce obiektu zdjęciowego kładziesz szarą kartę, ustawiasz temperaturę, ekspozycję (najlepiej mierzoną punktowo), kładziesz w miejsce karty obiekt i pstrykasz. dlaczego szara karta, a nie biała kartka? albowiem większość światłomierzy jest skalibrowana na 18% szarości, prócz sekoników. te są skalibrowane na 13%, bo tak to wyszło japońskim naukowcom. ewentualnie możesz zmierzyć wnętrze dłoni i dodać dwie działki, bo o tyle wnętrze dłoni białego człowiek jest jaśniejsze od szarej karty. http://www.bythom.com/graycards.htm http://www.diyphotography.net/diy-making-your-own-gray-cards/ http://www.workwithcolor.com/gray-card-6475.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 21, 2015 Author Report Share Posted February 21, 2015 Dzięki za rady i linki. Popracujemy z szarością zatem. Lubimy szarości Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m.a.g Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 (edited) Zawsze robię w trybie manulanym z preselekcją przysłony. Zawsze robię w NEFach. Biel też mu zapodaję w tle Tryb z preselekcją czegokolwiek to tryb półautomatyczny, a nie manualny :-) Jak sobie wybierzesz przysłonę to aparat za Ciebie wybierze czas naświetlania, a nie o to chodzi. W trybie manualnym sam ustawiasz oba parametry i obrazek zależy tylko od Ciebie, automatyka aparatu jest zupełnie wyłączona. gwoli ścisłości, to należałoby nie biel, a szarą kartę kodaka (18% szarości). chyba że mamy sekonica (13% szarości). Rozumiem że mowa o ustawianiu ekspozycji przez światłomierz aparatu, a nie balansu bieli? Bo karta kodaka 18% szarości to nie to samo co szara karta do ustawiania balansu bieli, chociaż wygląda podobnie. Dobry opis jest tutaj: http://www.imagemaven.com/white-balance-card-comparison/ Ja osobiście w ogóle nie korzystam z automatyki w aparacie przy tego typu zdjęciach, w końcu lustrzanka cyfrowa ma to do siebie że zdjęcia niż nie kosztują - można zrobić kilka testowych, spojrzeć w histogram, i odpowiednio skorygować czas naświetlania. A na koniec zdjęcie Fuyu-Gaki mojego autorstwa, wykonane z lampą błyskową, z balansem bieli ustawionym za pomocą szarej karty do ustawiania tegoż balansu. Zdjęcie jest trochę jaśniejsze jako całość niż to co zaprezentował Akszugor, chciałem oddać jak wygląda ten kolor przy mocnym biurowym oświetleniu. Jak wyszło, oceńcie sami. Edited February 24, 2015 by m.a.g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbit9n Posted February 24, 2015 Report Share Posted February 24, 2015 Rozumiem że mowa o ustawianiu ekspozycji przez światłomierz aparatu, a nie balansu bieli? Bo karta kodaka 18% szarości to nie to samo co szara karta do ustawiania balansu bieli, chociaż wygląda podobnie. Dobry opis jest tutaj: http://www.imagemaven.com/white-balance-card-comparison/ w rzeczy samej. ja jesli chodzi o kolor, zatrzymałem się na kodaku E100. także tego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted February 26, 2015 Report Share Posted February 26, 2015 (edited) ... A na koniec zdjęcie Fuyu-Gaki mojego autorstwa, wykonane z lampą błyskową, z balansem bieli ustawionym za pomocą szarej karty do ustawiania tegoż balansu. Zdjęcie jest trochę jaśniejsze jako całość niż to co zaprezentował Akszugor, chciałem oddać jak wygląda ten kolor przy mocnym biurowym oświetleniu. Jak wyszło, oceńcie sami. Wyszło super,... ale i to jest fuyu... Edited February 26, 2015 by Ender Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted June 25, 2018 Author Report Share Posted June 25, 2018 Przedstawiam test atramentu Pilot Iroshizuku Fuyu-Gaki o przyjemnym kolorze nasyconej pomarańczki. Bardzo dobry przepływ sprawia, że piórem pisze się komfortowo. Wysychanie również na dobrym poziomie. Jest również zauważalne delikatne cieniowanie. Niestety czasami może występować strzępienie atramentu, a także punktowe przebijanie na słabym papierze ksero. Producent: Pilot Seria, kolor: Iroshizuku Fuyu-Gaki Pióro: Waterman Hemisphere „F” Papier: Image Volume 80 g / cm2 Parametry techniczne: Przepływ: bardzo dobry Lepkość: dobra Przebijanie: możliwe punktowe (papier ksero) Cieniowanie: zauważalne Strzępienie: może występować (papier ksero) Nasycenie: bardzo dobre Kleks rozmazany stalówką Maźnięcie wacikiem Kreski Odporność na wodę [klasa C] Czas wysychania Kleks na chusteczce higienicznej Chromatografia Próbka tekstu na papierze ksero Próbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2) Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2) Paleta odcieni (pobranych z 7 punktów kleksa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.