Skocz do zawartości

m.a.g

Użytkownicy
  • Ilość treści

    139
  • Rejestracja

  • Ostatnio

O m.a.g

  • Ranga
    F

Ostatnio na profilu byli

339 wyświetleń profilu
  1. Tryb z preselekcją czegokolwiek to tryb półautomatyczny, a nie manualny :-) Jak sobie wybierzesz przysłonę to aparat za Ciebie wybierze czas naświetlania, a nie o to chodzi. W trybie manualnym sam ustawiasz oba parametry i obrazek zależy tylko od Ciebie, automatyka aparatu jest zupełnie wyłączona. Rozumiem że mowa o ustawianiu ekspozycji przez światłomierz aparatu, a nie balansu bieli? Bo karta kodaka 18% szarości to nie to samo co szara karta do ustawiania balansu bieli, chociaż wygląda podobnie. Dobry opis jest tutaj: http://www.imagemaven.com/white-balance-card-comparison/
  2. Sprytne! Zastanowię się nad tym, pomysł dobry, tylko żal mi modyfikować oryginał. Muszę się z tym przespać :-)
  3. Hmmm... to jest jakieś rozwiązanie, ale szczerze mówiąc mam pewne obawy z nim związane.Raczej nie da się łatwo czegoś takiego zrobić w wersji srebrnej długopisu, a o wersji plastikowej z metalową pozłacaną końcówką to chyba w ogóle można zapomnieć - trzeba by to zdemontować, rozwiercić i pozłocić końcówkę od nowa? Przerażający proces jak dla mnie.
  4. Dłuższy czas zastanawiałem się czy zadać to pytanie na forum, i w końcu zebrałem się na odwagę mam nadzieję że ktoś mi tu coś doradzi. Otóż: przez ostanie kilka miesięcy, odkąd kupiłem pierwszego WM Man 100, nic innego nie biorę do ręki. Zakochałem się w tym piórze po prostu, pisze znakomicie, a i wizualnie apeluje do mnie w jedyny i niepowtarzalny sposób. Wszystkie inne zestawy które naprzemiennie używałem (komplety L'Etalon'ow, Duofoldów, Gentleman'ów i Cross'ów) poszły do szuflady, kupiłem sobie etui numer..... ileś tam, a w nim mam 3 Many 100. Niestety żyjemy w takich a nie innych czas
  5. Ale ja nie twierdzę że moje będą "poprawnie" naświetlone, bo to jest absolutnie kwestia gustu - nie ma jakiegoś matematycznego wzoru czy magicznej reguły :-) Ja po prostu ustawiłbym tak, żeby kartka była jaśniejsza, żeby uzyskać takie same wrażenie jak kiedy przeglądam papiery w pracy, tj. dobrze oświetlonym biurze. Twoje zdjęcia wyglądają trochę tak jakby oglądać ten papier w pochmurny dzień, w pokoju z wyłączonym światłem, z dala od okna. Tak czy owak zdjęcie w takim razie wstawię, żeby nie było :-) Postaram się dziś wieczorem. Napisałeś że "walczysz" z ustawieniem ekspozycji, czyli
  6. Ciut ciemne wyszły Ci te zdjęcia, ale kolor 100% ten.... w tym układzie czuję się zwolniony z obietnicy wrzucenia fotek tego atramentu na forum, bo po co się powtarzać :-)
  7. Gdybyś był uprzejmy włożyć w Twoje poszukiwania trochę wysiłku i wpisać nazwę pióra w Google, to znalazłbyś coś takiego: http://www.ebay.com/itm/AURORA-OPTIMA-BLACK-VERMEIL-FOUNTAIN-PEN-/231360867819?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35de2eadeb Ile ta cena ma się do rzeczywistości, tego nie wiem.
  8. Pomysł świetny, jestem za! Od tygodnia czekam na Jinhao Noblest (tak się chyba ten model nazywa, przynajmniej na innych aukcjach http://www.ebay.com/itm/260994943159?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT) ze stalówką B. Wtedy dopiero się pobawię w testowanie grubą kreską :-) Najbardziej nasyconym atramentem jaki aktualnie posiadam jest Iroshizuku Momiji, jest faktycznie jaskrawy jak krew na kartce papieru :-)
  9. Jak dla mnie jest jak najbardziej, nawet ważniejsza niż produktowa. Sklepom internetowym ufam na tyle na ile można ufać jakimkolwiek sklepom, natomiast na forum są pasjonaci którzy w przeciwieństwie do sklepów opisują swoje wrażenia odnośnie atramentu aby podzielić się z innymi, a nie coś sprzedać. Nic chyba dziwnego że ich opiniami się sugeruję. W konsekwencji już dwa razy zakupiłem atrament zakochany w tym co pokazał ktoś na forum (nie tym, jeżeli o to chodzi) aby później się przekonać że zamieszczone zdjęcia a rzeczywistość to dwie różne rzeczy. Niestety ale często bywa tak, że chce się
  10. Patyna to jedna sprawa, czarny osad to zupełnie coś innego (chociaż pewnie jedno z drugim ma jakiś związek). Zresztą, nie ukrywam że jestem z siebie całkiem dumny jeżeli chodzi doprowadzenie do porządku tego pióra i wersja "na wysoki połysk" bardzo mi się podoba - w końcu tak to oryginalnie wyglądało lata temu (mam inny egzemplarz fabrycznie nowy i dobrze przechowywany przez lata, on tak właśnie wygląda). Moim zdaniem to pióro jest piękne nie dlatego że jest stare, ale dlatego że jest po prostu piękne :-)
  11. To znaczy miałem brudne zostawić? Nie rozumem.
  12. To ja w kwestii formalnej :-) To że w Nikonie rozszerzenie pliku nazywa się NEF, nie ma znaczenia - to tylko nazwa pliku - format cały czas jest RAW. U "konkurencji" (np. w Cannonie) rozszerzenie pliku ma końcówkę.CR2 na ten przykład, w Sony z kolei.ARW. Jak myślisz dlaczego program Adobe do obróbki nazywa się Adobe Camera Raw? ;-) Zresztą nie będę się rozpisywał: http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_image_format Co do AdobeRGB - to ustawienie nie ma żadnego znaczenia jeżeli robi się zdjęcia w RAW, gdyż przestrzeń barwna odnosi się tylko do plików graficznych już wywołanych, takich jak
  13. Aparat który nie zapisuje w RAW to zabawka, niestety. Telefony tym bardziej. Tak jak piszesz, o wiernym oddaniu kolorów możesz zapomnieć.
  14. No więc w kolejności: 1. Nie znam tego konkretnie aparatu. Zacznijmy od tego, że jak już pisałem balansu bieli nie ustawia się w aparacie. Być może robisz gdzieś błąd w tym procesie. Generalnie jest tak, wzornik bieli albo ma zajmować całe zdjęcie, albo musi być możliwość zaznaczenia na zdjęciu jego fragmentu zawierającego tylko i wyłącznie ten wzornik. Jeżeli widać cokolwiek innego, aparat zgłupieje. Nie chcę zgadywać, bo za mało mam danych, za to powiem Ci jak zrobić to aby nie było mowy o błędzie (i fajnie że masz wzornik bieli). ustaw aparat tak aby zapisywał zdjęcia w trybie RAW,
  15. Bardzo chętnie Ci odpowiem, mogę w tym wątku (boję się zaśmiewać) czy wolisz w wiadomości prywatnej?
×
×
  • Utwórz nowe...