Alveryn Napisano Grudzień 1, 2014 Zgłoś Share Napisano Grudzień 1, 2014 Wygoogluj sobie "adjustable nib". Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eileen Napisano Lipiec 7, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2016 Snobizm - to jest powód, dla którego spieramy się o to czy Montblanc jest lepszy od Sailora, a Mercedes jest lepszy od Lexusa Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EZGeezer Napisano Lipiec 9, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 9, 2016 Snobizm - to jest powód, dla którego spieramy się o to czy Montblanc jest lepszy od Sailora, a Mercedes jest lepszy od Lexusa Ty tak na serio, czy tylko dla wywołania gównoburzy? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satur Napisano Lipiec 10, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 10, 2016 Ty tak na serio, czy tylko dla wywołania gównoburzy? Też się tak zastanawiałem, ale nie zmieniajmy naszego forum w pole bitwy. Najlepiej zostawmy ten temat myślicielom. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kleks Napisano Lipiec 10, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 10, 2016 (edytowany) Albo filozofom... Choć nie mogę się nie odezwać, i powiedzieć, że robię zdjęcia na kliszy sześciocentymetrowej (takie zwariowane hobby) i używam do tego aparatu marki Pentax. Mógłbym zamiast niego, używać oczywiście radzieckiego Kieva 88, który się psuje, jest hałaśliwy, nieprzyjemny w obsłudze, ciężki i robi zdjęcia o gównianej jakości. No i przy tym wszystkim jest niesamowicie drogi (jak na coś tak koszmarnego). Ale wiecie, czemu robię zdjęcia Pentaxem? Zdradzę Wam... Nie dlatego, że jest mały, cichy, lekki, niezawodny i świetnie wykonany. Po prostu wstydziłbym się pokazać w towarzystwie z Kievem. Czyli te wszystkie rzeczy i tak nie mają znaczenia. Robię to ze snobizmu Edytowano Lipiec 10, 2016 przez Kleks Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konis Napisano Lipiec 10, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 10, 2016 (edytowany) Snobizm - to jest powód, dla którego spieramy się o to czy Montblanc jest lepszy od Sailora, a Mercedes jest lepszy od Lexusa Ja tam się nie spieram. Ja to po prostu wiem. Wiem też, że do filharmonii nie chodzi się w adidaskach, dzinsach i sweterku, choć mieszkam w zabitej dechami wiosce. zdrówka Edytowano Lipiec 10, 2016 przez konis Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo70 Napisano Lipiec 11, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 11, 2016 Sailor troszkę przekombinowany, za dużo się dzieje, za dużo tych ringów. MB subtelniejszy, moim skromnym zdaniem oczywiście Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kleks Napisano Lipiec 12, 2016 Zgłoś Share Napisano Lipiec 12, 2016 Ja tam się nie znam, ale... Na mój gust, to bardziej mi się podoba Montblanc. Taki bardziej... Z klasą. Sailor już niebezpiecznie mi zaczyna przypominać to wielkie Jinhao, model 159, zdaje się... Oczywiście to dobre i pióro i marka, ale jednak... Montblanc ma chyba w sobie więcej czegoś, co niektórzy widzą w rzeczach, jako duszę. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majki251 Napisano Październik 11, 2017 Zgłoś Share Napisano Październik 11, 2017 Dnia 3.02.2013 o 16:29, konis napisał: Pokuszę się o małe porównanie tych dwóch piórek – Sailora 1911 Realo i Montblanca 146. Pióra porównywalne wielkością i wyglądem, lecz jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Postaram się wyłowić jednak te szczegóły, jakimi pióra się różnią i w jakiś sposób (co oczywiście nie będzie zbyt obiektywne) wskazać te cechy, które mi bardziej przypadły do gustu. Wygląd zewnętrzny Oba pióra mają klasyczne formy – cygarowaty kształt, nakręcane skuwki, solidne klipsy, trochę tu i tam ozdobnych ringów. Kaptop skuwki Montblanca ozdobiony śnieżynką. Sailor w modelach o obłych zakończeniach nie umieszcza tam swojego logo. I dobrze, bo kotwica na obłej powierzchni wyglądałaby niespecjalnie. Kotwica pojawia się na piórach z płaskim zakończeniem skuwki. Na pierwszy rzut oka oba pióra jednakowo mi podobają się mi. Remis 2. Wielkość. Zamknięty Sailor mierzy 141 milimetrów, a ze skuwką zatkniętą na tył korpusu 154 mm. Maksymalna średnica korpusu wynosi 13 mm, a skuwki 15 mm. Długość zamkniętego Montblanca to 144 mm. Ze skuwką na korpusie 155 mm. Maksymalna średnica korpusu wynosi jak w Sailorze 13 mm, a skuwki 14,5 mm Różnic tych specjalnie nie widać, jednak skuwka Monblanca jest wyraźnie dłuższa niż Sailora. Oba piórka szyte na miarę, jednak odnoszę wrażenie, może ulotne, ale jednak, że bardziej mi podobają się proporcje w wyrobie niemieckiej firmy. Remis ze wskazaniem na MB 146. 3. Stalówka Oba pióra mają złote stalówki. Montblanc – dwutonową 14 karatową. Jej wielkość to M. Sailor ma jednotonową stalówkę ze złota próby 21 karatów. Jej wielkość to H-F (twarda, cienka). Obie wspaniale ozdobione, obie mające znakomite własności pisarskie. Pisanie stalówką MB porównałbym to leniwej jazdy komfortową limuzyną. Stalówka Sailora nie jest aż tak pokorna. Pisanie nią porównać można do jazdy sportowym samochodem z zawieszeniem twardym jak deska i kierownicą czułą na każdą nierówność podłoża, wymagającym ciągłej czujności i uwagi. Lubię takie stalówki. Remis ze wskazaniem na Sailora. 4. Inne detale. Połączenie klipsa ze skuwką Sailor rozwiązał w ten sposób, że klips wychodzi z korpusu, podczas, gdy w Montblancu jest integralnym elementem ringu końcowej części skuwki. Na ringu klipsa MB 146 wyryto napie GERMANY i numer EG1138113. No, ale Sailorów jeszcze nikt chyba nie podrabia. Na głównych ringach skuwki na obu piórach wyryto nazwę firmy i modelu pióra. Na mój gust, ring Sailora mógłby być nieco skromniejszy i mniej kłujący w oczy. W niemieckim wyrobie, te proporcje wydają się być lepsze. Ale to tylko moje subiektywne odczucie. Miejsce i wygląd okienka podglądu atramentu w piórze japońskim jest rewelacyjne. Nawet nie potrzeba odkręcać skuwki, aby zobaczyć, czy pióro wymaga już tankowania, czy nie. Co ważne, w zatankowanym Montblancu okienko podglądu trudno wypatrzyć, podczas, gdy w Sailorze cały czas jest doskonale widoczne. Dodatkowe profesjonalne zdjęcie, oddające w pełni urodę tego rozwiązania w Sailorze. Za to okienko – punkt dla Sailora. 6. System napełniania. Oba pióra to klasyczne piston fillery, czyli mające wbudowany mechanizm tłokowego systemu napełniania na stałe. Czyli, pod względem technologiczny, to dość zaawansowane wyroby. Ale…. No właśnie. A co z wydajnością tego systemu? Napełniłem oba pióra do pełna, wylałem z wnętrza korpusu atrament do kieliszka i strzykawką o pojemności 1 mililitra porównałem pojemność baku. Oto wyniki. Sailor – 0,8 ml. Coś słabo, jak na pióro tej wielkości. Montblanc – 1,50 ml. Prawie dwa razy tyle co Sailor ! Oczywiście część atramentu pozastała w sekcji i na spływaku, ale stwierdziłem, że wielkości te są w miarę jednakowe w obu piórach. Za wydajność systemu napełniania – punkt dla Montblanca 6. Waga pióra Jak widać Montblanc jest prawie o 8 gram cięższy od Sailora. Zapewne ze względu na fakt, że mechanizm systemu napełniania w niemieckim piórze jest mosiężny, a w japońskim z tworzywa sztucznego. Egzemplarze Montblanc 146 z lat siedemdziesiątych też mają ten mechanizm z plastiku, ale i tak są około 3 gramy cięższe niż Sailor 1911 Realo. Różne są szkoły. Jedni wolą pióra lekkie, inni bardziej ciężkie. Ja należę do tej drugiej szkoły, dlatego werdykt mój to: remis ze wskazaniem na Montblanca. Podsumowanie. Podliczmy punkty. Przyjąłem punktację: - remis, oba pióra po jednym punkcje - remis ze wskazaniem – po jednym punkcie plus dodatkowo pół punktu dla wskazanego - zwycięstwo – punkt dla zwycięzcy, zero punktów dla przegranego Sailor 1 +1 + 1,5 + 1 + 0 + 1 = 5,5 punktów Montblanc 1 + 1,5 + 1 + 0 + 1 + 1,5 = 6,0 punktów. W moim rankingu zwyciężył jednak Montblanc ! Na zakończenie wspólne zdjęcie zawodników. zdrówka Piękne pióra. Zastanawiam się nad zakupem, tylko które. Myślałem o 1911 L. 😁 lub 146. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.