Skocz do zawartości

Możliwe najtańsze pióro wiecznie dla kompletnego początkującego


Polecane posty

Tak jak w temacie. Zawsze chciałem się nauczyć kaligrafii, stawiania ładnych liter i ozdobnego pisma, ale pisałem tylko długopisami, a teraz chciałbym założyć sobie notatnik do opracowywania otwarć szachowych i stwierdziłem że moge spróbować się nauczyć robić notatki piórem. Ale pojawia się problem bo jestem kompletnie zielony. Nie wiem czy powinienem wybrać pióro do kaligrafii (pilot plumix - a jeśli tak to jakie naboje? oryginalne od pilota?) czy może coś w stylu parker vector albo najtańszego kaweco? Ogólnie nie chce niczego droższego bo pewnie nad tym zakupem się troche poznęcam, a i jeszcze jak możecie to napiszcie mi czy do pióra potrzeba jakichś specjalnych zeszytów/notesów czy zwykły w linie od rodii wystarczy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz tanio i różnorodnie to celuj w pióra na aliexpress. 

Do kaligrafowania niby można kupować dedykowanych do tego celu piór, ale skoro jesteś Świeżakiem i chcesz poćwiczyć ładne pisanie polecam zacząć od pióra z grubszą stalówką B.

Na papier też nie ma co wydawać na start fortuny, jak masz papier do drukarki w domu min. 80gms to będzie spoko, tak samo zeszyty o grubszej kartce.
Potem możesz poszukać czegoś gładkiego np. zeszytów Oxford, albo notatników Rhodia. 
 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako absolutnie pierwsze pióro to polecam Pilot MR - 67zł na Allegro. Pasują standardowe naboje, fajna stalówka. Nie nadaje się specjalnie do pisania gotykiem czy innymi zaawansowanymi formami kaligrafii ale na początek będzie idealnie.  Na początek warto się oswoić z piórem zanim zacznie się pisać jak zawodowy skryba :D