_ded_ Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 Zasadziłem się na Japońca. Chciałbym ustrzelić Falcona i coś do towarzystwa żeby mu się nie nudziło w drodze Myślę o jednym z dwóch modeli o których w tytule. Jakie są różnice między nimi? Czy rodzaj stalówek czy wygląd czy są z różnych półek jeśli chodzi o jakość? Spodziewałem się że oznaczenie numeryczne będzie oznaczało miejsce w hierarchii, lecz zmyliły mnie ceny które sugerują wyższość raz jednego, raz drugiego modelu. Nie wiem z czego to wynika. 98 wygląda na bardziej wypieszczoną i ku niej bym się skłaniał, ale może model 74 ma coś o czym warto wiedzieć? Proszę posiadaczy o opinie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveryn Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 (edited) Pilot Custom 98 to bardzo małe pióro. Porównywalne z MB Mozart. Custom 74 tylko widziałem, ale to rozmiarowo coś w okolicach MB 145. Edited September 22, 2014 by Alveryn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zutka Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 _ded_ - też mi się marzy Custom 74. A już nie wspomnę o tych, które - niestety - licytujesz na Allegro i które ja obserwuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 (edited) WOJNAAA! Edited September 22, 2014 by _ded_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 (edited) Niefortunne dla mnie porównanie. NIe mam ani jednego MB Najbardziej miarodajne są dla mnie Pelikany. Ale dzięki. Zawsze coś Edited September 22, 2014 by _ded_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zutka Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 WOJNAAA! Odpuść flexa,to ja odpuszczę to drugie Ale szczerze mówiąc, licytowałeś jako pierwszy, więc podbijać nie będę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveryn Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 (edited) Najbardziej miarodajne są dla mnie Pelikany. OK. Custom 98 - Pelikan M300. Tak mniej więcej. Może nawet mniejszy, nie mam pod ręką, żeby porównać. A Custom 74 to coś w okolicach... M600? Edited September 22, 2014 by Alveryn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 Spoko, spoko. Ja starej daty jestem i chętnie puszczę Panią przodem, tylko muszę wiedzieć o którym flexie mowa bo pilnuję kilku aktualnie. Może być na PW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 O, teraz rozumiem faktycznie maciupki. Raczej damski sprzęt chyba. Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zero Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 A ja mam nowiuśkiego 74 Jeśli chcesz, jutro go obfocę z linijką w tle i innymi popularnymi piórami dla porównania wielkości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSteelNib Posted September 22, 2014 Report Share Posted September 22, 2014 Zamiast się podkupować na aukcjach, zgadajcie się i sprowadźcie sobie z Japonii. Nawet z VAT-em i cłem wyjdziecie na swoje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 (edited) Zero Pewnie Bardzo chętnie. Im więcej informacji tym lepiej. Dzięki Edited September 22, 2014 by _ded_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 22, 2014 Author Report Share Posted September 22, 2014 Rada dobra, tyle że nie Piloty są obiektem walki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 (edited) Dzień dobry! Wymiary i trochę informacji na temat Pilotów można znaleźć tutaj: http://kmpn.blogspot.com/2011/06/pilot-custom.html Mam czarną 74-ke ze stalówką SF, kupowany u Engeiki. Z wrażeń subiektywnych - rozmiar pióra, jak dla mnie jest w sam raz (ręce mam raczej z tych większych, chociaż nie jak bochny chleba ). Na pewno wrażenie zrobiła waga pióra - jest strasznie lekkie, ale przesiadałem się wtedy z ciężkiego Parkera Urbana. Przez rok intensywnego użytkowania sprawuje się bez zarzutu, chociaż teraz zdecydowałbym się na SM - japońskie F'ki jak powszechnie wiadomo dość igłowate. Fleks teoretycznie obecny, ale (po lekturze wielu debat w temacie) jest to raczej stalówka (jak nazwa wskazuje ) typu soft, czyli elastyczna, przy okazji (i nacisku) dająca pewne zróżnicowanie linii. Nie chciałbym zaśmiecać wątku - jeśli miałbyś konkretne pytania odnośnie 74ki - chętnie odpowiem Pozdrawiam Edited September 23, 2014 by Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepki Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 Dzień dobry! Wymiary i trochę informacji na temat Pilotów można znaleźć tutaj: http://kmpn.blogspot.com/2011/06/pilot-custom.html Mam czarną 74-ke ze stalówką SF, kupowany u Engeiki. Z wrażeń subiektywnych - rozmiar pióra, jak dla mnie jest w sam raz (ręce mam raczej z tych większych, chociaż nie jak bochny chleba ). Na pewno wrażenie zrobiła waga pióra - jest strasznie lekkie, ale przesiadałem się wtedy z ciężkiego Parkera Urbana. Przez rok intensywnego użytkowania sprawuje się bez zarzutu, chociaż teraz zdecydowałbym się na SM - japońskie F'ki jak powszechnie wiadomo dość igłowate. Fleks teoretycznie obecny, ale (po lekturze wielu debat w temacie) jest to raczej stalówka (jak nazwa wskazuje ) typu soft, czyli elastyczna, przy okazji (i nacisku) dająca pewne zróżnicowanie linii. Nie chciałbym zaśmiecać wątku - jeśli miałbyś konkretne pytania odnośnie 74ki - chętnie odpowiem Pozdrawiam Czy mógłbyś pokazać zdjęcie próbki pisma tą stalówką? Ciekawi mnie czy jest duża różnica między hf a sf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 23, 2014 Author Report Share Posted September 23, 2014 Jan, dziękuję. Ja już chyba mam doś danych by wybrać między tymi dwoma modelami. Jedyne wątpliwości są odnośnie stalówki bo nie mam doświadczeń z japońskimi piórami. Podłączam się więc do prośby Lepkiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 @ Lepki @_ded_ Podeślę coś na pewno, tylko trochę później - wczesnym popołudniem będzie możliwość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 (edited) Niewielka próbka Customowa Edited September 23, 2014 by Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 23, 2014 Author Report Share Posted September 23, 2014 A mocno trzeba dusić czy mięciutka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 23, 2014 Report Share Posted September 23, 2014 A mocno trzeba dusić czy mięciutka? Trudne pytanie . Pióro trzymam nawykowo dość lekko, z tego powodu każdy nacisk jest dla mnie trochę duszeniem. Może tak - kupowałem do codziennego pisania z lekkim fleksem, do czego przy moich możliwościach się nie nadaje. Ugina się (jak dla mnie) podobnie do Pilota Falcona, niestety nie ten przepływ (jak poleci atrament po dociśnięciu, to potrzebuje chwili na spłynięcie) w związku z tym fleksować można (zgodnie z zasadami sztuki) jedynie powoli. M.in. dlatego przeszedłem w tym roku na Customa Heritage 912, z klasycznym FA (stalówka Pilota 'typu Falcon/FA' to coś innego niż rozwiązanie z Pilota Falcona). i tu można swobodnie pisać a stalówka ugina się przy minimalnym nacisku. W skrócie odpowiadając - jak to często bywa w życiu - gdzieś pomiędzy . Wydaje mi się, że to jednak mocno kwestia indywidualnych preferencji/podejścia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 23, 2014 Author Report Share Posted September 23, 2014 Hmm. Może zatem warto się zastanowić nad czymś nieco droższym... Z doświadczenia wiem że jak jest nawet mini flex do dyspozycji to się nie powstrzymam, a nic tak nie psuje zabawy jak dziura w przepływie i szyny na papierze. Dziękuję za opinię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 24, 2014 Report Share Posted September 24, 2014 Hmm. Może zatem warto się zastanowić nad czymś nieco droższym... Z doświadczenia wiem że jak jest nawet mini flex do dyspozycji to się nie powstrzymam, a nic tak nie psuje zabawy jak dziura w przepływie i szyny na papierze. Dziękuję za opinię. to dopowiem, żeby była jasność - przy fleksowaniu nie brakuje w 74-ce atramentu szyny sie nie robią. Tylko jak dociśniesz to porcja atramentu musi spłynąć do końca, robiąc jednocześnie solidniejszą linię. W praktyce - fleksując trzeba pisać odpowiednio duże literki żeby linia była zróżnicowana, a przy możliwościach stalówki ta różnica nie jest spektakularna :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_ded_ Posted September 24, 2014 Author Report Share Posted September 24, 2014 Rozumiem. Trzeba go rozpędzić nieco żeby działał. Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted September 24, 2014 Report Share Posted September 24, 2014 Rozumiem. Trzeba go rozpędzić nieco żeby działał. Dzięki Nie trzeba rozpędzać, działa elegancko. Natomiast: Jak przyciśniesz robi się grubsza linia, ale - jak puścisz, to przez chwile dalej jest grubsza, bo ścieka jeszcze więcej atramentu. Przez to, żeby ładnie się pisało, litery muszą być większe, żeby "po drodze" nadmiar atramentu spłynął. Patrz ostatni wiersz na zdjęciu próbki - pomimo różnicowania nacisku różnice grubości linii widać przy ogonach dopiero, np "y", gdzie nadmiar "na ogonie" zdążył spłynąć i ciągnąc kreskę w górę podawało już normalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz888 Posted September 24, 2014 Report Share Posted September 24, 2014 Przez was zaraziłem się chorobą na Pilota Custom 74 bo cena niewielka a stalówka złota jest Jak nie przejdzie mi do kolejnego tygodnia to pewnie zamówię... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.