Jump to content

KWZ Iron Gall Turquoise na kanale The Pen Habit


piotrsajnog

Recommended Posts

Zadziwia mnie fakt, jak mocno atrament ciemnieje z biegiem czasu i to w dodatku na tak ładny granat. Nigdy nie miałem do czynienia z takim rodzajem atramentu, ale ten zrobił na mnie tak pozytywne wrażenie, że chyba nie odmówię sobie zakupu go.

 

Przy okazji muszę powiedzieć (nie ujmując szacunku do ogromu pracy, jaki ludzie wkładają w pojawiające się na tym forum testy atramentów) że na testach filmowych lub fotografiach wykonanych przy dobrym świetle (nie przy nocnej lampce w ciemnym pokoju) kolory atramentów oddane są dużo lepiej niż te zeskanowane.

Link to comment
Share on other sites

Na filmie kilka razy pokazana jest różnica między kolorem jaki ma atrament zaraz po napisaniu tekstu a kolorem, w jaki się zmienia po kilku minutach, godzinach, a nawet dniach i tygodniach.

 

Ostatecznie po długim czasie staje się mocno nasyconym granatowym - szczególnie na papierze Rhodii.

Link to comment
Share on other sites

Mam ten atrament, uwielbiam go. Zgadzam się z kolegą @pitzmaker - kolor na filmie ma niewiele wspólnego z tym, jak ten atrament wygląda w rzeczywistości.

Edited by Andrew
Link to comment
Share on other sites

Też na początku trochę zdębiałem - była wczoraj i dzisiaj dyskusja między mną i Agnieszka,  na temat tego czy to ten kolor czy nie ten. Jak dla mnie decydującym czy to ten kolor, moment w czasie filmu w którym robi grubą kreskę parallelem - 6:30. Widać ten turkus. Druga to chromatografia na bibule - nie robię żadnego innego atramentu, który tak się rozwija na papierze, jedynie Galusowy Turkusowy się tak rozwija. 

Moim zdaniem to wynika z trudności oddania tego koloru - po kolorze kartki widać że jest to wręcz nienaturalna biel, czyli zdjęcie po zrobieniu musiało być relatywnie mocno obrabiane. Ja osobiście mam spore problemy z oddaniem tego koloru, bo bardzo często skaner i aparaty upierają się że jest to zielony, bij zabij robię zdjęcie lub skan Galusowemu Turkusowi, a zdjęcie na monitorach wygląda jakby to był Galusowy Zielony #1. Obstawiam że Matt z Penhabit "podbijał" tak długo kolory aż pozbył się tej nadmiarowej zieleni, albo to po prostu skutek uboczny rozświetlania zdjęcia. 

 

Na przykład to zdjęcie wygląda ślicznie:

P1010820.jpg

Ale w szczególności przy cienkiej i średniej kresce bardziej jest pokazany kolor tego atramentu przed ściemnieniem. 

 

Ile razy robiłem zdjęcia tekstu na papierze tyle razy nie udało mi się uzyskać takiej bieli kartki - nawet przy ponad 9,5 tysiąca lumenów walących na kartkę z kilku punktów, bez dodatkowego podbicia ekspozycji kartka zawsze była trochę "szara". A i nawet po podbiciu ekspozycji do 1.1 to i tak do tej bieli było bardzo daleko. 

 

O dziwo kolor atramentu chyba najlepiej jest oddany na... zdjęciu etykiety :) 

Link to comment
Share on other sites

Otóż to. To częsty błąd, gdy przy recenzjach próbuje się skanowaną czy fotografowaną kartkę zrobić idealnie białą (jak na powyższym przykładzie). Suwaczki to fajna sprawa, ale jak kogoś poniesie, to wtedy mamy takie efekty jak u Matta albo kilku innych recenzentów, którzy uważają, że biel papieru jest bielą idealną i walą nią na maksa, że aż świeci po oczach ;)

 

Tutaj Matt tak pojechał z kontrastem i jasnością, że aż mu kropki z DotPada znikły :D

Edited by Andrew
Link to comment
Share on other sites

Zróbcie coś Konradowi ;) Jak można zdecydować się na ulubiony kolor jak on znowu coś wymyśli i zaczynają się bezsenne noce. Kupisz jeden, myślisz - mam jest świetnie. Nic z tego, a to da Ci próbkę z innym, a to coś nowego wymyśli. no i zdecyduj się chłopie.  :gaah:  :D

Co do fotografowania białego to wystarczy pamiętać, że czujniki ekspozycji są kalibrowane na tzw. 'szarą klatkę Kodaka' i robić poprawkę. Niestety do oddania dużych rozpiętości tonalnych potrzebny jest wypaśny sprzęt. Jak w monitorze lub aparacie / skanerze masz 8 bitów / kolor to zapomnij o przyzwoitej rozpiętości tonalnej. Pozostają wyrafinowane metody obróbki cyfrowej, ale kto w takich testach będzie się w to bawił. Trzeba jeszcze pamiętać, że matryce są wrażliwe na nasycenie i robią się przepały. Ładnie to widać na fotkach robionych różnymi srajfonami. Guzik, a nie subtelne szczegóły w światłach.  Pierdylion megapikseli, a pojemność tonalna jak na ruskich filmach Foto 65. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...