piotrsajnog Napisano Listopad 18, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 18, 2015 Na kanale The Pen Habit pojawił się test atramentu KWZ Iron Gall Turquoise. Gratulacje! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz888 Napisano Listopad 18, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 18, 2015 Bardzo fajnie się prezentuje - ja właśnie wybieram co tam do koszyka wrzucić i ten prezentuje się zachęcacjąco Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrsajnog Napisano Listopad 18, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 18, 2015 Zadziwia mnie fakt, jak mocno atrament ciemnieje z biegiem czasu i to w dodatku na tak ładny granat. Nigdy nie miałem do czynienia z takim rodzajem atramentu, ale ten zrobił na mnie tak pozytywne wrażenie, że chyba nie odmówię sobie zakupu go. Przy okazji muszę powiedzieć (nie ujmując szacunku do ogromu pracy, jaki ludzie wkładają w pojawiające się na tym forum testy atramentów) że na testach filmowych lub fotografiach wykonanych przy dobrym świetle (nie przy nocnej lampce w ciemnym pokoju) kolory atramentów oddane są dużo lepiej niż te zeskanowane. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrsajnog Napisano Listopad 19, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Listopad 19, 2015 Na filmie kilka razy pokazana jest różnica między kolorem jaki ma atrament zaraz po napisaniu tekstu a kolorem, w jaki się zmienia po kilku minutach, godzinach, a nawet dniach i tygodniach. Ostatecznie po długim czasie staje się mocno nasyconym granatowym - szczególnie na papierze Rhodii. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Andrew Napisano Listopad 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 19, 2015 (edytowany) Mam ten atrament, uwielbiam go. Zgadzam się z kolegą @pitzmaker - kolor na filmie ma niewiele wspólnego z tym, jak ten atrament wygląda w rzeczywistości. Edytowano Listopad 19, 2015 przez Andrew Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nicpon Napisano Listopad 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 19, 2015 Też na początku trochę zdębiałem - była wczoraj i dzisiaj dyskusja między mną i Agnieszka, na temat tego czy to ten kolor czy nie ten. Jak dla mnie decydującym czy to ten kolor, moment w czasie filmu w którym robi grubą kreskę parallelem - 6:30. Widać ten turkus. Druga to chromatografia na bibule - nie robię żadnego innego atramentu, który tak się rozwija na papierze, jedynie Galusowy Turkusowy się tak rozwija. Moim zdaniem to wynika z trudności oddania tego koloru - po kolorze kartki widać że jest to wręcz nienaturalna biel, czyli zdjęcie po zrobieniu musiało być relatywnie mocno obrabiane. Ja osobiście mam spore problemy z oddaniem tego koloru, bo bardzo często skaner i aparaty upierają się że jest to zielony, bij zabij robię zdjęcie lub skan Galusowemu Turkusowi, a zdjęcie na monitorach wygląda jakby to był Galusowy Zielony #1. Obstawiam że Matt z Penhabit "podbijał" tak długo kolory aż pozbył się tej nadmiarowej zieleni, albo to po prostu skutek uboczny rozświetlania zdjęcia. Na przykład to zdjęcie wygląda ślicznie: Ale w szczególności przy cienkiej i średniej kresce bardziej jest pokazany kolor tego atramentu przed ściemnieniem. Ile razy robiłem zdjęcia tekstu na papierze tyle razy nie udało mi się uzyskać takiej bieli kartki - nawet przy ponad 9,5 tysiąca lumenów walących na kartkę z kilku punktów, bez dodatkowego podbicia ekspozycji kartka zawsze była trochę "szara". A i nawet po podbiciu ekspozycji do 1.1 to i tak do tej bieli było bardzo daleko. O dziwo kolor atramentu chyba najlepiej jest oddany na... zdjęciu etykiety Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Andrew Napisano Listopad 19, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 19, 2015 (edytowany) Otóż to. To częsty błąd, gdy przy recenzjach próbuje się skanowaną czy fotografowaną kartkę zrobić idealnie białą (jak na powyższym przykładzie). Suwaczki to fajna sprawa, ale jak kogoś poniesie, to wtedy mamy takie efekty jak u Matta albo kilku innych recenzentów, którzy uważają, że biel papieru jest bielą idealną i walą nią na maksa, że aż świeci po oczach Tutaj Matt tak pojechał z kontrastem i jasnością, że aż mu kropki z DotPada znikły Edytowano Listopad 19, 2015 przez Andrew Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morlok Napisano Listopad 20, 2015 Zgłoś Share Napisano Listopad 20, 2015 Zróbcie coś Konradowi Jak można zdecydować się na ulubiony kolor jak on znowu coś wymyśli i zaczynają się bezsenne noce. Kupisz jeden, myślisz - mam jest świetnie. Nic z tego, a to da Ci próbkę z innym, a to coś nowego wymyśli. no i zdecyduj się chłopie. . Co do fotografowania białego to wystarczy pamiętać, że czujniki ekspozycji są kalibrowane na tzw. 'szarą klatkę Kodaka' i robić poprawkę. Niestety do oddania dużych rozpiętości tonalnych potrzebny jest wypaśny sprzęt. Jak w monitorze lub aparacie / skanerze masz 8 bitów / kolor to zapomnij o przyzwoitej rozpiętości tonalnej. Pozostają wyrafinowane metody obróbki cyfrowej, ale kto w takich testach będzie się w to bawił. Trzeba jeszcze pamiętać, że matryce są wrażliwe na nasycenie i robią się przepały. Ładnie to widać na fotkach robionych różnymi srajfonami. Guzik, a nie subtelne szczegóły w światłach. Pierdylion megapikseli, a pojemność tonalna jak na ruskich filmach Foto 65. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.