Skocz do zawartości

Pióro dla nowicjusza


Polecane posty

Witam!

Mam mały dylemat co do wybrania pióra. Chciałbym rozpocząć przygodę z "piórem" i liczę na Waszą pomoc co do zakupu.

http://www.parkersklep.pl/prod198-Parker-Pioro-wieczne-Vector-Premium-Stalowy-Mat.php Vector Premium

http://www.parkersklep.pl/prod202-Parker-Pioro-wieczne-Vector-Stalowy.php Vector Stalowy

http://www.parkersklep.pl/prod159-Parker-Pioro-wieczne-Parker-IM-Czarny-GT.php Parker IM

Które z tych piór jest najlepsze dla osoby, która pisze cienko? I jak ma się do nich sprawa zasilania atramentem?

Z góry dziękuję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama jestem nowicjuszką jeśli chodzi o wiedzę na temat piór, choć piszę nim od zawsze. Wystarczy poczytać parę pokrewnych wątków, by wiedzieć, że Parkery te co przedstawiasz nie piszą cienko. Zanim dostaniesz odpowiedzi, polecam poczytać wątki też w tym dziale, zwykle o tytule podobnie brzmiącym do Twojego, pewnie się trochę na kierunkujesz i będziesz miał wybór:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia:

- Nowe: Jinhao, Baoer, Hero 330 (bo chińskie firmy dzielą się na te dobre i niedobre, a to jest ta pierwsza grupa; w przypadku Hero trzeba uważać, bo zdarzają się podróbki), Piloty 78G (genialna, po trzykroć genialna stalówka), Sheaffer Gift Collection 100 (jeśli zdobędziesz w swoim limicie cenowym, to polecam, dobrze wykonany, dobra stalówka)

- Vintage: Sheaffer Fineline, Pelikany: Pelikano i Steno, znowu Hero 330 ;)

Z relacji forumowiczów:

- Nowe: Lamy Safari (niezniszczalne), Bookworm jakiś-tam-numerek (znajdziesz na forum temat o nim), Sheaffer VFM, Piloty: Plumix, Pluminix, Metropolitan

- Vintage: nie mam siły wypisywać ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach