Hall Posted November 11, 2022 Report Share Posted November 11, 2022 Na wstępie dzień dobry... Jest to mój pierwszy post, choć już od jakiegoś czasu przeglądam sobie forum. Niestety jest on spowodowany usterką jednego z moich piór. Konkretnie chodzi o wymienionego w tytule Pilota Customa 823, w którym uszkodzony jest gwint nakrętki, lub zakrętki tłoka. Właścwie gwint się wytarł. Pióro jest u mnie już pewien czas i nie zauważyłem na początku żadnych problemów z tym elementem. Dopiero po czasie poczułem delikatne tarcie, przy zakręcaniu i odkręcaniu. Potem było już gorzej, aż w pewnym momencie zauważyłem, że plastikowy gwint został wytarty. Po oględzinach okiem laika, stwierdziłem, że metalowa część gwintu kończąca korpus, tak jakby nie miała kawałka farby na samym początku pierwszego zwoju gwintu. Zdaje się, że odprysnął. Widać srebry metal, a zaraz za nim, ostrą krawędź farby/czarnego lakieru, pokrywającego gwint. Przez to, zakrętka nie funkcjonuje porawnie. Widać też opiłki pochodzące ze ścierającego się, wewnętrznego gwintu zakrętki. Chciałbym dowiedzieć się, co mógłbym zrobić w tej sytuacji? Słyszałem, że Pilot, podobnie jak inni Japońscy producenci, nie ma rynku części zamiennych. Czy mam jednak spróbować się do nich zwrócić? A może poszukać rady u Pendoctora? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby polecić jakąś sprawdzoną osobę? Za wszelkie odpowiedzi, z góry bardzo dziękuję, mam nadzieję, że uda się coś z tym zrobić, ponieważ na piórze bardzo mi zależy. Pozdrawiam P.S. Jeżeli popełnim jakiś błąd względem zasad umieszczania postów na forum, np. źle wybrałem temat, przepraszam i proszę o zwracanie mi uwagi na takie rzeczy. Dopiero uczę się publikacji na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klerk Posted November 12, 2022 Report Share Posted November 12, 2022 (edited) Gwint korpusu wygląda dobrze pomimo małego uszczerbku, prawdopodobnie gwint wewnętrzny nakrętki to katastrofa😲. Jeśli masz zdolności majsterkowicza to spróbuj oczyścić ten gwint haczykowatym narzędziem (iglicą) które sam musisz sobie zrobić, np. z twardego drutu przymierzając ostrze do widocznego gwintu. Potem dokładnie wypłucz wodą z detergentem. Gdy zacznie się wkręcać (próbuj na mokro), to potem dobrze wysusz i nasmaruj np. wazeliną, sukces😃. I jeszcze uwaga: prawdopodobnie ta czapka/nakrętka da się odkręcić od tłoczyska, ale tu b.ostrożnie. To bardzo ułatwi prace. Jak powstały te uszkodzenia gwintu korpusu które charatają nakrętkę? Czy to nie wada fabrycznego montażu? To dość trudna naprawa więc nie przejmuj się niepowodzeniem tylko wyślij do piórmistrza: https://www.piorawieczneforum.pl/topic/16071-kontakt-z-pendoctorem/#comment-205363 Edited November 12, 2022 by Klerk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hall Posted November 12, 2022 Author Report Share Posted November 12, 2022 Niestety cieżko mi jest stwierdzić, czy to wada fabryczna, choć wydaje mi się, że gdy pióro do mnie przyszło nie miało żadnych widocznych usterek w tymm miejscu. Co do samego pióra, rzeczywiście, wewnętrzny gwint jest w bardzo złym stanie. Nie mam zaufania do moich zdolności majsterkowicza, więc chyba jednak zwrócę się o pomoc do specjalisty. 😁 Tu miałbym jescze jedno pytanko, ponieważ w podlinkowanym wątku jest mowa o formie kontaktu, oraz o tym, że lepiej jest zadzwonić, niż pisać mail. Dalej tak jest? Przyznam, że chciałem najpierw napisać, a potem opcjonalnie zadzwonić, ale teraz nie mam pewności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klerk Posted November 12, 2022 Report Share Posted November 12, 2022 Ja nie korzystałem z usług, ale @Ann_gd ma dobry kontakt z Przemkiem, to ci doradzi. Jednak zdecydowanie weź telefon z Facebook i zadzwoń jak najwcześniej, co dalej wyniknie z rozmowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted November 12, 2022 Report Share Posted November 12, 2022 Tylko wspomnę, że to nie tak, że trzeba przeze mnie się kontaktować z PenDoctorem, on po prostu rzadko zagląda na forum 😁 a jeśli ja chcę do niego skierować kogoś z naprawą, to faktycznie zazwyczaj przedtem pytam, czy podejmuje się takich rzeczy. Po co robić zamieszanie i sprawiać, że forumowicz odbije się od ściany... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann_gd Posted November 13, 2022 Report Share Posted November 13, 2022 I właśnie tym razem nie odeślę Cię to Przemka, ale zapytam czy ma pojęcie, gdzie można to naprawić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klerk Posted November 20, 2022 Report Share Posted November 20, 2022 Pytam bo ten przypadek uszkodzenia mnie zaintrygował, @Hall masz jakieś informacje (oby pozytywne😉) z naprawy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hall Posted November 21, 2022 Author Report Share Posted November 21, 2022 Dziękuję za zainteresowanie i chęć pomocy, bardzo miło mi z tego powodu. 😁 Niestety, sytuacja pozostaje jednak bez zmian. Zwróciłem się do serwisu Pilota, po wymianie kilku maili z przedstawicielką firmy i wyjasnieniu, na czym polega usterka, otrzymałem informację, że mam czekać na mail od działu reklamacji i oni skierują sprawę dalej. Choć to było w środę ubiegłego tygodnia, do tej pory nie otrzymałem z ich strony żadnej informacji, więc poczekam przynajmniej dziś do wieczora i napiszę z pytaniem o status sprawy. Jeżeli dowiem się czegoś więcej, dam tutaj znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klerk Posted November 26, 2022 Report Share Posted November 26, 2022 @Hall to intrygująca sprawa, czy pióra Pilota mają u nas jakąś szansę na naprawę w serwisie? Czy pozostaje tylko przysłowiowe: Polak potrafi 😀😉. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.