Skocz do zawartości

Piórko do codziennego użytku


Polecane posty

Witam Was serdecznie. Jestem początkującym fanem piór wiecznych kiedyś posiadałem kilka plstikowych tandetnych piór jeszcze w czasach szkolnych, ostatnio zakupiłem Kaweco Ice Sport, bardzo podręczne pióro aczkolwiek plsatikowe, stalówka M. Pasowało mi ze względu na małe gabaryty a także ponieważ nie drapało kiedy pisałem nim w zeszycie. Niestety gdzieś wypadło mi gdy byłem w Czechach i nie mam jakichkolwiek szans na odnalezienie go:/

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc w zakupie kolejnego piórka. Postanowiłem sobie zrobić prezent poświąteczny i dodam że mogę zainwestować kwotę do 1000zł. Poszukuję pióra lekkiego i krótkiego mówiąc krótko podręcznego. Kreska wolałbym żeby była cienka aczkolwiek bez przesady biorę pod uwagę stalówki F i M.

Czytałem o kilku piórach, oglądałem filimiki na youtube,ale potrzebuję jeszcze jakichś rad od i posiadaczy piór:)

Zwracałem przedewszystkim uwagę na : lilliput kaweco, TWSBI mini a także Watermana hemisphere, 

Chciałbym aby to piórko było najlepiej jedno lub dwu kolorowe. Chciałbym aby ktoś obeznany zaproponował mi jakieś pióra z troszkę wyższej półki z których będę zadowolony. Prosiłbym także o podanie wymiarów,gdyż jak juz pisałem wcześniej moje narzędzie musi być małych rozmiarów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiarów poszukaj sam, ale małe wygodne pióra to:

 

Pelikan M400 / M405 (dla mnie był za mały)

Aurora Style

Caran d'Ache Dunas

Marlen One

TWSBI Mini 

Faber-Castell Ambition

Graf von Faber-Castell Guilloche

 

Waterman Hemisphere to niezłe pióro, ale moim zdaniem nie jest warte sklepowej ceny i ja bym je sobie odpuscił albo szukał na rynku wtórnym. Kaweco Liliput to prawdziwy liliput. Lekkie jak piórko, maleńkie. Ja nie potrafię tym pisać.

 

Mimo że nie jestem fanem designu Pelikanów, myślę, że M200/M205 (stalowa stalówka) lub M400 / M405 (złota stalówka) spełniłyby Twoje oczekiwania.

Link do komentarza