t0m69 Napisano Październik 5, 2015 Zgłoś Share Napisano Październik 5, 2015 Witam. Chciałbym się zapytać posiadaczy piór Pilot Custom 91 lub 74 o jakość tworzywa z którego je wykonano. Czy są to "plastikowe" pióra, czy może jakieś bardziej szlachetne tworzywo? Niestety nie mam możliwości mieć je w reku i stąd moje pytanie. Czy można porównać to tworzywo do np. Waterman Charlestona? W Charlestonie tworzywo wydaje się bardzo porządne i przy wykręcaniu i zakręcaniu skuwki wydaje charakterystyczny, bardzo przyjemny dźwięk. Jak to jest z piórami Pilota? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość nilfein Napisano Październik 5, 2015 Zgłoś Share Napisano Październik 5, 2015 Miałem Charlestona, Custom 91, Custom 74, a teraz mam Custom Heritage 92 w wersji demonstrator (to samo, co 91, ale przezroczyste i z tłokiem). Wrażenia (subiektywne) mam takie: - Charlie jest fajnie wykonany, zakręcanie sprawia wrażenie…hmmm…takiego jakby miękkiego? Bardzo przyjemne odczucie, przyznaję. - Custom 91/74 wykonane są z nieco innego materiału, ale też są przyjemne w dotyku. Gwinty chodzą prawie w identyczny sposób - może ciut bardziej opornie, niż w Charlestonie. Ale to doprawdy minimalnie. - W porównaniu z Pilotami Charleston ma jakby większą tendencję do rysowania się. Piloty zdają mi się nieco bardziej odporne. - Custom 92 - zauważyłem, że na korpusie daje się wyczuć linię łączenia z wtryskarki - ale z drugiej strony, demonstratora ciężej spolerować, bo jest przezroczysty... Pozostając w temacie - absolutnie fantastyczny w dotyku jest Sailor 1911. Miałem w łapie kilka Montblanców z ich "precious resin", ale plastik Sailora bił ów szlachetny materiał na głowę. Szkoda, że w PL japońskie pióra oferowane są w tak bandyckich cenach... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m69 Napisano Październik 5, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 5, 2015 Niestety Waterman Charleston na sekcji też potrafi mieć nadlewy z wtryskarki - co w tej klasie i cenie nie powinno mieć miejsca. Jego tworzywo faktycznie wydaje się "miękkie" (pewnie dlatego łatwo się rysuje). Chodziło mi o to, czy plastiki Custom 91/74 nie sprawiają wrażenia "tandetnych"? Piloty kuszą stalówkami "soft" i pojemnym konwerterem con-70. Na temat Sailora muszę jeszcze poczytać Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ded_ Napisano Październik 5, 2015 Zgłoś Share Napisano Październik 5, 2015 To ja się podłączę z pytaniem. Czy Sailory 1911 są tylko z konwerterem? Czy może jak w MB, wcześniejsze wersje niektórych modeli mają system tłoczkowy? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość nilfein Napisano Październik 6, 2015 Zgłoś Share Napisano Październik 6, 2015 (edytowany) Jest wersja tłokowa Sailorów - Realo. W gabarycie chyba L (czyli takie coś w okolicach MB 146). W Polsce ceny zaczynają się w okolicach 1600 zł. I nie ma co liczyć na obniżki, bo jedna firma w PL ma wyłączność na Sailora i dyktuje ceny. E-zatoka zostaje…tam np. Sailor 1911 Realo kosztuje 1/3 - 1/2 ceny polskiej (z przesyłką). Edyta podpowiedziała, że jakieś 213 USD Edytowano Październik 6, 2015 przez nilfein Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ded_ Napisano Październik 6, 2015 Zgłoś Share Napisano Październik 6, 2015 Dzięki. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.