kokaina Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Witam Najkrócej - poszukuje złotego atramentu do kaligrafii copperplate w zastosowaniu do eleganckich podziękowań - przy czym będę wypisywała tylko kilka słów - nie całą treść. Nie chodzi mi w tym miejscu o kolory w stylu stare złoto, miedź, złoto różowe lub złoto z połyskiem czerwonym itp. W pierwszej kolejności chwyciłam za złotą ecolinę, której kolor jest idealny ale...no właśnie... jest ciężka gęsta i zapychająca, możliwe jest albo prowadzenie pisma mikro pędzlem albo rozcieńczanie, które i tak nie zdało egzaminu (lub mam złe proporcje) na białym papierze. Z uwagi na złote drobinki trzymam się z daleka od piór, ale może istnieje coś bezpiecznego? Może ktoś już działał w tym temacie i może mi pomóc? pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymon Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 1 godzinę temu, kokaina napisał: Witam Najkrócej - poszukuje złotego atramentu do kaligrafii copperplate w zastosowaniu do eleganckich podziękowań - przy czym będę wypisywała tylko kilka słów - nie całą treść. Nie chodzi mi w tym miejscu o kolory w stylu stare złoto, miedź, złoto różowe lub złoto z połyskiem czerwonym itp. W pierwszej kolejności chwyciłam za złotą ecolinę, której kolor jest idealny ale...no właśnie... jest ciężka gęsta i zapychająca, możliwe jest albo prowadzenie pisma mikro pędzlem albo rozcieńczanie, które i tak nie zdało egzaminu (lub mam złe proporcje) na białym papierze. Z uwagi na złote drobinki trzymam się z daleka od piór, ale może istnieje coś bezpiecznego? Może ktoś już działał w tym temacie i może mi pomóc? pzdr KWZ Ink w kolorze stare złoto wygląda świetnie: Sprawdź też atramenty J. Herbin z kolekcji 1670 (są z drobinkami złota i wyglądają świetnie!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufjo Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Ten atrament przypomina Standardgraph - Reed Green i chyba nie o to chodziło Kokainie. To już lepszy będzie Standardgraph - Gold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Moim zdaniem idealnym wyborem jest Ecolina Złota, której próbowałaś już. Sam jej używałem, trochę czasu mi zajęło dopasowanie jej płynności do stalówki i papieru ale udało mi się. Rozcieńczałem ją wodą destylowaną i po kilku(nastu) próbach udało się. Pozostają jeszcze akwarele (chyba to są akwarele;)) Finetec lub Kuretake Gansai Tambi. Nieużywałem ich jeszcze ale kolory są rewelacyjne. Tylko cena jest większa niż Ecoliny bo w zestawie jest conajmniej 6 kolorów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokaina Posted March 15, 2017 Author Report Share Posted March 15, 2017 Problem jest zawsze ten sam atrament to nie tusz/ tusz to (o zgrozo!) nie atrament. 1 godzinę temu, Rufjo napisał: Ten atrament przypomina Standardgraph - Reed Green i chyba nie o to chodziło Kokainie. To już lepszy będzie Standardgraph - Gold. By oddać rzeczywiste złoto, jego drobinki fakturę koniecznym jest stosowanie tuszu. Tylko właśnie jeden drugiemu nie równy, przeszłam chyba przez wszystkie filmy na youtubie i nie jestem przekonana. Często ten złoty pigment jest zbyt - jak dla mnie - duży, przez co po wyschnięciu litery nie mają wyraźnych krawędzi. Odwiedziłam sklep malarski i na moje ślepawe oko konsystencja ecoliny złotej była podobna (przy lepszym odcieniem złota i spójności substancji), złote tusze trzeba było bez przerwy trząść by złoty pigment się wytrącał - czyli co?... napisze pół litery i maczanko dopiero bo sowitym potrząsaniu - no oszaleć można. Oczywiście był tam jeszcze jakiś super hiper mega tusz kaligraficzny za 58 zł ale zwyczajnie boje się wydać hajs na coś co będzie leżało i mi się podobać nie będzie. 1 godzinę temu, Arkadiusz napisał: Moim zdaniem idealnym wyborem jest Ecolina Złota, której próbowałaś już. Sam jej używałem, trochę czasu mi zajęło dopasowanie jej płynności do stalówki i papieru ale udało mi się. Rozcieńczałem ją wodą destylowaną i po kilku(nastu) próbach udało się. Pozostają jeszcze akwarele (chyba to są akwarele;)) Finetec lub Kuretake Gansai Tambi. Nieużywałem ich jeszcze ale kolory są rewelacyjne. Tylko cena jest większa niż Ecoliny bo w zestawie jest conajmniej 6 kolorów. serio....Arku jak to zrobiłeś? otrzymałeś złotą kreskę czy tylko taką półprzezroczystą? Myślę jeszcze o Winsor&Newton ale tusz kaligraficzny chyba jest ciut przezroczysty, a kreślarski na oko ciężki jak ecolina. Ma ktoś może te tusze i mógłby opowiedzieć jak pracują i pokazać efekt? PS dzięki chłopaki za odzew Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Ecolina złota jest w pełni kryjąca więc to było to, czego potrzebowałem. Uraczyłbym jakimś zdjeciem ale skończyło mi się złoto w ten sposób, że wymieszałem je z czernią i powstało mi czarne złoto Nadal jest gęste jak sama złota Ecolina i trzeba ją rozcieńczać ale kryje całkowicie i o żadnych prześwitach nie ma mowy. Może uda się tu zobaczyć: https://www.instagram.com/p/9HFbzvp9_G/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufjo Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 Bardzo ładny efekt mieszalniczy Arkadiuszu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 A dziękuję bardzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zara99 Posted March 15, 2017 Report Share Posted March 15, 2017 nie załapałam czy to do maczanki czy wiecznego pióra do maczanki mam scribblers gold i daje taki efekt, tzn mam nadzieję, że będzie widać.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokaina Posted March 17, 2017 Author Report Share Posted March 17, 2017 Dnia 15.03.2017 o 19:15, zara99 napisał: nie załapałam czy to do maczanki czy wiecznego pióra do maczanki mam scribblers gold i daje taki efekt, tzn mam nadzieję, że będzie widać.. Kolor przepiękny!!! ojojojo! Co to dokładnie jest? Tylko widzisz Zara tu jest pokazane to co opisywałam, że kiedy flex przechodzi w grubość F i cieńszą to jakby tusz zanikał, jakby przerywało i najcieńsze krawędzie nikną. Chyba żem ja ślepa co prawdopodobne wielce... Czy kaligrafując złotym musiałaś maczać co pół litery - czy jako tako dało wypisać ciut więcej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokaina Posted March 17, 2017 Author Report Share Posted March 17, 2017 Dnia 15.03.2017 o 13:59, Arkadiusz napisał: Ecolina złota jest w pełni kryjąca więc to było to, czego potrzebowałem. Uraczyłbym jakimś zdjeciem ale skończyło mi się złoto w ten sposób, że wymieszałem je z czernią i powstało mi czarne złoto Nadal jest gęste jak sama złota Ecolina i trzeba ją rozcieńczać ale kryje całkowicie i o żadnych prześwitach nie ma mowy. Może uda się tu zobaczyć: https://www.instagram.com/p/9HFbzvp9_G/ Efekt szczerze piękny. Musze koniecznie pobawić się bardziej ecoliną i nie zniechęcać się na samym wstępie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedMonster Posted March 17, 2017 Report Share Posted March 17, 2017 Jeżeli chodzi natomiast o tusz Winsor&Newton to również jest on kryjący. Pamiętać jednak trzeba, by często nim wstrząsać lub mieszać w buteleczce, bo złote drobinki lubią szybko opadać na dno. Tu tak na szybko efekt zastosowania na fruwających trójkątach: https://www.instagram.com/p/BLOH6p1gdXX/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zara99 Posted March 17, 2017 Report Share Posted March 17, 2017 co to jest to jest częściowo napisane kupiony w scribblers przy okazji nabywania stalówek, liquid metal ink, wersja classic gold by C.Roberson & Co, i nie nie zanika, tylko złoto jest jasne i cienkie kreski są jasne. na czerwonym bądż niebieskim kartonie widać wszystkie wyrażnie, na białym jest jak jest.. na stalówce nikko g trzeba maczać co kilka wyrazów, tu ich było mało i wyszło po linijce całej na jedno maczanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.