Jump to content

Vermis

Użytkownicy
  • Content count

    566
  • Joined

  • Last visited

About Vermis

  • Rank
    M
  • Birthday 02/29/1992

Profile Information

  • Skąd jesteś?
    Gdańsk

Recent Profile Visitors

653 profile views
  1. W przypadku piór nie ma sensu robić takich kalkulacji, bo każde zużywa atrament w innym tempie. Powiem więcej - powszechnie używane określenie: "mokre/suche" pióro (lub stalówka) nie jest wyznacznikiem jakości, lecz wskazówką dla potencjalnych zainteresowanych, którzy w tej kwestii mają różne gusta. Są modele, które chlustają atramentem jak rasowe "fountain pens". Umożliwia to bardzo swobodne prowadzenie linii i uwydatnia cieniowanie, ale też wydłuża czas schnięcia i przyciemnia odcień atramentu na papierze. Są też pióra, które piszę suchą, jednobarwną, równą kreską. Jak to porównać? Nie da się i tyle.
  2. Vermis

    Ink samples

    @Thomas7 Nie przesadzaj z tym roszczeniowym nastawieniem. Nikt nie będzie sabotował swojego interesu i otwierał dwudziestu nowych atramentów po 50zł każdy tylko dlatego, że ty chcesz każdy wypróbować i zapłacić za to jakieś grosze. Ta oferta próbek, która jest na stronie sklepu, to bardziej ukłon w stronę klientów niż typowy handel. Nie bez powodu jest to jedyny sklep w Polsce, który robi coś takiego na taką skalę - to się nie opłaca i tyle.
  3. Vermis

    De Atramentis Black

    Mojego Sailora Yama-Dori kupiłem na ebayu za 48zł z wliczoną wysyłką. W Polsce taki atrament kosztuje ok 95 zł z wysyłką - 2x drożej.
  4. Vermis

    De Atramentis Black

    @Abore Jak chcesz się do kogoś przyczepić, to najpierw dokonaj kilkustopniowej analizy tego co chcesz zrobić. Na początku zastanów się, czy masz rację. Postaw się na miejscu tej osoby i przeanalizuj motywy jej działania. Jak wyjdzie, że obiektywnie nie masz racji lub alternatywna argumentacja jest bardziej sensowna, to odpuszczasz, natomiast jak jest odwrotnie, to przechodzisz do kolejnego etapu - "co chcę osiągnąć w ten sposób?". Może być tak, że pomimo znalezienia ewidentnego błędu, jego wytknięcie w żadnym scenariuszu nie może przynieść nic dobrego. Jeżeli wyjdzie, że jest o co walczyć, to przechodzisz do ostatecznej fazy - czy się opłaca, tzn. czy efekt będzie adekwatny do włożonego wysiłku. Bo można np. kłócić się w Żabce o grosika, prawda? Ty się wyłożyłeś na wszystkich trzech etapach. Jak długi.
  5. Vermis

    Ink samples

    Wpisz sobie w google "KWZ próbki". Serio. Pozdrawiam
  6. Vermis

    Kolorowy zawrót głowy - trzecia edycja

    Ja wiem skąd.
  7. Vermis

    Niezręczny moment.

    Witaj! Mam podobne zdanie na poruszony we wstępie temat. Każde wywoływanie do odpowiedzi uważam za nieuprzejme, bo to forma szantażu. W końcu nie każdy ma ochotę akurat w tym momencie dzielić się akurat tymi osobistymi informacjami z akurat tymi osobami (obcymi na dodatek). A jak nie odpowiesz, to wyjdziesz na dziwaka. Taka to właśnie jest miła forma zapoznania się z grupą - wszyscy są po kolei stawiani w patowej sytuacji i po kolei próbują z niej wybrnąć.
  8. Jestem bardzo ciekaw jak wygląda w porównaniu z Glare Olive Brown.
  9. Vermis

    Jaki atrament dzisiaj kupiłeś/ -łaś? :)

    To samo mi przyszło do głowy. Mam porównanie, bo kiedyś dawno kupowałem od nich próbki, a dzisiaj odebrałem zamówiony pełnoprawny kałamarz. Kolor identyczny i do tego niesamowity.
  10. @Kleks Użycie lampy błyskowej to bardzo dobry pomysł. @patefonik Biała/szara karta to też bardzo dobra opcja, tylko trzeba umieć jej potem użyć. Ja stosuję coś takiego.
  11. @Pursat Dobrze, w takim razie gdyby na tej plaży stanął człowiek trzymający w rękach arkusz białego papieru pomalowany w całości atramentem J. Herbin Eclat de Saphire, to byłby on zielony. Hehe, jak ucieka wielki pan fotoedytor. A idź!
  12. Odwzorujesz to co widać w danych warunkach. Jakby tam stanął na plaży policjant to by miał na zdjęciu zielony mundur zamiast niebieskiego. Nam chodzi o kolor w neutralnym świetle. Serio nie rozumiesz? xD
  13. A ja jestem zażenowany pretensjonalnym tonem wszystkich Twoich wypowiedzi. No właśnie nie, co widać na zdjęciu, które wstawiłem powyżej. Mimo zastosowania tego co pierwotnie napisałeś niebieskie morze jest brązowe. Nie trzeba być Einsteinem, żeby to zaobserwować. BTW, nazywając wszystko z czym się nie zgadzasz "biciem piany" nie uchronisz swojej teorii, która się właśnie wykoleiła.
  14. @Pursat Tu Cię mam. Fotografujący ma pogląd na atrament, bo go widział w różnych okolicznościach. My widzimy tylko jedno wydanie, które powinno być jak najbardziej neutralne, żeby oddać kolor atramentu. Podam przykład. Załóżmy, że postępowaliśmy zgodnie z tym co pisałeś. Czy morze miało w tamtym momencie kolor jak na zdjęciu? Tak. Czy na poszczególnych etapach przekazywania obrazu zachowano oryginalną kolorystykę? Tak. Czy to jest kolor, który rozumiemy jako kolor morza? Nie. Ale jak to? Przecież to prosta matematyka.
  15. Tak, tylko Ty podajesz przepis na wierne odwzorowanie rzeczywistości, a to nie wszystko. Niebieski atrament w żółtawym świetle jest zielonkawy i taki pozostanie nawet przy idealnym odwzorowaniu w idealnym zgraniu sprzętów, bo tak po prostu w danym momencie wygląda. My chcemy, żeby niebieski atrament był niebieski.
×