Mariusz G Posted December 7, 2016 Report Share Posted December 7, 2016 Dzień dobry, Od wczoraj jestem posiadaczem pióra. Cały dzień przyglądam mu się i próbuję się czegoś o nim dowiedzieć. Do tej pory nie udało mi się rozwiązać jednej zagadki- tylko proszę o wyrozumiałość dla mojej niewiedzy- nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, mianowicie: jak napełnić moje pióro atramentem i sprawdzić czy "działa"? Poniżej zamieściłem fotografie pióra. Będę wdzięczny za podpowiedź jak z nim postępować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herbatnick Posted December 7, 2016 Report Share Posted December 7, 2016 Ładny zakraplacz Gratuluję! Nie znam się na Montblancach więc nie powiem, jaki to model. Ale jeśli chodzi o załadowanie do niego atramentu, to jest bardzo proste. Bierzesz zwykłą strzykawkę, nabierasz do niej trochę atramentu i wlewasz go bezpośrednio do korupsu pióra przy schowanej stalówce. Potem wykręcasz stalówkę na wierzch i już możesz pisać. Po skończonym pisaniu musisz schować z powrotem stalówkę i zakręcić skuwkę. Przy piórach tego typu musisz pamiętać tylko, żeby skuwkę odkręcać w pozycji pionowej i wysunąć od razu stalówkę. W przeciwnym wypadku atrament... no cóż... grawitacja i te sprawy Acha, na początek nie zalewałbym pełnego pióra, tylko kapkę, żeby upewnić się, czy jest szczelne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz G Posted December 7, 2016 Author Report Share Posted December 7, 2016 Rozumiem, że powinienem kapnąć odrobinę atramentu w otwór, z którego wysuwa się stalówka. Czy odczekać jakiś czas trzymając pióro w pozycji pionowej? Dziękuję za odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz G Posted December 7, 2016 Author Report Share Posted December 7, 2016 Biegnę wypróbować Jeszcze raz dziękuję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...