Skocz do zawartości

Napełnianie pióra.


Mariusz G

Polecane posty

Dzień dobry,

Od wczoraj jestem posiadaczem pióra. Cały dzień przyglądam mu się i próbuję się czegoś o nim dowiedzieć.

Do tej pory nie udało mi się rozwiązać jednej zagadki- tylko proszę o wyrozumiałość dla mojej niewiedzy- nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia, mianowicie: jak napełnić moje pióro atramentem i sprawdzić czy "działa"?

Poniżej zamieściłem fotografie pióra. Będę wdzięczny za podpowiedź jak z nim postępować.

post-5025-0-66968200-1481102480_thumb.jpg

post-5025-0-54689900-1481102487_thumb.jpg

post-5025-0-26250900-1481102494_thumb.jpg

post-5025-0-59058200-1481102506_thumb.jpg

post-5025-0-33995600-1481102556_thumb.jpg

post-5025-0-05442600-1481102600_thumb.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny zakraplacz :) Gratuluję!

 

Nie znam się na Montblancach więc nie powiem, jaki to model. Ale jeśli chodzi o załadowanie do niego atramentu, to jest bardzo proste. Bierzesz zwykłą strzykawkę, nabierasz do niej trochę atramentu i wlewasz go bezpośrednio do korupsu pióra przy schowanej stalówce. Potem wykręcasz stalówkę na wierzch i już możesz pisać. Po skończonym pisaniu musisz schować z powrotem stalówkę i zakręcić skuwkę.

 

Przy piórach tego typu musisz pamiętać tylko, żeby skuwkę odkręcać w pozycji pionowej i wysunąć od razu stalówkę. W przeciwnym wypadku atrament... no cóż... grawitacja i te sprawy  ;)

 

Acha, na początek nie zalewałbym pełnego pióra, tylko kapkę, żeby upewnić się, czy jest szczelne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny zakraplacz :) Gratuluję!