Skocz do zawartości

Pióro - pomóżcie w wyborze


Polecane posty

Witam.

Naszła mnie chęć nieodparta, by pisać piórem

Kiedyś, w zamierzchłej przeszłości PRL-owskiej w szkole pisałam plastikowym tłuściutko piszącym i tak piszącego szukam. Miękko, grubo, lekko i łatwo sunącego po papierze, nie drapako-skrobaka. Miło by było, by było lekkie i nie bardzo grube. Nie lubię długopisów i piór metalowych. 

Jestem kompletnym laikiem. Jak co i gdzie kupić? 

Nie chcę w pierwsze pióro inwestować wiele, bo nie wiem, czy się zaprzyjaźnimy. Około 100 zł max.

 

Pomożecie? :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram. Lamy to bardzo przyjemne i przyzwoite pióro w przyzwoitej cenie. Jak lubisz grubo i miękko, to stalówka B.

I ciesz się pisaniem nim!

 

PS. W księgarniach w Krakowie można wypróbować jak pisze Lamy (np. De revolutionibus na Brackiej np.). W innych miastach też powinna być taka możliwość...

Edytowano przez MarcinEck
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako świeży użytkownik LAMY Safari popieram poprzedników. Pióro niesamowicie lekkie, stalówka F pisze całkiem grubo i bardzo gładziutko sunie po papierze, dawno nie miałam w ręku tak przyjemnie "płynącego pióra". Koszt to około 100 zł jeśli chcesz dokupić konwerter i atrament. Jestem leworęczna, bałam się zatem skrobania i profilowanej sekcji -  zupełnie niepotrzebnie. 

 

EDIT: no i Safari jest plastikowe jeśli nie lubisz metalu, a wersje matowe dodatkowo przyjemnie trzymają się dłoni ;)

Edytowano przez Silmaryel
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję.

Obejrzałam LAMY - ładne, podoba mi się, Kaweco wydaje mi się troszke za grube. Stalówka B jest grubsza niż F? 

Jeszcze mam jedno pytanie, w jakim sklepie dokonać zakupu? Stacjonarnie nie mam możliwości (mała miejscowość). 

Co lepiej się sprawdzi : naboje czy atrament?  :-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach