Skocz do zawartości

Pióro do kaligrafii


Ocerraveth

Polecane posty

Witam,

chciałbym zacząć swoją przygodę z kaligrafią, jednak po przeczytaniu tych wszystkich tematów dotyczących tego zagadnienia w głowie zrobił mi się straszny mętlik. Myślę, że chciałbym spróbować pióra ze stalówką flex lub italic. Co możecie polecić? W temacie kaligrafii jestem niestety całkowicie zielony... Myślę, że na cały zestaw gotowy do pisania mógłbym wydać jakieś 100zł. Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Ocerraveth :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem oba zestawy. I Rotringa i Sheaffera, jednak zastanawia mnie parę spraw. Co ze stalówkami? Rotring Art Pen oferuje tylko jedną stalówkę. Jest możliwość jej wymiany? A co z atramentami? Naboje do w/w Rotringa również wyglądają dosyć oryginalnie. Można gdzieś dokupić tłoczki? Mogę używać zwykłych uniwersalnych nabojów z Pelikana, czy tylko dedykowanych od Rotringa? :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalówki w Rotringu można swobodnie wymieniać. Tłoczki są dostępne w sprzedaży. O ile dobrze pamiętam (ale głowy nie dam) naboje miały uniwersalny rozmiar szyjki. Przydałby się jednak ktoś, kto potwierdzi informację dotyczącą standaryzacji nabojów.

Wybierając między Rotringiem i Sheafferem dokonujesz wyboru pomiędzy piórem dla artysty (długi ogon Rotringa) i klasyczną stylistyką :) Zerknij też na Lamy Safari ze stalówką do kaligrafii, produkty marki Osmiroid oraz Pelikana.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×