Skocz do zawartości

Renoird - dyskusja o marce


ArielN

Polecane posty

Kerad to co powiesz na nazwę szwedzkiej marki samochodów "Koenigsegg" powstałej w 1994. Od samego początku robią samochody z kategorii super drogich i super szybkich, fakt, że z początku bazowali na silniku Forda, ale tak go zmodyfikowali, że można go uznać za ich własny. Nazwa na tyle zniechęcająca, że nawet w najpopularniejszym brytyjskim programie motoryzacyjnym, na tabliczce z czasem wykręconym przed dany samochód prowadzący napisał takie śmieszne coś:

5843e1fc66088075m.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kerad to co powiesz na nazwę szwedzkiej marki samochodów "Koenigsegg" powstałej w 1994. Od samego początku robią samochody z kategorii super drogich i super szybkich, fakt, że z początku bazowali na silniku Forda, ale tak go zmodyfikowali, że można go uznać za ich własny. Nazwa na tyle zniechęcająca, że nawet w najpopularniejszym brytyjskim programie motoryzacyjnym, na tabliczce z czasem wykręconym przed dany samochód prowadzący napisał takie śmieszne coś:

5843e1fc66088075m.jpg

No a co mam powiedzieć??. Nie jestem miłośnikiem motoryzacji chociaż auto jakieś tam mam. A o tej firmie słysze poraz pierwszy. Auta tego nie kupie bo drobnych nie mam ;).

Edytowano przez kerad
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przeczy twojej teorii jakoby nazwa miała odstraszać potencjalnego klienta. Jak coś jest wystarczająco luksusowe i niszowe, to sprawą drugorzędną jest jak się nazywa.

Co więcej przykład powyższego producenta samochodów jest zaskakujący bo od momentu wprowadzenia marki ciągle bazują na jednym modelu samochodu, któremu na przestrzeni lat zafundowali drobne kosmetyczne zmiany, co w istocie nie zmieniło prawie wcale jego wyglądu na przestrzeni 17lat, a to przeczy obecnym standardom w tej branży i logice, gdzie żywot modelu to średnio 5-7lat. Zmieniło się też oznaczenie modelu. Fakt, że zmiany mechaniczne również były po drodze. Co najdziwniejsze producent śmiało może rzucić rękawicę renomowanym firmom jak Ferrari czy Lamborghini, gdzie regularnie pojawiają się jakieś nowości.

Może mój przykład nijak ma się do piór, ale obrazuje pewne zjawisko, pewną konsekwencję kolejnych kroków. Powyższy produkt w momencie debiutu był czymś w takim stopniu nie podobnym do wszystkiego wokół, że nawet po tylu latach jego formuła się nie wyczerpała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myśisz sobie że tych zjawisk na rynku jest sporo i występują równocześnie, zależnie od filozofii firmy. Podam dalej przyklad japońskich gitar. Nazwy nie japońskie: Ibanez, Alwarez, Luxor. nazwy japońskie: Yamaha, Takamine, Mitsubishi, oraz neutralne Jasmine (tansza wersja Takamine). Chiński Squaer (podróba Fendera).

Każda z tych firm odniosła sukces na tym rynku, sukces handlowy mimo innego typu zjawiska.

Smith w Anglii może by kupił przeciętne pioro Kawuska ale już <Brzęczyszczykiewicz> do powszechniego użytku by mu nie pasował. Ale jakby miał złotą stalówke i troche diamentu jako to luksusowy może by nabył. Ale może ta moja filozofia jest do d...y i się całkowicie myle.

Edytowano przez kerad
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Najgłupsza, ale nasza..." no pogratulować ambicji...

Rozbij sobie nazwę Volkswagen na volks i wagen i przetłumacz z niemieckiego na polski te dwa człony z osobna. Prawda, że po polsku głupio jeździć "ludzkim autem" albo "autem dla ludu", co nie przeszkadza być jednym z największych koncernów na świecie. Takich przykładów jest więcej choćby BMW - bawarski działający silnik.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...