gretchen Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 nie lubie koloru niebieskiego i praktycznie nie uzywam tez zadnego niebieskiego atramentu, poza jednym pachnacym herbin lawendowym, ktory dostalam w prezencie, wiec czasem napelniam nim pioro. natomiast lubie kolor czarno-granatowy. kiedys dawno uzywalam jakiegos, ktory mi sie podobal, ale nie pamietam juz co to bylo niestety, a obecnie od lat uzywam parkera blue black, choc jak dla mnie jest on dosc jasny. i wlasnie, mam prosbe, moze moglby mi ktos polecic jakis atrament czarno-niebieski o intensywnym ciemnym kolorze, moze ktos by mial jakies probki pisma tym kolorem. bardzo dziekuje z gory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romii Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 Napisz na początek ile czasu spędziłaś na samodzielnym szukaniu i choćby przejrzeniu recenzji na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 Napisz na początek ile czasu spędziłaś na samodzielnym szukaniu i choćby przejrzeniu recenzji na forum. sluchaj, nie mam pieciu lat i nie zadaje tego pytania z nudow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romii Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 sluchaj, nie mam pieciu lat i nie zadaje tego pytania z nudow. Mam nadzieje że dostaniesz wiele ciekawych i merytorycznych odpowiedzi od tych, co im się nudzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 Mam nadzieje że dostaniesz wiele ciekawych i merytorycznych odpowiedzi od tych, co im się nudzi. a moze ty mi powiesz, ile przeczytalas/les ksiazek na temat savoir vivre´u Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepki Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 a moze ty mi powiesz, ile przeczytalas/les ksiazek na temat savoir vivre´uZłość piękności szkodzi. Na forum jest masa tematów na temat atramentów, wystarczy na spokojnie poczytać. Powodzenia w zglebianiu wiedzy. BTW te książki chyba przydałyby się tobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasiasemba Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 a moze ty mi powiesz, ile przeczytalas/les ksiazek na temat savoir vivre´u internetowego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 De Atramentis: Document Ink Dunkelblau De Atramentis: Sherlock Holmes Parker: Quink Permanent Blue Black (old, ca. 1940) Diamine: Blue Black Hero: Blue-Black Sailor Jentle: Blue-Black Pełne recenzje tutaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 De Atramentis: Document Ink Dunkelblau De Atramentis: Sherlock Holmes Parker: Quink Permanent Blue Black (old, ca. 1940) Diamine: Blue Black Hero: Blue-Black Sailor Jentle: Blue-Black Pełne recenzje tutaj. bardzo ci dziekuje;-) tak na pierwszy rzut oka najbardziej podoba mi sie de atramentis i sailor, przyjrze sie wiec temu blizej. mam jeden sailora miruai i generalnie szukalam czegos takiego posredniego, taki jakby czarno niebieski z lekkim odcieniem zielonego. ale nic nie znalazlam do tej pory w tej tonacji, ktora sobie wyobrazam. zajme sie na razie tymi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 Poszukaj na stronie w działach niebieskie i zielone. Może trafisz na swój odcień. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 Poszukaj na stronie w działach niebieskie i zielone. Może trafisz na swój odcień. przejrzalam sobie atramentopedie i znalazlam dwa atramenty, ktore najbardziej odpowiadaja temu, czego szukam. sa to iroshizuku tsuki-yo i diamine eau de nil. bardziej odpowiada mi ten pilot, ale chyba tyle nie wydam i zainteresuje sie tym diamine. jeszcze raz dziekuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kAdi Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 (edited) jak chcesz coś ciemniejszego to może Verdigris od Rohrer&Klinger. On potrafi różnie wyglądać, w zależności od światła i papieru. choć ma w sobie chyba więcej zieleni niż niebieskiego. Edited February 4, 2015 by kAdi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 jak chcesz coś ciemniejszego to może Verdigris od Rohrer&Klinger. On potrafi różnie wyglądać, w zależności od światła i papieru. choć ma w sobie chyba więcej zieleni niż niebieskiego. dziekuje ci. sprawdzilam, bardzo piekny kolor. i widze, ze 6 razy tanszy niz tsuki-yo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted February 4, 2015 Report Share Posted February 4, 2015 (edited) Możesz do blue-black Parkera dokupić niebieskiego Parkera i zmieszać. Pół na pół - dostajesz właśnie taki granat z lekkim odcieniem zielonego. Chyba dałem takie porównanie gdzieś na forum. Mi jeszcze podoba się blue-black Scheaffera, ma taki troche stalowy kolor i też daje fajną mieszankę z niebieskim. Edited February 4, 2015 by kerad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 4, 2015 Author Report Share Posted February 4, 2015 Możesz do blue-black Parkera dokupić niebieskiego Parkera i zmieszać. Pół na pół - dostajesz właśnie taki granat z lekkim odcieniem zielonego. Chyba dałem takie porównanie gdzieś na forum. Mi jeszcze podoba się blue-black Scheaffera, ma taki troche stalowy kolor i też daje fajną mieszankę z niebieskim. moze faktycznie sie pobawie troche w mieszanie. musze poszukac tez twojego watku. na sheaffera na pewno rzuce okiem, bo jeszcze mi ktos mowil, ze ciekawy kolor, dziekuje;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Niebieskich atramentów to jest akurat całkiem sporo, także na pewno jest w czym przebierać Tak mi się w ogóle przypomniało w kwestii Parkera niebieskiego, wertuje ostatnio rozporządzenia REACH odnośnie kart charakterystyk i tak sobie podpatrywałem jak inni producenci do tego podchodzili i znalazłem takiego kwiatka : http://www.lyreco.com/webshop/P01/product/viewSecuritySheet/000000000000136305;jsessionid=0000T0-YDpFmnudq0-_HAMLznfn:170lneimo?lc=FRFR Polecam zwrócić uwagę na końcówkę punktu pierwszego I niech mi ktoś tylko teraz powie że niebieskie Watermana i Parkera czymkolwiek się różnią Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Niebieskich atramentów to jest akurat całkiem sporo, także na pewno jest w czym przebierać Tak mi się w ogóle przypomniało w kwestii Parkera niebieskiego, wertuje ostatnio rozporządzenia REACH odnośnie kart charakterystyk i tak sobie podpatrywałem jak inni producenci do tego podchodzili i znalazłem takiego kwiatka : http://www.lyreco.com/webshop/P01/product/viewSecuritySheet/000000000000136305;jsessionid=0000T0-YDpFmnudq0-_HAMLznfn:170lneimo?lc=FRFR Polecam zwrócić uwagę na końcówkę punktu pierwszego I niech mi ktoś tylko teraz powie że niebieskie Watermana i Parkera czymkolwiek się różnią To, że użyto takich samych substancji nie znaczy, że są takie same, bo mogą mieć różne receptury Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 (edited) To, że użyto takich samych substancji nie znaczy, że są takie same, bo mogą mieć różne receptury To jest karta charakterystyki mieszaniny różnych składników które tworzą atrament konfekcjonowany pod odpowiednimi nazwami przez Rotringa, Parkera, Watermana i Papermate. Akurat w tym wypadku rozporządzenie REACH jest całkiem precyzyjne i gdyby to były różne mieszaniny to wtedy każdy z nich powinien posiadać swoją kartę charakterystyki. W momencie kiedy w karcie charakterystyki jest napisane w jakich produktach ten atrament jest wykorzystywany, to musi to być dokładnie ta sama mieszanina, nie może być zatężana lub rozcieńczana, bo wtedy to już jest mieszanina o innym składzie i ponownie powinna mieć inną kartę charakterystyki. Dalej jest możliwe utworzenie karty charakterystyki zbiorczej, w której tytule/opisie podaje się powiedzmy atramenty: niebieskie, brązowe, czerwone, fioletowe itp. I wtedy w karcie charakterystyki podaje się ogólnie pigmenty lub barwniki (nawet bez wymieniania ich z nazwy). Ale powyższa karta dotyczy jednej zdefiniowanej mieszaniny BLUE INK 5002-2 i opisuje właściwości i użycie jedynie tej mieszaniny. :P Edited February 5, 2015 by Nicpon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gretchen Posted February 5, 2015 Author Report Share Posted February 5, 2015 To jest karta charakterystyki mieszaniny różnych składników które tworzą atrament konfekcjonowany pod odpowiednimi nazwami przez Rotringa, Parkera, Watermana i Papermate. Akurat w tym wypadku rozporządzenie REACH jest całkiem precyzyjne i gdyby to były różne mieszaniny to wtedy każdy z nich powinien posiadać swoją kartę charakterystyki. W momencie kiedy w karcie charakterystyki jest napisane w jakich produktach ten atrament jest wykorzystywany, to musi to być dokładnie ta sama mieszanina, nie może być zatężana lub rozcieńczana, bo wtedy to już jest mieszanina o innym składzie i ponownie powinna mieć inną kartę charakterystyki. Dalej jest możliwe utworzenie karty charakterystyki zbiorczej, w której tytule/opisie podaje się powiedzmy atramenty: niebieskie, brązowe, czerwone, fioletowe itp. I wtedy w karcie charakterystyki podaje się ogólnie pigmenty lub barwniki (nawet bez wymieniania ich z nazwy). Ale powyższa karta dotyczy jednej zdefiniowanej mieszaniny BLUE INK 5002-2 i opisuje właściwości i użycie jedynie tej mieszaniny. :P w sumie nie ma sie czemu dziwic;-) a mam jeszcze krotkie pytanie, widzialam tu gdzies taki super twoj atrament sosnowy... bardzo mi sie podobal, czy jest on dostepny tylko dla wybranych? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Parker i Waternam jednak troszeczke się różnią. Razen z małżonką tą różnice w barwie zauważyliśmy, minimalna ale jest. Tak było parę lat temu, może się coś po przejęciu zmieniło, szczególnie jak Waterman zmienił opakowania. NIe porównywaliśmy niebiesko czarnych bo tu Parker mi odpowiada a żona nie chce i widzieć. Ale po opisach na forum to mychodzi rzeczywiście na takie same. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 To jest karta charakterystyki mieszaniny różnych składników które tworzą atrament konfekcjonowany pod odpowiednimi nazwami przez Rotringa, Parkera, Watermana i Papermate. Akurat w tym wypadku rozporządzenie REACH jest całkiem precyzyjne i gdyby to były różne mieszaniny to wtedy każdy z nich powinien posiadać swoją kartę charakterystyki. W momencie kiedy w karcie charakterystyki jest napisane w jakich produktach ten atrament jest wykorzystywany, to musi to być dokładnie ta sama mieszanina, nie może być zatężana lub rozcieńczana, bo wtedy to już jest mieszanina o innym składzie i ponownie powinna mieć inną kartę charakterystyki. Dalej jest możliwe utworzenie karty charakterystyki zbiorczej, w której tytule/opisie podaje się powiedzmy atramenty: niebieskie, brązowe, czerwone, fioletowe itp. I wtedy w karcie charakterystyki podaje się ogólnie pigmenty lub barwniki (nawet bez wymieniania ich z nazwy). Ale powyższa karta dotyczy jednej zdefiniowanej mieszaniny BLUE INK 5002-2 i opisuje właściwości i użycie jedynie tej mieszaniny. :P Ja nie mówię o tym, co powinno być, a o tym co jest. Nie wmówisz mi, że Parker i Waterman mają ten sam odcień. Wiele kart charakterystyki widziałem, i nauczyłem się nie przywiązywać wagi do tego, co tam napisano, zwłaszcza gdy organoleptycznie mogę ocenić, że dwie substancje, które według karty powinny być identyczne, różnią się znacznie (i nie mówię tu akurat o powyższych atramentach atramentach). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Ja nie mówię o tym, co powinno być, a o tym co jest. Nie wmówisz mi, że Parker i Waterman mają ten sam odcień. Wiele kart charakterystyki widziałem, i nauczyłem się nie przywiązywać wagi do tego, co tam napisano, zwłaszcza gdy organoleptycznie mogę ocenić, że dwie substancje, które według karty powinny być identyczne, różnią się znacznie (i nie mówię tu akurat o powyższych atramentach atramentach). Niespójności w kartach charakterystyk substancji to jedno - czasami są to pomyłki, czasami ktoś po prostu ściemnia a czasami na linii produkcyjnej coś nawali. Ale tutaj mamy sytuację że nie ja, ale Sanford twierdzi że do tych butelek od co najmniej 2009 roku leje to samo. Co jest bardzo prawdopodobne biorąc pod uwagę że oba atramenty są produkowane od bodaj 2009 roku w tej samej fabryce we Francji. NIe powinniśmy o to kopii kruszyć, bo akurat w tym wypadku rzeczywistość można łatwo zweryfikować. Ale porównania nie opierałbym na porównaniu dwóch butelek Watermana i Parkera, ale zaopatrzył się w kilka butelek pochodzących z różnych szarży, zrobił bym próbki w postaci rozmazanego atramentu na kilku małych kartkach biurowych oraz polecił jej podzielenie ich na dwie grupy osobie nie uczestniczącej w przygotowaniu próbek. Ja ostatnio zrobiłem sobie paski oboma atramentami i nie byłem w stanie dostrzec wyraźnej różnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Nie no, z Tobą nie mam zamiaru kopii kruszyć, więc luz Miałem okazję w zeszłym roku pisać i jednym i drugim, różnice nie są jakieś ogromne. Są wręcz minimalne, ale jednak są. Stąd mój post o takich samych składnikach, ale różnych proporcjach (pomijam już fakt, że partie tego samego produktu mogą się między sobą nieznacznie różnić) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kriis88 Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 jak chcesz coś ciemniejszego to może Verdigris od Rohrer&Klinger. On potrafi różnie wyglądać, w zależności od światła i papieru. choć ma w sobie chyba więcej zieleni niż niebieskiego. Piękny kolor! Gdzie można go tanio kupić? Na allegro nie znalazłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trevor Posted February 5, 2015 Report Share Posted February 5, 2015 Piękny kolor! Gdzie można go tanio kupić? Na allegro nie znalazłem Np. w tym miejscu: http://tradearts.pl/pl/atrament-artystyczny-rohrer-amp-klingner-kolor-verdigrease-505-but-50-ml.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.