Skocz do zawartości

Pióro do samolotu


kuk

Polecane posty

Latam samolotem parę razy do roku (loty ok. 2-godzinne). Zawsze mam przy sobie ten sam komplet piór, które używam na codzień: TWSBI Diamond 530, Pelikan Suveraen M605, 2 angielskie Parkery Senior, Parker Victory Mk.V, 2 Parkery Vacumatic, Parker Classic. W czasie lotu pióra spoczywają w etui, ale czasem którymś piszę. I nigdy nie miałem najmniejszych problemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zapobiec przykrym niespodzianka piorowo samolotowym nalezy:

1. pioro trzymac/przechowywac-transportowac stalowka do gory

2. wypelniac co najmniej 1/3 pojemnosci piora atramentem

Zrodlo tutaj:

http://www.montblanc.de/3451.php

zakladka "Auf Reisen"

Edytowano przez Aleksandra
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. wypelniac co najmniej 1/3 pojemnosci piora atramentem

co najmniej czy co najwyżej?

edit: nie mam wątpliwości, że prawidłowo przetłumaczyłaś, ale zastanawiam się nad sensem zapisu:

co najmniej 1/3 znaczy również pełne - z pełnego się szybciej wyleje niż z pustego? chyba :P

Edytowano przez vit
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecę za tydzień i to (niestety) bardzo długo. Biorę (na miesiąc) pięć piór. Rozumiem, że naprawdę nie muszę ich wszystkich opróżniać i wozić butelek w bagażu?

Super, że zaczęliście temat, bo już od tygodnia o tym myślę, jak się zachować, do tej pory wszystko po prostu puste woziłem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja (paradoksalnie) nie!!! (w moim wieku to fotel, kota na kolana i fajeczkę pykać a nie latać i to na miesiąc i to gdzieś gdzie 40 stopni jest)... Muszę to lecę. Sam ciekaw jestem czy jakie ciekawe znaleziska piórno-atramentowe tam znajdę...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja (paradoksalnie) nie!!! (w moim wieku to fotel, kota na kolana i fajeczkę pykać a nie latać i to na miesiąc i to gdzieś gdzie 40 stopni jest)... Muszę to lecę. Sam ciekaw jestem czy jakie ciekawe znaleziska piórno-atramentowe tam znajdę...

Lux... Bo aż sprawdziłam... W profilu wpisałeś sobie połowę wieku, czy 1/3? :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak przeprowadzić mały eksperyment? Jedno pióro w 100% pełne, jedno w 2/3, jedno w połowie, jedno w 1/3, a jedno jakoś tam, może być z resztkami na dnie. Wszystkie stalówkami do góry. Ciekawe, które się pobrudzi... A jak znajdziesz w buszu komputer z wyjściem na świat, to wrzucisz nam raport z badań. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co najmniej czy co najwyżej?

edit: nie mam wątpliwości, że prawidłowo przetłumaczyłaś, ale zastanawiam się nad sensem zapisu:

co najmniej 1/3 znaczy również pełne - z pełnego się szybciej wyleje niż z pustego? chyba :D

nie jestem fizykiem

i nie mam pojecia o zmianach cisnienia

ale tak na logike...

(biorac poprawke ze jestem kobieta :P )

cisnienie jest niebezpieczne przy powietrzu

ale jezeli zalejemy obszar ciecza to niebezpieczenstwo sie zmniejsza

przyklad (cos tam slyszalam) ze na duzych glebokosciach przy nurkowaniu nie uzywa sie tlenu tylko

cos tam co wypelnia pluca (zeby ich nie rozsadzilo)

Na moja babska logike

jak masz napelnione cale pioro powinno nic sie nie stac

dla pewnosci bym zapakowala kazde odzielnie w zamykany foliowy woreczek

Lux mozesz sprobowac tak z jednym pozostale wez nie napelnione i kup atrament na miejscu

Ps (Edit) Alveryn mamy podobne pomysly

Edytowano przez Aleksandra
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lux... Bo aż sprawdziłam... W profilu wpisałeś sobie połowę wieku, czy 1/3? :lol:

Cardassia, to przecie wszystko w głowie, a nie w metryce siedzi :)

Aleksandro, też wymiękam, toteż marudzę.

A co eksperymentu Alveryna to jest to dobry pomysł, dokładnie tak zrobię - w imię nauki się poświęcę ;-)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden rysunek zwojowałby więcej niż cały elaborat, ale mimo wszystko spróbuję opisać :)

wg mnie wygląda to tak:

* zakładając zerową ściśliwość atramentu,

* dla stałego (twardego) mechanizmu napełniania (nabój, tłoczek) nie powinno mieć większego znaczenia, w jakim samolocie pióro się znajduje,

* dla miękkiego mechanizmu (pompka, uciskany miękki tłoczek) różnica może być istotna - dla pełnego zbiornika na ziemi przy ciśnieniu atmosferycznym występuje stan równowagi, po obniżeniu ciśnienia (a tak jest w samolocie) poziom cieczy powinien się zmienić w stanie równowagi

* nie wiem czy ma to większe znaczenie, ale atrament może mieć inną temperaturę wrzenia w obniżonym ciśnieniu - może się w piórze atrament nie zagotuje, ale może mu się objętość zwiększyć

a tak wogóle to nie wiem :lol:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...