Skocz do zawartości

Pióro cienkopiszące


Polecane posty

Poszukuję pióra wiecznego, które cienko pisze - do codziennych notatek. Kompletnie nie znam się na piórach, rozmiarach stalówek, itp.

 

Zależy mi na tym, by pióro pisało z grubością do 0,3 mm. Cena - do 80 zł.

 

Możecie coś polecić? :)

 

/już doczytałam o rozmiarach i typach stalówek. Wychodziłoby, że pasowałaby mi stalówka semiflex, rozm. F i EF.

Edytowano przez Nakasha
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot 78G EF lub Jinhao 15.

Zgadzam się Pilot 78G ma über-cienką kreskę. Ogólnie te japońskie stalówki F/EF są niesamowicie cieniutkie, można powiedzieć że japońskie M to europejskie F. Co do Jinhao to wiele modeli ma możliwość zakupu z EF i większość to te same stalówki co w Jinhao 15 z tego co się orientuję, więc popatrz co ci się spodoba a później patrz czy ma EF, też powinno być OK.

EDIT: nie doczytałem o tym flexie. Tu może się pojawić problem. Mój Jinhao 101 jak się go nadusi to mu się skrzydełka leciutko, lecz zauważalnie rozjeżdzają i widać zmianę linii. Jednak jeśli byś szukał takiego flexa z prawdziwego zdarzenia to nie w tej cenie, a i to nic nowego, a raczej jakiś model z lat 60 czy wcześniejszych.

Semi-Flex, hmm... Ciężko. W tych cenach na prawdę ciężko znaleźć coś co będzie super cienkie i do tego z lekkim flexem. EF są przeważnie sztywne jak gwóźdź.

Do czego ten flex jest tobie potrzebny?

 

Edytowano przez comodsuda
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz pióra do codziennych notatek, to nie potrzebny Ci flex. Warto wybrać któregoś Japończyka ze stalówką F (a nawet i EF). Całkiem fajnie cienko piszą też stalówki Lamy EF - mam Vistę z tą stalówką, którą używam do pisania drobnymi literkami i się sprawdza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach