Skocz do zawartości

Jakie pióro do kaligrafii?


qwerty890

Polecane posty

Witajcie :) Chciałbym zacząć przygodę z kaligrafią jednak nie znam się na niej ani na piórach dlatego założyłem ten temat :) Chodzi mi o to jakie pióro kupić żeby nadawało się do nauki kaligrafii? I żeby nie było za bardzo atramentożerne. Co powiedzie np. o tym zestawie: http://allegro.pl/kaligrafia-pioro-do-kaligrafii-sheaffer-i4338935918.html.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakim stylem chcesz pisać i jakiej wielkości literami. Atramentożerne będzie siłą rzeczy, ale to nie jest raczej wielki problem - do kaligrafii zwykle używa się czarnego, najtańszy czarny atrament jaki znajdziesz kosztuje 3zł za jakieś 60ml, wystarczy Ci na miesiąc intensywnych ćwiczeń z piórem wiecznym.

Edytowano przez Rittel
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłam ten zestaw w bardziej rozbudowanej wersji i mam dość spore problemy z zapowietrzaniem się ich w okolicy połowy naboju. Pojęcia nie mam z czego to wynika. Do tego nie są zbyt trwałe (na jednym jest już spore pęknięcie na zatyczce, a zestawu nie używam dłużej jak pół roku), i piszą grubiej niż jest podane na stalówkach (stalówka 1mm shaeffera pisze jak 1,5 mm manuscripta). Liczyłam, że ten zestawik będzie małym powiewem świeżości, w ćwiczeniach, a w efekcie i tak częściej korzystam z kupionego kilka lat temu manuscripta. Identyczny zestaw tej firmy powinien być w podobnej cenie, a moim osobistym zdaniem manuscripty są lepsze  :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor