Skocz do zawartości

Pierwsze poważne pióro


Polecane posty

Witam, zacznę od tego że niedawno (miesiąć może dwa) wygrałem pióro, było darmowe więc brak marki ani oznaczenia mnie nie zdziwł. Tak zaczeła się moja przygoda z piórem i teraz chciałbym kupić pierwsze poważne pióro. Jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę więc potrzebuje pomocy w wyborze

 

-Musi być wytrzymałe (warunki szkolne)

-Powinno posiadać tłoczek

-Stalówka powina być chromowana a nie złota

-Powinno być proste a zarazem eleganckie :)

-Stalówka F od biedy ujdzie M

-Budżet do 100/120 zł

 

Jeśli nie napisałem o jakimś ważnym aspekcie to proszę o zwrócenie mi uwagi :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby w rachubę wchodziły używki (np. z ebay'a), to bym polecał parkera 45 z lat '70. zasadniczo polecałbym ze złotą stalówką, ale stalowa z tego okresu też powinna być ok. ewentualnie szukać p45 ze zlatką amerykańską 10 kt. one były bardziej białe niż złote.

Edytowano przez rbit9n
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że F-C to kawał pióra - strasznie ciężki. Ale z drugiej strony powinno spełniać warunek pióra wytrzymałego  :D

 

Może pilot Metropolitan - kupowane w Polsce są na europejskie naboje, natomiast te z eBaya mają tłoczek w zestawie z tego co pamiętam. W budżecie się zmieścisz i jeszcze na atrament zostanie.

Albo Lamy Al-star o ile wolisz metalowe, bądź safari jeśli plastik. Tylko one mają wyprofilowaną sekcję co może zarówno być wadą jak i zaletą ;) Tłoczek można dokupić bez problemu przez internet.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge już edytować, a tak mi sie przypomniało. W przypadku Lamy możesz je kupić na znanym portalu aukcyjnym nawet taniej niż 50 pln, trzeba tylko szukać i czekać na licytacje. I wtedy kupić następne pióro, i następną butelkę atramentu...  :D i tak to sie zaczyna, z grubsza mówiąc  ;)  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach