Airoy Napisano Kwiecień 2, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 2, 2014 Jak w temacie. Jako najbardziej nieopierzony z żółtodziobów, chcę się trzoszkę podszkolić, a od czego lepiej zacząć niż od własnej szuflady? W mojej jest kilka piór marki Supermarket, ale je znam i nie mam o nie żadnych pytań. Mam też jednak trzy pióra, które nie pamiętam nawet jak i kiedy do mnie trafiły, więc może warto byłoby przynajmniej coś o nich wiedzieć. Dlatego też bardzo proszę kogoś lepszego w te klocki ode mnie (a w tym miejscu o to na szczęście nie trudno ) o identyfikację. Dwa pierwsze na pierwszy rzut oka są takie same, ale widać różnice (długość, "ostrość" zakończenia skuwki, to jak wyraźne są rowki w skuwce, długość wystającej części stalówki i spływaka i kilka innych widocznych na zdjęciach). Czy to ten sam model, czy dwa różne, pozostawiam do oceny bardziej doświadczonym I jeszcze jedno, trochę już podniszczone pióro. Klips i stalówka opisane jako Kingson. Jeśli ktokolwiek cokolwiek wie o tych piórach, sprawi mi wielką radochę ^__^ Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pilot Inspektor Napisano Kwiecień 2, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 2, 2014 Pierwsze dwa wyglądają na hero 616 w starszej (lepszej) wersji. Całkiem dobre pióra Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 2, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 2, 2014 Ho ho. No to mnie miło zaskoczyły Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalsiadaczka Napisano Kwiecień 6, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 6, 2014 To są dobre pióra jak najbardziej te pierwsze Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inkyzen Napisano Kwiecień 6, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 6, 2014 Pierwsze dwa wyglądają na hero 616 w starszej (lepszej) wersji. Całkiem dobre pióra Na pewno klon Parkera 51 lub 61, ale skuwka inna. O ile skuwka jest oryginalna, to nie jest Hero 616. Może Wing Sung? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasiasemba Napisano Kwiecień 6, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 6, 2014 (edytowany) Wing Sung 212 był klonem parkera, ale to też nie on. Może to Herb? ale strzelam, nie wiem Edytowano Kwiecień 6, 2014 przez kasiasemba Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbit9n Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 (edytowany) Na pewno klon Parkera 51 lub 61, ale skuwka inna. O ile skuwka jest oryginalna, to nie jest Hero 616. Może Wing Sung? to nie jest żaden wing sung. to jest hero 616, jedno demi, drugie regular. czy jak tam go zwał. takie klipsy montowano w hero w latach '70. zresztą właściciel może popatrzeć na skuwkę i osłonę pęcherza, jeśli są takie piktogramy jak na zdjęciu poniżej, to jest to hero. można to sprawdzić na stronie tłumacza google (jeśli ma się zainstalowane w systemie znaki chińskie). trzeba tylko wybrać tryb rysowania znaczków. dopisano. otworzyłem zdjęcia i faktycznie, są adekwatne piktogramy, zarówno na skuwkach, jak i osłonach pęcherzy. patent ze starymi hero 616 jest taki, że nie ma nazwy angielskiej i nie ma oznaczonego numeru modelu. aha, gdyby kolega się nie bał, może odkręcić kaptur, wyciągnąć stalówki i sprawdzić, czy jest szczęściarzem tak jak ja i ma złote stalówki (12 kt.), czy nie. dopisano. wersja regularna była rozkręcana. świadczy o tym brak pierścienia przy okienku podglądu, od strony kaptura. Edytowano Kwiecień 7, 2014 przez rbit9n Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 7, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Bardzo chętnie spróbuję wyciągnąć stalówki, tylko potrzebuję wskazówkę, jak się do tego zabrać, żeby za bardzo im nie zaszkodzić. I jeszcze jedno pytanie - demi i regular, czego dotyczą te określenia, po czym poznać, które jest które? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter22 Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Po rozmiarze. Regular to zwykłe, demi chyba mniejsze, jumbo powiększone. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 7, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Dziękuję, już to trochę wiedzy w łepetynie więcej. Jeszcze poproszę o instrukcję do jak najmniej inwazyjnego wyjęcia stalówki Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbit9n Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 (edytowany) Bardzo chętnie spróbuję wyciągnąć stalówki, tylko potrzebuję wskazówkę, jak się do tego zabrać, żeby za bardzo im nie zaszkodzić. I jeszcze jedno pytanie - demi i regular, czego dotyczą te określenia, po czym poznać, które jest które? tabelę z wymiarami piór, znajdziesz tu: http://www.hisnibs.com/%27616%27_series.htm jak napisał Piter, jest jeszcze jumbo, ale to jest raczej nowy wypust. prawdopodobnie pióra są zaklejone szelakiem. żeby je rozkleić należy miejsce gwintu podgrzać suszarką lub strumieniem gorącej wody z kranu. pióro dobrze jest chwycić przez gumową podkładkę, albo silikonową do odkręcania słoików, albo taką gumą, dzięki której komórka nie ślizga się po desce rozdzielczej pojazdu. przy ponownym skręcaniu, przydaje się szelak, inaczej atrament będzie się lać pod gwintem. możesz też spróbować wyjąć stalówkę bez rozkręcania, ale minus jest taki, że nie wyjmiesz spływaka, a jak nie wyjmiesz spływaka, to nie włożysz stalówki jak należy. ale! możesz zdjąć osłonę pęcherza i spróbować wypchnąć rurkę odpowietrzającą razem ze spływakiem. pióro mysi być dokładnie odmoczone, żeby nigdzie nie trzymał zaschnięty atrament. Edytowano Kwiecień 7, 2014 przez rbit9n Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter22 Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Bierzesz młotek, kąbinerky, pana Stasia... A tak serio, to jak rozłożysz piórko, to musisz odkręcić tę zakrętkę przy stalówce - najlepiej trochę ogrzać suszarką. Są wideo na yt. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 7, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 (edytowany) No to już wiem, co będę robić dziś wieczorem Dopisano. Jeszcze jedno - żeby zobaczyć ewentualne oznaczenie, o którym pisał rbit9n, trzeba stalówkę wyjąć też ze spływaka, czy bez tego powinno być widoczne? Edytowano Kwiecień 7, 2014 przez Airoy Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 7, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Po upojnej randce z piórami mam łapy całe czarno-zielone, ale opłacało się pobrudzić, żeby zobaczyć 2x12k Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasiasemba Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pilot Inspektor Napisano Kwiecień 7, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 to nie jest żaden wing sung. to jest hero 616, jedno demi, drugie regular.... Ja obstawiam (po długości skuwki) że oba są w jednym rozmiarze. A różnica długości wynika z nie nasunięcia skuwki do końca. Ale to szczegół. Liczy się że pierwsza seria Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 7, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 7, 2014 Ja obstawiam (po długości skuwki) że oba są w jednym rozmiarze. A różnica długości wynika z nie nasunięcia skuwki do końca. To okazuje się chyba jednak prawda. Po moich dzisiejszych zabiegach pióra są tej samej długości - pacjenci nie dość że przeżyli operację, to jeszcze na niej skorzystali Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbit9n Napisano Kwiecień 8, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 8, 2014 racja, skuwka. patrzyłeś jaki rok był wybity? aha, i jaką mają długość te pióra? bo wydaje mnie się, że onie kiedyś produkowali tylko demi, ale może mnie się tylko wydawać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 8, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 8, 2014 Ahh... coś tam faktycznie było wybite. Wrócę z pracy to sprawdzę Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 8, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 8, 2014 Długość pióra zamkniętego: 13,5cm, bez skuwki: 12,6 A na stalówkach wybite tak: czarne: 75 zielone: 61.1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasiasemba Napisano Kwiecień 8, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 8, 2014 czyli czarne jest z roku 75, a zielone z 61, ze stycznia Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airoy Napisano Kwiecień 8, 2014 Autor Zgłoś Share Napisano Kwiecień 8, 2014 To już przynajmniej wiem, dlaczego zielone wydaje się bardziej powycierane i zmęczone życiem Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbit9n Napisano Kwiecień 9, 2014 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 9, 2014 Długość pióra zamkniętego: 13,5cm, bez skuwki: 12,6 A na stalówkach wybite tak: czarne: 75 zielone: 61.1 czyli masz standardy. i co więcej, potwierdza się moja teoria, że stare hero 616 były bardziej zbliżone wymiarami do parkerów, niż obecne. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.