Jump to content

BLEU EQUINOXE ( 6 ) - L'Artisan Pastellier


visvamitra
 Share

BE6  

12 members have voted

  1. 1. Czy podoba ci się ten kolor?

    • TAK
      8
    • NIE
      2
    • ANI MNIE ZIĘBI, ANI GRZEJE
      2


Recommended Posts

Próbkę Bleu Equinoxe (6) zassałem od Ann. Dziękuję.

 

Ślad pozostawiony patyczkiem higienicznym:

 

SKAN:

 

l4l5.jpg

 

 

KLEKS:

 

o0i7.jpg

 

 

Mój program graficzny widzi ten kolor tak:

 

 

1vc8.jpg

 

INFORMACJE / PARAMETRY

 

Producent: L'Artisan Pastellier

Kolor: Bleu Equinoxe (6)

Opakowanie: kałamarz o objętości 40 ml lub saszetka o pojemności 50 ml

Cena: 4 euro za saszetkę, 6 euro za kałamarz. Atrament trzeba sprowadzać z Francji, co generuje dodatkowe koszty 

 

Nasycenie: silne

Przepływ: dobry

Cieniowanie: zauważalne

Jakość linii: dobra 

Osadzanie się na stalówce: nie zauważyłem

Wpełzanie na stalówkę: nie zauważyłem 

Rozruch: szybki

Przebijanie: przebija na słabej jakości papierze

Strzępienie: strzępi trochę

Wysychanie: >15 sekund

 

MOJA OCENA: podoba mi się. Zdecydowanie.

 

SKANY (Pismo + cieniowanie): recenzję napisałem piórem Pilot 78G ze stalówką B
 

1. Na papierze MONDI

 

2awa.jpg

e5du.jpg

thj9.jpg

 

iwxs.jpg

 

 

 

 

 

 

 

2. Na papierze OXFORD

 

2u0s.jpg

 

 

 

 

 

4oql.jpg

 

gxum.jpg

 

3nrc.jpg

 

idjp.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bajka na dzisiaj: weź kropel kilka niebieskiego i zielonego, dopraw czarnym wedle uznania i używaj do woli...

Kolejny, ładny kolor, który jest w ofercie każdego, liczącego się. producenta a różnice dotyczą odcienia. Pilot Tsuki-yo, Edelstein Topaz, Private Reserve Sonic Blue, Noodlers Navi, Diamine PWF. Wszystkie jakieś "takie same"

 

Dygresja zupełnie na boku. Jak dzielicie procentowo kolor i właściwości pisarskie atramentu w konkretnym piórze? 

Wyjaśnię na przykładzie. Po testach forumowego Diamine trzeba będzie wyjątkowych okoliczności, abym kupił jakichś ich atrament w celach innych niż okazjonalne. Waterman blue-black nie radzi sobie z kiepskimi papierami (pewnie kwas) i po 2-3 latach jest zgniło zielony.

 

To, jaki kolor uzyskujemy na papierze zależy od kilku zmiennych: papier, stalówka, resztki w piórze, przepływ, itp.

To co widzimy na ekranie to wypadkowa matrycy, kalibracji i jakości skanera.

Szanując i ceniąc wysiłek kolegów, jaki wkładają w obrazowanie może warto zastanowić się nad obowiązkowym dokładaniem małych plam 1-2 kolorów powszechnie i niezmiennie dostępnych na rynku jako wzorca odcienia (np. jakiś Pelikan 4001 i Waterman).

Link to comment
Share on other sites

akurat bo te dwa są idealnymi wzorcami... co partia to inne kolory. mam 4001 z białą nakrętką, musiałabym kupić już kolejne dwie flaszki, żeby mieć pewność, że do każdej leją to samo.

zawsze próby będą subiektywne i obarczone błędem, kto przytomny, to weźmie na to poprawdę, ale @marwis - nie ma sensu obowiązkowych kleksów dodawać :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...