marwis Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Zadam może głupie pytanie, ale niektóre flakony są ładne i reprezentacyjne. Warto je pokazywać. Atramenty na papierze płowieją. W jakim stopniu światło wpływa na nasycenie barwnika w butelce, jego płowienie lub zmianę odcienia w porównaniu z fabrycznym? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Jestem laikiem, ale w butelce to raczej rozkład atramentu na czynniki chemiczne, odparowanie (jeśli butelka ma nieszczelne zamknięcie) czy wytrącanie się osadu. Płowienie pod wpływem światła, to tylko na papierze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marwis Posted December 15, 2013 Author Report Share Posted December 15, 2013 Jestem laikiem, ale w butelce to raczej rozkład atramentu na czynniki chemiczne, odparowanie (jeśli butelka ma nieszczelne zamknięcie) czy wytrącanie się osadu. Płowienie pod wpływem światła, to tylko na papierze. Dziękuję za uszczegółowienie terminologii. Więc jak to się ma do wpływu światła na zawartość? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marwis Posted December 15, 2013 Author Report Share Posted December 15, 2013 Płowienie pod wpływem światła, to tylko na papierze. Słownik języka polskiego: stracić pierwotną intensywność barwy pod wpływem światła; drugie odniesienie w SJP jest do zwierzyny płowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akszugor Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 Dlatego napisałem - jestem laikiem, nie chemikiem (moja mama jest chemikiem ). Mnie zawsze interesował zapis by Pepsi trzymać z dala od światła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...