Skocz do zawartości

Pióro o zmiennej grubości linii do kaligrafii...


szaroczek

Polecane posty

Dzień dobry. Jestem początkującym adeptem kaligrafii. Od wielu miesięcy poszukuję na rynku (online) pióra, które podczas pisania dawałoby taki piękny efekt zmieniającej się grubości linni. Kontaktowałem się z różnymi firmami i sprzedawcami i kilku nabrało mnie już na swoje produktu, ale żaden, chiciaż nosiły nieraz na sobie, jak na przykład Rotring, chlubną nazwę "pióro do kaligrafii" i mimio solennych zapewnień sprzedawców, nie wykazywało tej fantastycznej właściwości, za to okazywały się jedynie zwykłymi piórami wiecznymi (jedynie o różnej grubości stalówki). Ja poszykuję pióra, którego de facto nie miałem jeszcze w ręce, ale króre, wyobrażam sobie, musi mieć bardzo miękką stalówkę, taką, która by reagowała na te minimalne zmiany siły docisku podczas pisania odpowiednim "rozszerzaniem" się i "zwężaniem". Oczywiście nie chodzi mi o pióro gęsie, (łabędzie, czy jakiekolwiek "naturalne" - bo te właśnie takie chyba są), ale o jakiś opowiednik w postaci pióra wiecznego, z metalową stalówką i, o ile to możliwe NIE "maczane", ale na tłoczek, albo na naboje, czy coś wy tym rodzaju. Równocześnie chciałbym, aby stalówka tego pióra w postacie "wyjściowej" była jak najcieńsza - do małej wielkości czcionki. Czy ktoś może mi pomóc i skierować do właściwego produktu, albo konkretnego sprzedawcy? A może są jakieś profesjonalne sklepy z piórami wiecznymi, ale DO KALIGRAFII (bo takich ze "zwykłymi" piórami wiecznymi to oczywiście jest mnóstwo...)? Pozdrawiam szaroczek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pióra nowe - spóźniłeś się o jakieś 50-70 lat. Potrzebujesz normalnego, cywilizowanego flexa, który robi np. takie coś:

bazgroy.jpg

Improwizacja własna, papier badziewny, atrament WM South Sea Blue (kiepskie światło, aparat przekłamał), pióro nabiurkowe Pompian's Stylo, ocalone przed sprzedaniem stalówki na przetop. Stalówka - niesamowita.