Jump to content

TEST - Pelikan Edelstein Topaz


Akszugor

Recommended Posts

  • 4 years later...

Przedstawiam test atramentu Pelikan Edelstein Topaz, o bardzo ładnym odcieniu lazuru. Atramentem pisze się idealnie, pióro pięknie płynie po papierze, niczym po maśle. Bardzo dobre właściwości, dobry czas wysychania stawia ten produkt bardzo wysoko. Atrament może przebijać punktowo na papierze ksero oraz na Oxfordzie. Jeśli ktoś lubi takie odcienie – gorąco zachęcam.

Pelikan Edelstein Topaz nazwa

Producent: Pelikan Edelstein

Seria, kolor: Topaz

Pióro: Waterman Hemisphere „F”

Papier: Image Volume (gramatura 80 g / m2)

 

 

Parametry techniczne:

Przepływ: bardzo dobry

Lepkość: bardzo dobra

Przebijanie: możliwe punktowe

Cieniowanie: zauważalne

Strzępienie: niezauważalne

Nasycenie: bardzo dobre

Kleks rozmazany stalówką

Pelikan-Edelstein-Topaz-kleks

Maźnięcie wacikiem

Pelikan-Edelstein-Topaz-wacik

Kreski

Pelikan-Edelstein-Topaz-kreski

Odporność na wodę [klasa B]

Pelikan-Edelstein-Topaz-woda

Czas wysychania

Pelikan-Edelstein-Topaz-wysychanie

Kleks na chusteczce higienicznej

Pelikan-Edelstein-Topaz-chromatografia1

Chromatografia

Pelikan-Edelstein-Topaz-chromatografia2

Próbka tekstu na papierze ksero

Pelikan-Edelstein-Topaz-txt

Próbka pisma w zeszycie Oxford A5 (gramatura 90 g / m2)

Pelikan-Edelstein-Topaz-Oxford

Próbka pisma w zeszycie Rhodia No 16 (gramatura 90 g / m2)

Pelikan-Edelstein-Topaz-Rhodia

Paleta odcieni (pobranych z 7 punktów kleksa)

Pelikan Edelstein Topaz paleta barw

 
 
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Świetna recenzja. Opis dokładnie odzwierciedla ten atrament. Używam go jako jedynego do piór vintage, ze względu na to, że można go idealnie wypłukać z pióra - żadnego ryzyka zasychania, gęstnienia lub odbarwiania elementów pióra. A pióro napełnione tym atramentem doskonale sunie po papierze. Przy suchym piórze mamy piękny odcień niebieskiego z widocznym delikatnym cieniowaniem, natomiast przy mokrym mamy niesamowite efenky cieniowania od bardzo ciemnego po błękit nieba w słoneczny dzień - ze znaczną przewaga środkowej i ciemnej tonacji. Przepływ wręcz idealny. Podobnie jak @Akszugor gorąco polecam ten atrament jeśli ktoś lubi takie kolory - dla mnie to atrament wręcz doskonały - Nr 1 :)

 

Edited by Ice
Link to comment
Share on other sites

Przy tym atramencie nie zetknąłem się ze "zjawiskem" połysku niezależnie od pióra w którym był zalany. Za to dość często występuje ono w turkusowym 4001, zwłaszcza pod koniec butelki. Za to po zmieszaniu turkusiwego 4001 z KWZ Sheen machine taki efekt występuje cały czas ;) - przy samym sheen machine jest on jeszcze większy, ale niestety ten atrament dość szybko "gęstnieje" w moich piórach i po kilkudniowej przerwie pióro ma problem ze startem, czasem trzeba je nawet lekko przepłukać gdyż przerywa podczas pisania. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Ice napisał:

 Za to po zmieszaniu turkusiwego 4001 z KWZ Sheen machine taki efekt występuje cały czas ;) - przy samym sheen machine jest on jeszcze większy, ale niestety ten atrament dość szybko "gęstnieje" w moich piórach i po kilkudniowej przerwie pióro ma problem ze startem, czasem trzeba je nawet lekko przepłukać gdyż przerywa podczas pisania. 

W jakich (mniej więcej) proporcjach mieszasz? Mam butelkę SM i właśnie ze względu na gęstnienie używam głównie do maczanki, a tu widzę fajny patent w wyeliminowanie tego problemu!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...