Skocz do zawartości

Ołówki mechaniczne no name - jaka średnica grafitu?


Polecane posty

Dostałam przypadkiem dwa ołówki mechaniczne, są bezimienne ale bardzo ładne. Używam od zawsze ołówków w drewienku, więc nie znam się na ołówkach mechanicznych, a mam dylemat dotyczący wkładów, a mianowicie: jak określić potrzebną grubość grafitu? W obu ołówkach jest wkład, który chciałabym wymienić. Czy przyjąć w ciemno standard 0.5mm? Szkoda byłoby mi wyrzucać pieniądze na niepasujące wkłady a brak jakichkolwiek oznaczeń na ołówku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tam jeszcze jakiś wkład to spróbuj zmierzyć go suwmiarką. Marketowy noname najpewniej będzie miał 0,5mm. Nie polecam najtańszych wkładów, jakiś czas temu kupilem noname w carrefourze i teraz się męczę, a jestem zbyt leniwy żeby skoczyć do porządnego sklepu po normalne :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarki nie mam, ani dostępu do niej. Ołówki nie są marketowe, raczej są z tych ciut lepszych, stąd wkłady mogą być niestandardowe.. '"Dyskretne" przymiarki w markecie nie wchodzą w grę,

Cóż, chyba przyjdzie mi kupić kilka paczek grafitów w ciemno, zamontować pasujące, a do tych które zostaną dokupić nowe ołówki, o:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest taka opcja, poprzypierzać od kolegów z pracy. U mnie w firmie akurat sporo ludzi pisze ołówkami i to różnych rozmiarów więc udało mi się kiedyś się znaleźć pasujący rozmiar grafitowego wkładu. :)

Edytowano przez endoor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę 2 opcje: i przyłożyć ołówek do papieru milimetrowego i spróbować oszacować grubość rysika.

Druga opcja to wziąć (np od znajomego elektryka/elektronika) drut (ewentualnie igła do strzykawki) o grubości 0,3;0,5;0,7 mm i sprawdzić który będzie pasował do ołówka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation