Alien Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Witam serdecznie, Kilka dni temu zakupiłem pióro watermana hemisphere i pojawia się problem z wyciekajacym na stalówkę atramentem. Co ciekawe samo brudzenie stalówki nie następuje w momencie pisania ale po założeniu i ściągnięciu skówki. Czy to jest wada/uszkodzenie pióra? Podlega ono w takim przypadku reklamacji? Czytałem też na forum o różnych rodzajach atramentu - czy jego dobór może mieć wpływ na powyższą sytuację? W chwili obecnej jest w piórze wkład startowy. A jeśli zmieniać atrament to na jaki? (już nie chodzi o kolor - niech będzie granatowy; ale o jego inne właściwości (jakie?)). Z góry dziękuję za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter22 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Trzeba próbować. Może jakiś paproch siedzi między skrzydełkami i pomoże płukanie sekcji (czyli tej części ze stalówką) w wodzie z odrobinką Ludwika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Ja mam podobny problem, tylko dochodzi do tego jeszcze przerywanie pióra podczas pisania. Napisałem do serwisu Watermana, kazali wysłać. Wysłałem przed wczoraj i czekam na rezultat. Wiesz, nowe pióro powinno pisać, tym bardziej, że to jednak mimo wszystko nie kosztuje 30zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien Posted February 8, 2013 Author Report Share Posted February 8, 2013 (edited) pióro płukać pod bieżącą wodą czy tylko je moczyć? Z wyciągniętym wkładem czy najpierw je usunąć? Berret99 - a nie wolałeś reklamować pióra u sprzedawcy? Daj znać jaki jest rezultat tej wizyty pióra w serwisie. Edited February 8, 2013 by Alien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 (edited) Kupiłem przez internet więc i tak bym musiał wysyłać gdzieś. Myślę, że gdzieś po 10 dniach powinno wrócić. Oczywiście jeżeli masz sprzedawcę pod ręką, to jak najbardziej możesz je tam reklamować. A co do płukana, to odkręcasz część przednią, wyciągasz nabój/tłoczek i płuczesz w jakiejś miseczce z wodą i płynem do mycia naczyń. Później zostawiasz na dłuższy czas, aby wyschło. Edited February 8, 2013 by beret99 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter22 Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Lepiej zostawić na dłużej w miseczce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thay Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Sugeruję zajrzeć też tutaj: http://www.piorawiec...eep-co-to-jest/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Convalia Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 Też mam podobny problem, problem do którego dał link Thay, czytałam jakiś czasz temu, wtedy to nie było jeszcze tak uciążliwe jak teraz. Na stalówce zbiera się coraz więcej atramentu (czyściłam już pióro) powoduje to, że pisząc piórem wyglądam jak dziecko, które bawiło się atramentem... Analizowałam swój problem i wygląda to następująco (przynajmniej do takich doszłam wniosków). Atrament, który brudzi stalówkę, wylewa się do skuwki, ta brudzi obsadkę, kiedy ja otwieram pióro, część jest brudna, w rezultacie cała moja dłoń również (na czarnej obsadce tego nie widać), kiedy nakładam skuwkę na tylni korpus również powoduje to jego brudzenie. Pisałam już wcześniej, że pióro przerywało, wyczyszczenie nie pomogło. Mam nadzieję, że w miarę dokładnie to opisałam, kupiłam pióro w stacjonarnym sklepie, aktualny paragon itd, ale nie jest to jakiś sklep profesjonalny z piórami i obawiam się, że po prostu powiedzą mi, że to normalne, że atrament brudzi stalówkę itp... Dlatego prośba do Was jak powinnam przedstawić swój problem? beret99 dostałaś już odpowiedź od serwisu Watermana? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nilfein Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 Nib Creep. Standardowy problem w Hemisphere. I wielu innych piórach różnych marek. Dopóki atrament po prostu wypełza na stalówkę, to problem jakby nie istnieje (poza kwestią estetyki). Jeżeli zacznie zbierać się w skuwce, albo brudzić sekcję, jak to ma miejsce u Convalii, to jest to faktyczna podstawa do reklamacji. Może to być wada fabryczna sekcji (kiepsko spasowana, lub z innego powodu nieszczelna). Niestety w większości nowych piór ze stajni WM/Parker konieczna będzie wymiana całej sekcji (na gwarancji powinni to zrobić bezpłatnie), bo nie sprzedają chyba samych części (spływak, stalówka, itp.). Jedyne rozwiązanie to wysłanie pióra do serwisu. Ja tak miałem w swoim pierwszym Hemi. Początkowo przerywał, zasychał i nie dawał się rozpisać, a po jakimś czasie rzygał inkiem do skuwki (zwłaszcza podczas przenoszenia). Płukanie nic nie pomagało, więc powędrował do serwisu. Diagnozy nie poznałem nigdy, bo po prostu podmieniono mi całą sekcję. Ale radzę się uzbroić w cierpliwość - w moim przypadku na pióro czekałem prawie miesiąc od wysłania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Convalia Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 (edited) Nilfein dziękuję za tak dokładną odpowiedź. Chyba powinnam wcześniej podbić gwarancję w sklepie, jeśli chciałabym wysyłać do serwisu? Bo z Twojej odpowiedzi wynika raczej, że reklamacja przez sklep nie wchodzi w grę? Wybaczcie, że pytam tak dokładnie, ale nie mam pojęcia jak zabrać się za reklamację.;/ Przejrzę dokładnie forum i jakieś informacje na stronie Watermana. Wolę poczekać miesiąc i mieć w pełni sprawne pióro. Dodam jeszcze: znalazłam kontakt do nich na stronie. Najpierw pójdę do sklepu i zapytam, zobaczymy co powiedzą. Edited February 25, 2013 by Convalia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Ja jeszcze na swoje piórko czekam. A co do gwarancji, to nie musi być podbita. Dobrze, żeby w ogóle ją załączyć wraz z paragonem i po uzgodnieniu mialowym albo tel. wysłać do serwisu:) Warto dodać, że adres maila, który ktoś zamieścił na forum w recenzji serwisu WM jest już nieaktualny. Obecny adres to: SAS.Poland@newellco.com. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Dzisiaj pióro dotarło. Po sprawdzeniu okazało się, że teraz pisze idealnie Ale co najciekawsze po rozpakowaniu odkręcam korpus, a w środku... tłoczek. Dodam, że wysłałem z nabojem. Dodali też takie przydatne plastikowe etui na pióro. Z obsługi gwarancyjnej serwisu Watermana jestem bardzo zadowolony i z mojej strony mogę polecić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nilfein Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 @beret99 - jaki czas reakcji miał serwis (tzn. od wysłania do przysłania sprawnego)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprenger941 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Dzisiaj pióro dotarło. Po sprawdzeniu okazało się, że teraz pisze idealnie Ale co najciekawsze po rozpakowaniu odkręcam korpus, a w środku... tłoczek. Dodam, że wysłałem z nabojem. Dodali też takie przydatne plastikowe etui na pióro. Z obsługi gwarancyjnej serwisu Watermana jestem bardzo zadowolony i z mojej strony mogę polecić. To całkiem miłe z ich strony. Gdzie nabój? A kto by się nim martwił, mamy tłoczek! ...i etui Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Jeśli o nabój chodzi, to nowy też dołączyli. Czas naprawy od wysłania do odbioru nowego pióra wynosi 22 dni, czyli dokładnie 14 dni roboczych więc myślę, że to jest akceptowalne. To etui, to nie jakieś takie eleganckie, tylko zwykłe plastikowe. Tak jak by dwie rurki, złożone - jedna do drugiej. Ale mimo wszystko byłem zaskoczony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5750 Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Jeśli o nabój chodzi, to nowy też dołączyli. Czas naprawy od wysłania do odbioru nowego pióra wynosi 22 dni, czyli dokładnie 14 dni roboczych więc myślę, że to jest akceptowalne. To etui, to nie jakieś takie eleganckie, tylko zwykłe plastikowe. Tak jak by dwie rurki, złożone - jedna do drugiej. Ale mimo wszystko byłem zaskoczony a czy wymienili Ci sekcję piszącą, czy po prostu coś naprawili w tej stalówce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Twierdzą, że wymienili sekcję więc może być, bo pióro pisze super teraz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5750 Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Twierdzą, że wymienili sekcję więc może być, bo pióro pisze super teraz to ja do nich muszę napisać bo mi co prawda nie przerywa pióro ale mam nib creep ciekaw jestem czy przyjmą mi to na gwarancję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beret99 Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Ja też myślałem, że mam nib creep w nowej stalówce, ale okazało się, że ściągając skuwkę dotykam nią stalówki i to powoduje wypływ atramentu. W Hemi jest skuwka wąska więc czasem trudno bezkolizyjnie otworzyć... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid5750 Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Ja mam ten przypadek dopiero od kilku dni a pióro mam kilka tygodni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Convalia Posted March 7, 2013 Report Share Posted March 7, 2013 Swoje pióro oddałam do sklepu na gwarancję, pytałam czy wysyłają do serwisu, to ekspedientka powiedziała, że to szefowa decyduje, jak uzna, że przyjmuje reklamacje to wymienią na nowe- tak mi powiedziano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nilfein Posted March 14, 2013 Report Share Posted March 14, 2013 A to dość ciekawa interpretacja "gwarancji producenta" A sklepowi gratuluję "szefowej" potrafiącej samodzielnie określić rodzaj wady w sprzedawanym produkcie...to jakiś warsztacik też na zapleczu mają? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Convalia Posted March 14, 2013 Report Share Posted March 14, 2013 Mają jeszcze tydzień na podjęcie decyzji, jak przyjmowała gwarancję powiedziała, że jak uznają to wymiana na nowe (albo inny model w tej cenie- przy czym nie chcę innego, bo to mi się podoba), jak nie uznają, to wtedy piszę do serwisu Watermana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nilfein Posted March 16, 2013 Report Share Posted March 16, 2013 Ciekawa polityka sprzedawcy, ale nadal nie do końca dla mnie zrozumiała. To trochę tak, jakbym nabył kabriolet u dealera, po czym reklamował wadę fabryczną, a ten w ramach rekompensaty (i w zależności od nastroju kierownika salonu) zaproponował mi np. dostawczaka, bo też jest w tej cenie. Ja bym się jednak zdecydował na serwis na Twoim miejscu, ale to moje zdanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Convalia Posted March 22, 2013 Report Share Posted March 22, 2013 (edited) Decyzja jest taka, że po świętach dostanę nowe pióro(ten sam model),bo wtedy będzie dostawa. Edited March 22, 2013 by Convalia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.