adam 998 Posted September 28, 2012 Report Share Posted September 28, 2012 (edited) Widziałem że takie dodają do TWSBI, ale osobno nigdzie nie widziałem, jest to coś w stylu płaskiego klucza. Moje pytanie : jak nazywa się takie narzędzie (kluczyk?) do wykręcania mechanizmów tłoczkowych? A może są różne rozmiary do róznych tłoczków (w sensie firm)? I ewentualnie gdzie mógłbym takie nabyć? Nie potrzebuję naprawiać żadnego pióra, ale przydałoby się do jakiegoś gruntowniejszego przeczyszczenia mojego Pelikana Pozdrawiam Edited September 28, 2012 by adam 998 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drake29a Posted September 29, 2012 Report Share Posted September 29, 2012 (edited) Tłoczek w pelikanie wybija się, o ile dobrze pamiętam. Jest do tego specjalne narzędzie, jednak na chwilę obecną nie wiem gdzie można je dostać. A przynajmniej to narzędzie wygląda tak jakby do wybijania służyło:P Edited September 29, 2012 by drake29a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveryn Posted September 29, 2012 Report Share Posted September 29, 2012 W starszych pelikanach można wybić, mają też pod pokrętłem wycięcie na kluczyk. M400 i M600 są na wybijanie bardziej odporne (i wycięcia brak), można przy okazji narobić luzów albo połamać korpus. W M800 i M1000 podobno się wykręca, ale nie próbowałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam 998 Posted September 29, 2012 Author Report Share Posted September 29, 2012 Wolałbym raczej tą mniej inwazyjną metodę, chociaż jeśli do wybijania jest specjalne narzędzie... Można prosić foto tego narzędzia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot Inspektor Posted September 29, 2012 Report Share Posted September 29, 2012 w sumie nie napisałeś jakiego pelikana, bo jeśli jest to seria M/MK/P (np M30, M20, MK480) to tam się tłok wykręca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam 998 Posted September 29, 2012 Author Report Share Posted September 29, 2012 M205 i nie widzę żadnego wycięcia na kluczyk (ten czarny element pod pokretlem tloka jest zupełnie okrągły) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alveryn Posted September 30, 2012 Report Share Posted September 30, 2012 (edited) M205 to prawie ta sama konstrukcja, co M200, M400 i M600, tylko inny styl wykończeń. Widziałem na FPN zdjęcie wyjętego tłoka z M400, ale części nie wyglądały ładnie po tej operacji - zawsze coś się wyszczerbi. Oczywiście, powyższe nie dotyczy starych 140/400/400N/400NN. Tutaj jest jeden z wątków wałkujących temat demontażu M205. A tutaj drugi, dot. M400. Na samo czyszczenie są mniej inwazyjne sposoby. Edited September 30, 2012 by Alveryn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.