Cement Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 Szukam takowego. Zbiornik w moim Reformie F starcza mi na tydzien pisania w szkole. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartiB Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 I to za mało?! Jak dla mnie napełnianie pióra co tydzień nie jest jakimś wielkim problemem Niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, nic mi nie przychodzi na myśl :/ Może to z tego tematu: http://www.piorawieczneforum.pl/index.php?/topic/548-vacmobil-czyli-parada-parkera-w-janesville-1935/ ^^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cwiekoszczak Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Pilot 78 G i konwersja na pióro zakraplaczowe, dostaniesz ok 2,5 ml zbiorniczek na atrament, co jest mniej więcej 3 razy większe od tego co oferuje ten model reforma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Malo piszesz, mi reform starcza na 2-4 dni intensywnego pisania, inne piora nawet krocej w zaleznosci od przeplywu;) Piora tak po prostu maja ze trzeba je napelniac co jakis czas. Baoera 78 w sumie jak chce sobie popisac mokra i troche grubsza stalowka to w sumie moglbym napelniac i codziennie. Jezeli chcesz pioro ktorego nie trzeba czesto napelniac to polecam pilota z F, bardzo sucha kreska czyni to pioro naprawde ekonomicznym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatol Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Pilot 78 G i konwersja na pióro zakraplaczowe, dostaniesz ok 2,5 ml zbiorniczek na atrament, co jest mniej więcej 3 razy większe od tego co oferuje ten model reforma. Jestem zaskoczony pojemnością tego "zbiornika" gdyż (pomijam Montblanc) ostatnio Omas Super Paragon szczyci się że ma "największy" zbiornik czyli 1.81ml. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Piora zakraplaczowe bija na glowe pod wzgledem pojemnosci jakiekolwiek inne systemy napelniania, pioro o najwiekszym zbiorniku o jakim slyszalem to bylo indyjskie pioro zakraplaczowe (bodaj wality airmail, lub cos podobnego) o pojemnosci okolo 5,7 ml, co chyba deklasuje wszelka znana mi konkurencje - nawet TWSBI Diamond 540 ma chyba nieznacnie powyzej 2 ml, vac pewnie troche wiecej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cement Posted September 26, 2012 Author Report Share Posted September 26, 2012 Mozecie mi wytlumaczyc o co chodzi z tym Pilotem? kupuje pioro->i co dalej? zakraplacz jest w zestawie czy jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilot Inspektor Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Piora zakraplaczowe bija na glowe pod wzgledem pojemnosci jakiekolwiek inne systemy napelniania, pioro o najwiekszym zbiorniku o jakim slyszalem to bylo indyjskie pioro zakraplaczowe (bodaj wality airmail, lub cos podobnego) o pojemnosci okolo 5,7 ml, co chyba deklasuje wszelka znana mi konkurencje http://peninkcillin....pen-review.html there's one more solution for you: remove the piston and use the entire barrel as a reservoir, converting the pen to an eyedropper with an incredible 6ml of capacity. niewielka różnica, ale zawsze... co do konwersji na eyedropera - nigdy tego nie robiłem. ale generalnie wygląda to tak, ze odręcasz pióro, wyjmujesz nabój/konwerter, nalewasz (zakraplaczem ) do obudowy atramentu, uszczelniasz jescze najlepiej silikonem gwint obudowy, i gotowe. czytałem nawet o zmianie Frontiera (widziałem na allegro za ok 30 zł + wysyłka) na zakraplacz. nie wiem z jakim skutkiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 Dodatkowy bonus przy pilocie to to, że jest bardzo oszczędny, więc taki ładunek atramentu starcza na całe wieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konis Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 Tylko po kiego zamieniać dobre, użytkowe pióro jakim jest Pilot 78G na zakraplacz, kiedy uzupełnienie atramentu przy systemie aerometrycznym trwa raptem 20 sekund, a przy nabojach 10? zdrówka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 A przy ED może i minutę, ale za to jak rzadko musisz to robić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konis Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 A przy ED może i minutę, ale za to jak rzadko musisz to robić... Ale jak się przy tym utytłasz A co z zapewnieniem szczelności? zdrówka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 Uszczelnianie to raz na kilka napełnień, no nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 Uszczelnianie to raz na kilka napełnień, no nie? Nie wiem jak u ciebie to wygląda, ale u mnie raz na kilka odkręceń skuwki w pilocie muszę delikatnie dokręcić sekcje do korpusu bo się delikatnie luzuje, luzik, kiedy nie ma tam atramentu, jednak w przypadku pióra zakraplaczowego... no właśnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwercio Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 U mnie się nic takiego nie działo, gdy miałem Pilota, przecież gwint od skuwki jest na korpusie, nie na sekcji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicpon Posted September 27, 2012 Report Share Posted September 27, 2012 Ale sekcja i tak sie troche moze luzowac, w wyniku wstrzasow lub normalnego uzytkowania, nie jest to jakis super wielki luz i byc moze dodatek gestego smaru silikonowego zapobiegnie przypadkowym luzom na zlaczeniu sekcji i korpusu. Moze mam wadliwy model, ale i tak faktem jest ze przypadki odkrecenia mialy miejsce a przy piorze zakraplaczowym nie powinny miec miejsca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cement Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Mozecie podac jeszcze jakies typy pior? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nilfein Posted October 6, 2012 Report Share Posted October 6, 2012 Wszystko fajnie, tylko PO CO gigantyczna pojemność? Mi Pelikan M150 wystarczał na tydzień bardzo intensywnego pisania. Visconti Rembrandt z konwerterem styka na tydzień normalnego pisania. Podejrzewam, że Reformy mają podobnie. A przepłukać pióro od czasu do czasu nie zawadzi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cwiekoszczak Posted October 6, 2012 Report Share Posted October 6, 2012 Robiąc kolorowe notatki kilkoma różnymi piórami też rzadziej się tankuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomZak Posted October 7, 2012 Report Share Posted October 7, 2012 Cement, przecież masz Vistę. Dokupisz od kulkowego korpus i masz zbiornik z atramentem na pół roku Ja mojego Urbana F muszę co tydzień napełniać, a używam go tylko do matmy Natomiast Sheaffera ze stalówką M co 2-3 tygodnie, a używam do większości przedmiotów Najmniej ekonomiczny jest Al-Star M - on chleje jak nienormalny, a piszę mniej-więcej tyle co Urbanem. Także tankowanie co tydzień to jak najbardziej normalne "spalanie" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.