Skocz do zawartości

Pomoc w znalezieniu fleksa


Shamwari

Polecane posty

Piszę tu z prośbą o pomoc w znalezieniu fleksa którego mogłabym zakupic, ponieważ się na tym nie znam, a jak mi to mój Znajomy :) mówił w ofercie raczej nie wymieniane jest słowo "flex". Stalówki tej nie umiem odróżnic od zwykłej (moja wiedza odnośnie piór dopiero powolutku zaczyna się rozrastac) i w dodatku chodzi mi o to żebym mogła tym fleksem pisac swobodnie (aby się nie rozjeżdżał) np. w szkole. Oczywiście potrzebuję go także do kaligrafii.

Grubośc cienkiej linii - fajnie by było gdyby miał F.

Pieniądze jakie chciałabym na niego przeznaczyc to około 100 zł (ponoc da się trafic), więc liczę na pomoc :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w pisaniu flexem, ale raczej do szybkiego pisania to się nie nadaje podobno; ale pewien tego raczej nie jestem. Do szybkich notatek to, jak dla mnie, twarda stalówka. Troszke flexującą stalówke najprawdopodobniej ma Lamy Studio Palladium (droższa wersja). Ale raczej to sprawdź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję Wam moi drodzy kupić sobie najpierw zwyczajną drewnianą obsadkę (koszt kilku złotych) i stalówkę z fleksem (kosz od kilku do kilkunastu złotych) w sklepie do kaligrafii i popróbować swych sił z fleksowaniem, bo dla niektórych osób nie jest to łatwa sprawa. Wydać pieniążki na pióro ze stalówką elestyczną jest łatwo, ale co potem?

Mam różne pióra fleksujące, bo je używam i lubię, ale mam też sporo stalówek, które też używam i ćwiczę na nich.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tusz do kaligrafii trzeba raczej dobrać dobry. Polecam Manuscript. Jestem z niego bardzo zadowolony.

A stalówkę przygotowałaś po zakupie, a przed użyciem? Trzeba dokładnie wymyć (najlepiej ze dwa razy) w ciepłej wodzie z dodatkiem, polecanego niejednokrotnie na forach, Ludwika :)

Trzeba zmyć smar producenta konserwujący stalówkę. Potem już nie powinien atrament/tusz spływać.

Link do komentarza