Skocz do zawartości

Pióro wieczne Pelikan Gunter Wagner 1897 m150/481


Barb

Polecane posty

Cześć wszystkim,

nie znam się kompletnie na piórach, ale mój teść ma taką oto perełkę i chcielibyśmy się dowiedzieć ile takie pióro jest warte, może pomożecie?
Wydaje nam się, że w granicach 400-450 zł. Chcielibyśmy je sprzedać, ale chcemy mieć pewność, że to adekwatna kwota. 

Przedmiotem sprzedaży będzie cały set, czyli pudełko Gunter Wagner Pelikan 1897 zawierające pióro Pelikan M150/481 oraz tusz Pelikan 4001 Royal Blue 1897. 
Pióro nie było nigdy używane, a atrament nie był otwierany. Pudełko nosi ślady przechowywania, jest lekko uszkodzone. 

Będę wdzięczna za sugestie, pozdrawiam :) 
IMG-2628.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Nie chcę łamać serca, ale trochę mało danych, żeby po samej jednej fotce dojść, która to "Nostalgia Gift Box". O ile się nie mylę, to wychodziły w latach 1980-89, zarówno ze stalówką stalową (nie mam pewności) i złotą (nietypowej próby - 12 karatów?), w kolorze czarnym i chyba zielonym. Pióro ze złotą stalówką niemal zawsze będzie droższe od takiego ze stalową.

Wyszukiwarka podpowiada, że identyczny zestaw jak Twój (tylko chyba pudełko całe) poszedł jakieś 6 tygodni temu w licytacji za 74 Euro na e-zatoce, ale widziałem też oferty z bodajże Japonii oscylujące w okolicach 300 dolarów.

Moja rada - obejrzyj dokładnie pióro, zobacz w jakim jest stanie (np. czy mechanizm tłokowy chodzi bez oporów), jaką ma stalówkę; sprawdź, czy w butelce z atramentem nie pływają jakieś farfocle czy grudy (pod światło) i próbuj OLX/Allegro. Możesz sobie ustawić licytację od tych powiedzmy 400 zł, jakąś cenę minimalną i zobaczysz, czy będzie zainteresowanie.

------

Szybka errata. Zgodnie ze sprawdzonym źródłem: 

https://thepelikansperch.com/database/fountain-pens/m481/