KAZEK_R Posted April 4, 2022 Report Share Posted April 4, 2022 Niestety, ale mój nowy nabytek PELIKAN 140 "upolowany" w przyzwoitej cenie na serwisie ebay okazał się niezbyt udanym zakupem tj. przecieka na połączeniu miedzy czarnym elementem zakończonym gwintem a zieloną obudową. Nie widać pęknięć na obudowie tylko jakby się częściowo rozszczelniło na połączeniu tych elementów. Zwrot przez ebay wydaje się mało opłacalny zważywszy na cenę przesyłek zagranicznych, argument za naprawą - bardzo fajnie flexsująca stalówka ;). Znacie może jakieś patenty na samodzielną naprawę obudowy? Myślę że jakbym trochę podgrzał suszarką obudowę to rozkruszając ją uda mi się rozłączyć elementy, ale nie mam doświadczenia jakim klejem i jaką techniką ponownie trwale skleić pióro. Za wszelkie sugestie i porady byłbym niezmiernie wdzięczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markol Posted April 4, 2022 Report Share Posted April 4, 2022 Przypuszczam (choć mogę się mylić), że te części były łączone oryginalnie za pomocą szelaku. Inne kleje zwiążą na amen bez możliwości korekty. Sugerowałbym wysłać pióro do Przemka Dudka do Chorzowa. Namiary są na Facebooku (Pen Repair Shop) oraz w kilku miejscach na tym Forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KAZEK_R Posted April 4, 2022 Author Report Share Posted April 4, 2022 Dziekuje za namiary. Wykonałem pare telefonów i sprawa wyglada tak, że dla zachowania pełnej estetyki (niewidoczne łaczenie) czeka mnie wymiana korpusu, co pewnie finalnie uczynię. Starą obudowę i tak mam na straty, wiec do czasu znalezienia dawcy warto samemu spróbować "po kosztach" ją reanimować. Jesli sie nie uda trudno. Mysle że z odklejeniem sobie poradze, ale nie mam pojecia jakiego użyć kleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...