Skocz do zawartości

Stare pióra wieczne Inco / Inco Extra / Lucky 12 / Hero 542 / Hero 330 / Hero 329 / Wing Sung 612 - prośbą o identyfikacje


PanArBuzz17

Polecane posty

Witam wszystkich, 

 

Sprzątając mieszkanie po Dziadkach, znalazłem 8 różnych piór wiecznych (długopisów?) z epoki PRL i zmian ustrojowych. Kilka z nich, chińskiej produkcji wciąż w opakowaniach, nie używane. 2 są polskie Inco,  jedno pióro nie zonaczone. Nie znam się na tym, ale mam prośbę o identyfikację co to jest, czy one wciąż działają, czy można dostać naboje (?) czy fiolki z atramentem. Pewnie będę chciał to sprzedać, więc poprosiłbym o ewentualną orientacyjna cenę czy to coś warte...

 

Lepszej jakości zdjęcia dodam na prośbę, bo tu się nie ładują. 

 

Dziękuję bardzo!

IMG_20210813_084840a.jpg

IMG_20210813_085205a.jpg

IMG_20210820_093458a.jpg

IMG_20210820_093537a.jpg

IMG_20210820_093635a.jpg

IMG_20210820_093744a.jpg

IMG_20210820_093843a.jpg

IMG_20210820_093921a.jpg

Edytowano przez PanArBuzz17
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "nie używane" - nieużywane - mają wartość sentymentalną i najlepiej wystawić je na jakimś aukcyjnym portalu z opcją "licytacji". Jak to się mówi "rynek" zweryfikuje ich wartość. Natomiast pióra INCO w stanie NOS (czyli New Old Stock) "chodzą" po ok. 100 zł, może troszkę więcej. Przynajmniej za tyle ludzie je wystawiają. Tu też doradziłbym wystawienie ich na licytacji. Może się okazać, że jakiś pasjonat da nieco więcej. Ale to mało prawdopodobne, bo jednak te pióra mają wartość raczej tylko sentymentalną. Wykonanie typowe dla czasów PRL - czyli delikatnie mówiąc: "takie sobie". Pytasz o naboje... To są pióra napełniane za pomocą saków lub jak w przypadku INCO - tłoczka, więc naboje odpadają. Potrzebny atrament w butelce. Mam pewne wątpliwości co do tego pióra poniżej, może ktoś z Forumowiczów się wypowie:

IMG_20210813_085205a.thumb.jpg.93f06ade4

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pablo napisał: