Skocz do zawartości

Atramenty do piston filler


KamilH

Polecane posty

Hej,

Ponieważ jestem zielony w temacie, mogę zadawać głupie pytanie, no ale...

Czy są jakieś atramenty, których nie powinno się stosować do piór z wbudowanym tłoczkiem?

Możecie polecić jakiś atrament, który jest prawie czarny, ale cieniuje np. w ciemnej zieleni?

K.

Edytowano przez KamilH
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś atramenty, których nie powinno się stosować do piór z wbudowanym tłoczkiem? Nie

Możecie polecić jakiś atrament, który jest prawie czarny, ale cieniuje np. w ciemnej zieleni?
Diamine Green black, acques Herbin 350 Vert Atlantide ,Diamine Cult Pens Deep Dark Green,Colorverse Voyager 1 Interstellar Space, Pelikan Edelstein Olivine

Edytowano przez juszczyn
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak, że jakieś atramenty są przypisane do jakiegoś sposobu tankowania pióra.

Z drugiej strony wbudowany tłoczek /piston filler/ sugeruje, że pióro jest z wyższej półki i jest  przeważnie droższe niż modele na naboje czy konwerter, choć w ciągu ostatnich 2-3 lat Chińczycy pokazali parę tanich i fajnych tłokowców. Niewątpliwie pióra z wbudowanym tłokiem są trudniejsze w czyszczeniu czy płukaniu pióra przy zmianie atramentu i bardziej wymagające w ewentualnej naprawie. Agresywny atrament może uszkodzić nie tylko wbudowany czy wymienny tłoczek ale również spływak i stalówkę. Ogólna zdroworozsądkowa zasada - im większą wartość materialną lub emocjonalną dla użytkownika ma pióro tym mniej należy z nim eksperymentować.

Jest wiele ciekawych atramentów galusowych i pięknych atramentów Noodlers... ale jest przecież całe mnóstwo innych ciekawych i pięknych atramentów!

Oczywistą oczywistością jest nietankowanie piór tłokowych atramentami z drobinkami czegokolwiek, od tego są maczanki!