Skocz do zawartości

Cześć


Miklex

Polecane posty

Nigdy nie pisałem na forach, więc jak zrobię coś nie tak, to przepraszam.
Piór wiecznych zaczęłam używać kiedy zostałem rysownikiem prasowym dla kilku dzienników w Genewie (CH).
Rysowałem piórkiem i tuszem, ale do szkiców łatwiej było używać wiecznego pióra. Z czasem zebrało się kilka, moje ulubione to stary Caran d'Ache zrobiony z laki więc bardzo ciężkie z dużym pojemnikiem atramentu. To firma genewska i często dla nich pracowałem jako grafik. Niestety po przeprowadzce leżą jeszcze w przechowalni. Mam tylko 3 najładniejsze
Pelikan który dostałem na urodziny w 1973 r jest to replika dużo wcześniejszego chyba z lat 30, którego później widziałem w antykwariacie.
Montblanc, tym się słabo rysuje chociaż najcięższy, ma strasznie mały pojemnik.
Montegrappa ze srebra, kupiona za bezcen bo się sklep spalił i sprzedawali z 80% zniżką.
Co do atramentów to nie znam się za dobrze, ale najbardziej mi podchodzą Montblanc, bo nie zasychają i są na tyle lejne, że nie blokują mi pióra.
Na Salonie Książki firma Mont-Blanc rozdawała zawsze kałamarze z atramentem w kolorze zrobionym specjalnie na tą okazję. Fajny sposób żeby zachęcić.
 

Piora.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem!

Ciekawa ta Montegrappa, choć nie lubię metalowych piór - ale "kanciaste", niezbyt częste wśród pisadeł - jak najbardziej. Ten "Pelikan" to Parker i nie jest to replika, lecz model ikona, Duofold, który powstał w latach 20 ubiegłego stulecia i do dziś jest produkowany (z pewnymi oczywiście zmianami).

Jest tu na forum paru rysowników, polecam wątek kolegi @RRR.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link